  • 1. Data: 2005-01-11 23:17:01
    Temat: dział. gosp. + Sp. zoo = spółki dwie
    Od: margrabi <m...@o...pl>

    Witam grupę i proszę o podpowiedź.

    Sprawa wygląda nastepująco: mam działalność gospodarczą (os. fiz) a kolega
    jest właścocielem spółki z o.o. Chcemy połączyć siły, ale z różnych
    względów (chociażby obecność firmy na rynku, ale też podatek liniowy w
    mojej DG ) korzystnie byłoby utrzymać obie firmy. Pomysleliśmy o tym żeby
    "wymienić się udziałami" tzn. przekształcamy moją DG w spółkę cywilną z
    udziałami po 50% w zamian czego ja dostaję 50% udziałów w spółce z o.o.
    Czy można tak zrobić? No i co na to urząd skarbowy - czy nie dobiorą się
    nam do skóry stwierdzając z punktu, że przekręty jakoweś planujemy ???

    Pozdrawiam

    margrabi

  • 2. Data: 2005-01-13 21:58:38
    Temat: Re: dział. gosp. + Sp. zoo = spółki dwie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jan 2005, margrabi wrote:

> [...]
    >+ "wymienić się udziałami" tzn. przekształcamy moją DG w spółkę cywilną z

    A co on *wnosi do spółki* ?

    >+ w zamian czego ja dostaję 50% udziałów w spółce z o.o.

    ...piszesz że udziałami ci PŁACI. Nie ma pytań.

    Udziały łatwiej sprzedać :) no to tu nie ma chyba problemu: 1000 czy
    1500 zł dla KRSu, ileś tam na PCC (od sprzedaży udziałów)...
    Ale *co on wnosi* do S.C. ?
    Pieniądze ?

    Acha: wiesz na czym polega S.C. ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2005-01-14 09:20:03
    Od: margrabi <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 13 Jan 2005 22:58:38 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A co on *wnosi do spółki* ?

    > ...piszesz że udziałami ci PŁACI. Nie ma pytań.

    > Ale *co on wnosi* do S.C. ?
    > Pieniądze ?

    A koniecznie powinien coś wnosić? Połowa udziałów w jego firmie wydawała mi
    się wystarczającą "rekompensatą". Rozumiem, że kolega nie może wnieść
    udziałów w spółce zoo do sc. Obaj mamy niewielki majątek "firmowy"
    (samochody, komputery i inne drobiazgi), a nasza działalność w dużym
    stopniu opiera się na osobistej wiedzy i kontaktach, które trudno wycenić.

    Cała sprawa jest na razie w fazie pomysłu i nie mamy jeszcze sprecyzowanych
    konkretnych zamierzeń. Współpracujemy ze sobą juz blisko dwa lata na
    zasadzie zlecania konkretnych zadań (w obie strony) - jednak w tej chwili
    niemożliwe jest np. zostawienie firm pod opieką jednego z nas gdy drugi
    chce wziąć urlop, jest chory itp.

    Co byś doradził w takiej sytuacji?

    > Acha: wiesz na czym polega S.C. ? ;)

    No cóż, byłem przekonany że tak, teraz nieco zwątpiłem :-o

    dzięki za odp.

    margrabi