  • 1. Data: 2006-02-27 10:53:25
    Temat: Próba wyłudzenia?
    Od: "Marcin" <d...@o...pl>

    Witam
    Przy zamykaniu rachunku oszczędnościowo rozliczeniowego, bank próbował obciążyć
    mnie opłatą, na którą się nie zgodziłem (nie ma przewidzianej takiej opłaty w
    tabeli). Ponieważ się nie zgodziłem rachunek nie został zamknięty. Wisi sobie w
    powietrzu nieużywany i naliczają się na nim opłaty za prowadzenie. Wszystko mam
    na piśmie: moja rezygnacja i odmowa zamknięcia.
    Przybliżę może sytuację:
    Opłaty za prowadzenie naliczane są z dołu na końcu miesiąca. Ja chciałem zamknąć
    rachunek na początku miesiąca. Kazano mi zapłacić za cały miesiąc do przodu bez
    możliwości korzystania w tym czasie z rachunku, albo, w celu zamknięcia
    rachunku, przyjść na końcu miesiąca tuż przed naliczeniem opłaty. Powiedziałem
    że mam ich gdzieś i jak chcą to niech naliczą opłatę cząstkową za te 2 dni od
    ostatniej opłaty. Oni oczywiście mieli mnie gdzieś.
    Czy powinienem się spodziewać kiedyś komornika? Jak tą sprawę załatwić? Złożyć
    doniesienie o próbie wyłudzenia pieniędzy przy zamykaniu rachunku? (Jeśli taki
    paragraf w ogóle istnieje).
    Proszę o poradę
    Marcin

  • 2. Data: 2006-02-27 11:09:22
    Temat: Re: Próba wyłudzenia?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <d...@o...pl> napisal(a):
> [...]
    > że mam ich gdzieś i jak chcą to niech naliczą opłatę cząstkową za te 2 dni od
    > ostatniej opłaty. Oni oczywiście mieli mnie gdzieś.

    A co jest napisane w regulaminie?
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-02-27 11:29:05
    Od: "Marcin" <d...@o...pl>

    > A co jest napisane w regulaminie?
    > --
    > Samotnik

    http://www3.ingbank.pl/_itemserver/download/regulami
    n_26092005.pdf

    Zacytuję interesujące mnie fragmenty:

    Ja im tak:
    " § 37
    1. Rozwiązanie umowy rachunku bez wypowiedzenia
    może nastąpić w każdym czasie przez:
    1) posiadacza rachunku, obydwu współposiadaczy
    łącznie - w przypadku rachunku wspólnego;"

    Na co oni mi tak:
    " § 37
    3. Zamknięcie rachunku, na skutek rozwiązania umowy
    rachunku następuje po dokonaniu spłaty powstałego na
    rachunku zadłużenia z tytułu zawartych umów: limitu
    zadłużenia, pożyczki odnawialnej, kart typu charge."

    I do tego zacytowali fragment Tabeli Opłat:
    "12. Opłaty i prowizje są naliczane i pobierane:
    1) w ustalonym przez Bank cyklu, tj:
    - za czynności bankowe dokonane w okresie od 1 do 28 dnia każdego miesiąca,
    obciążenie
    rachunku nastąpi 28 dnia danego miesiąca"

    Ja im na to że wymagania z § 37 pkt 3 spełniłem na dzień zamknięcia, poza tym
    cały pkt 12 w tabeli wygląda następująco:
[...]
    - za czynności bankowe dokonane po 28 dniu miesiąca, do ostatniego dnia tego
    miesiąca,
    obciążenie rachunku nastąpi 28 dnia kolejnego miesiąca lub
    2) zgodnie z zawartą umową, lub
    3) po wykonaniu usługi, lub
    4) w dniu złożenia dyspozycji."

    Więc teoretycznie nie było przeszkód obciążyć mnie opłatą w dniu składania
    dyspozycji i po prostu zamnąć rachunek. Dlatego myślę że to jest perfidna próba
    wyłudzenia na którą dają się nabrać wszyscy nieszczęśnicy zamykający rachunek w ING.
    I co ty na to?

