  • 1. Data: 2006-08-31 10:37:50
    Temat: Problem z Opieką Społeczną.
    Od: " fragles01" <f...@g...pl>

    Proszę o poradę w sprawie, którą poniżej opiszę.
    Mój ojciec jest chory od 15 lat na nieuleczalną chorobę, która uniemożliwia
    podjęcie jakiejkolwiek pracy. Wymaga także stałej opieki. Z uwagi na to, że
    nie mam warunków do opieki nad ojcem umieściłem, go w prywatnym domu spokojnej
    starości.Nadmieniam, iż ojciec z uwagi na swoją sytuację otrzymuje z opieki
    społecznej zasiłek pielęgnacyjny w kwocie 400 zł. W ww domu opieki koszt
    pobytu wynosił 1000 zł. Różnicę dopłacałem ja. Po jakimś czasie ojciec doszedł
    do wniosku, że nie podoba mu się w tym domu i przenosi się do swojej matki.
    Jego matka, a moja babcia nie była tym zachwycona i wraz z panią z pomocy
    społecznej umieściła ojca w Państwowym Domu Opieki. Koszt pobytu wynosi tam
    2300 zł/m-c.Po 6 miesiącach pobytu ojca odezwała się do mnie pani z tejże
    opieki, że muszę pokrywać różnice między zasiłkiem pielęgnacyjnym, a kosztem
    pobytu czyli 1900 zł.Jako, że nie zarabiam nawet takiej kwoty zabrałem z
    powrotem ojca do prywatnego domu opieki. I tu tkwi problem, gdyż Opieka żada
    teraz odemnie zwrotu 11400 zł za pobyt ojca w przeciągu 6 miesięcy. Straszą
    mnie Urzędem Skarbowym i alimentami. Czy mają takie prawo? I czy w tym
    przypadku prawo może działać wstecz?

  • 2. Data: 2006-08-31 12:47:35
    Temat: Re: Problem z Opieką Społeczną.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    fragles01 wrote:

> [...]
    > mnie Urzędem Skarbowym i alimentami. Czy mają takie prawo? I czy w tym

    Urzędem skarbowym? Alimentami? Powaliło ich?

    Mogą mieć najwyżej roszczenie cywilne i to raczej do Twojego ojca, o ile
    nie jest ubezwłasnowolniony.

  • 3. Data: 2006-08-31 13:07:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Urzędem skarbowym? Alimentami? Powaliło ich?
    >
    > Mogą mieć najwyżej roszczenie cywilne i to raczej do Twojego ojca, o
    > ile nie jest ubezwłasnowolniony.

    To zależy kto zawierał umowę z domem opieki społecznej. Tej informacj
    nie ma w oryginalnym poście.

  • 4. Data: 2006-08-31 13:32:51
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

    > To zależy kto zawierał umowę z domem opieki społecznej. Tej informacj
    > nie ma w oryginalnym poście.

    Ojciec ubezwłasnowolniony nie jest. A umowę podpisywał, albo on sam, albo jego
    matka (bez mojej wiedzy).Opieka społeczna nie kontaktowala się ze mną przed
    umieszczeniem ojca w ośrodku.

  • 5. Data: 2006-08-31 13:41:45
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    wiadomości news:7c2js3-nk6.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Urzędem skarbowym? Alimentami? Powaliło ich?
    >
    > Mogą mieć najwyżej roszczenie cywilne i to raczej do Twojego ojca, o ile
    > nie jest ubezwłasnowolniony.

    I tu się zdziwisz, ale DPS-y mają takie same uprawnienia jak ZUS, czy
    US - tj. mogą kierować sprawy do egzekucji, bez wyroku sądu.

  • 6. Data: 2006-08-31 13:48:52
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > I tu się zdziwisz, ale DPS-y mają takie same uprawnienia jak ZUS, czy
    > US - tj. mogą kierować sprawy do egzekucji, bez wyroku sądu.

    DPS zlecił dla MOPS przeprowadzenie u mnie wywiadu alimentacyjnego. Co w takim
    przypadku najlepiej zrobić? Zaznaczam, że ja umowy z DPS-em nie podpisywałem.

  • 7. Data: 2006-08-31 14:18:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > I tu się zdziwisz, ale DPS-y mają takie same uprawnienia jak ZUS, czy
    > US - tj. mogą kierować sprawy do egzekucji, bez wyroku sądu.

    1) podstawa prawna?
    2) Ale egzekucji wobec kogo? Chyba tego, kto podpisał umowę, czyż nie?

  • 8. Data: 2006-08-31 15:40:26
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > 1) podstawa prawna?

    art.104 ustawy o pomocy społecznej

    > 2) Ale egzekucji wobec kogo? Chyba tego, kto podpisał umowę, czyż nie?

    nie zdziwiłbym się gdyby nie tylko...

    KG

  • 9. Data: 2006-08-31 16:30:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > art.104 ustawy o pomocy społecznej

    OK, ale art.45 par.1 ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administacji
    nakazuje odstąpić od egzekucji w przypadku wykazania nieistnienia obowiązku.

    Teoretycznie powinno wystarczyć, że inicjator wątku powie "ja go tam nie
    wysyłałem i żadnej umowy nie podpisywałem".

    Jak to wygląda w praktyce? Można zlożyć wniosek do sądu o orzeczenie
    nieistnienia obowiązku w stosunku do danej osoby zanim egzekucja się
    rozpocznie?

    PS: te przepisy są chore...

  • 10. Data: 2006-08-31 19:20:18
    Od: robin <k...@o...pl>

    Dnia 31-08-2006 o 15:48:52 <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:
    > DPS zlecił dla MOPS przeprowadzenie u mnie wywiadu alimentacyjnego. Co w
    > takim
    > przypadku najlepiej zrobić? Zaznaczam, że ja umowy z DPS-em nie
    > podpisywałem.
    Najprawdopodobniej troskiwe panie z DPSu planują wystapić o zasądzenie od
    ciebie alimentów na rzecz ojca i wtedy z nich ściągną sobie dług.