  • 1. Data: 2005-01-12 01:41:08
    Temat: audyt bezpieczeństwa bez zgody firmy
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    Witam.

    Interesuje mnie taka kwestia, czy zgodne z prawem będzie, jeżeli przeprowadzając
    standardowe testy (skanowanie portów, fingerprinting, itp ..mniejsza z tym)
    znajdę luki w zabezpieczeniach serwerów lub sieci jakiejś firmy, to mogę
    wystąpić do nich z ofertą, że na podstawie posiadanych przeze mnie informacji
    stwierdziłem, że mają do dupy admina i mogę zająć się ich systemami ?

    Pozdrawiam,
    Tomasz.

  • 2. Data: 2005-01-12 06:51:26
    Temat: Re: audyt bezpieczeństwa bez zgody firmy
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    informacji
    > stwierdziłem, że mają do dupy admina i mogę zająć się ich systemami ?

    Chyba to jednak nie ta kolejność :-)
    Pozdrawiam!
    WOJO

  • 3. Data: 2005-01-12 09:22:49
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

    On 12 Jan 2005 02:41:08 +0100, "Tomasz"
    <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >stwierdziłem, że mają do dupy admina i mogę zająć się ich systemami ?

    Jak chcesz mieć kłopoty to możesz. To o czym piszesz jest nielegalne.
    Jestem audytorem IT i w mojej byłej firmie zlecało się takie działania
    a działających na własną rękę do prokuratury:(

    Pozdrawiam
    Wojciech Skorupski
    ________________________
    obejrzyj moją córeczkę
    www.gretka.vel.pl
    ________________________

  • 4. Data: 2005-01-12 11:58:56
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > Jak chcesz mieć kłopoty to możesz. To o czym piszesz jest nielegalne.
    > Jestem audytorem IT i w mojej byłej firmie zlecało się takie działania
    > a działających na własną rękę do prokuratury:(

    Czy wobec tego mogę najpierw wysłać ofertę przeprowadzenia audytu
    _tradycyjną_pocztą_, czy też będzie to niezgodne z prawem ze względu na ustawę o
    wysyłaniu niezamówionych materiałów reklamowych (czy ta ustawa dotyczy tylko
    przesyłek elektronicznych) ?

  • 5. Data: 2005-01-12 17:52:09
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Tomasz wrote:

> [...]
    > wysyłaniu niezamówionych materiałów reklamowych (czy ta ustawa dotyczy tylko

    Tylo wysyłanych drogą elektroniczną. I tylko do osób fizycznych (ale to
    już wątpliwe, ze względu na fatalnie przetłumaczone przepisy - polska
    ustawa jest kalką unijnej dyrektywy).
    Oferty do firm i instytucji pocztą tradycyjną można słać do upojenia.

    --
    Daniel Wieszczycki
    DataSec Consulting - Bezpieczenstwo Informacji