  • 4. Data: 2006-02-27 13:41:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin wrote:
> [...]
    > doniesienie o próbie wyłudzenia pieniędzy przy zamykaniu rachunku? (Jeśli taki

    To że jest naliczane na koniec miesiąca nie oznacza, że nie jest należne
    od początku miesiąca.
    Raczej nie masz racji.

  • 5. Data: 2006-02-27 13:47:33
    Od: "Marcin" <d...@o...pl>

    > To że jest naliczane na koniec miesiąca nie oznacza, że nie jest należne
    > od początku miesiąca.
    > Raczej nie masz racji.

    Nie kwestionuję tego że opłata jest należna od początku miesiąca (z chęcią
    zapłaciłbym opłatę cząstkową za ilość dni po naliczeniu ostatniej opłacie), ale
    to że zmuszają mnie do zapłaty za cały miesiąc na przód, bez możliwości
    korzystania z rachunku, albo do tego żeby przyjść tuż przed naliczeniem opłaty w
    celu zamknięcia rachunku pisząc jednocześnie w regulaminie, że klient może
    zamknąć rachunek "w każdym czasie" - patrz moja odpowiedź do postu Samotnika wyżej.

  • 6. Data: 2006-02-27 13:48:34
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin wrote:

> [...]
    > obciążenie
    > rachunku nastąpi 28 dnia danego miesiąca"

    Na to masz to samo co napisałem wcześniej.
    Za okres od 1 do 28 dnia miesiąca pobierana jest opłata.
    Data zaksięgowania opłaty nie ma znaczenia. Na poczatku miesiąca ona już
    jest należna.
    W związku z zamknięciem rachunku zobowiązany jesteś do jej uiszczenia
    wcześniej niż 28. dnia miesiąca.

> [...]
    > wyłudzenia na którą dają się nabrać wszyscy nieszczęśnicy zamykający rachunek w

    Właśnie to chcieli zrobić.
    Obciążyć cię opłatą w dniu zamknięcia rachunku i zamknąć rachunek, ale
    ty się nie zgodziłeś.

    I jeszcze raz. Nie ma cząstkowej opłaty. To tak jak za bilet do kina.
    Płacisz w całości, nawet jak chcesz obejrzeć tylko pierwsze 10 minut filmu.

  • 7. Data: 2006-02-27 14:02:22
    Od: d...@o...pl

> [...]
    > jest należna.
    > W związku z zamknięciem rachunku zobowiązany jesteś do jej uiszczenia

    Opłata pobierana jest za usługę prowadzenia rachunku. Zamykając rachunek
    przestaję korzystać z usługi. Gdyby opłata za usługę była niepodzielna
    pobieranaby była z góry. Poza tym ja dyspozycję zamknięcia złożyłem 30 dnia
    miesiąca, a więc ten podpunkt mnie nie dotyczy.

> [...]
    >
    > I jeszcze raz. Nie ma cząstkowej opłaty. To tak jak za bilet do kina.
    > Płacisz w całości, nawet jak chcesz obejrzeć tylko pierwsze 10 minut filmu.

    Za bilet do kina opłata pobierana jest z góry przed seansem, więc Twoje
    porównanie jest błędne. W tym wypadku rzeczywiście opłata jest niepodzielna. Za
    to np za neostradę w przypadku awarii pobierają opłatę cząstkową i analogii
    szukałbym w tym kierunku.

  • 8. Data: 2006-02-27 14:27:52
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

> [...]
    > zamknąć
    > rachunek na początku miesiąca. Kazano mi zapłacić za cały miesiąc do

    a napewno nie jest to oplata za poprzedni miesiac ???

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-02-27 14:30:54
    Od: "Marcin" <d...@o...pl>

    > a napewno nie jest to oplata za poprzedni miesiac ???
    >
    > pozdrawiam

    napewno. Opłatę naliczono mi 28 dnia miesiąca, a ja złożyłem dyspozycję
    zamknięcia 30 w tym samym miesiącu.

  • 10. Data: 2006-02-27 14:34:57
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Napisz wreszcie który to bank!