  • 11. Data: 2005-11-24 17:56:17
    Temat: Re: aresztowany komputer ...
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mariposa doux napisał(a):

    > A zarazem - bezprawnie.

    Prawne, prawne.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 12. Data: 2005-11-24 18:24:30
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Johnson wrote:

    > mariposa doux napisał(a):
    >

    > > A zarazem - bezprawnie.
    > >

    > Prawne, prawne.

    Jezeli komputer jest moim narzedziem zarobkowania, a oni mi go
    zabieraja, choc powinni zabrac tylko nosniki to pozbawiaja mnie
    mozliwosci zarabiania na zycie. Jak tak, to niech mnie od razu do
    pierdla wsadza. Bede ksiazki mogl poczytac, filmy poogladac i bede mial
    10 zlotych na obiad przeznaczone. No i do tego nie bede podatkow
    placil...

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl

  • 13. Data: 2005-11-24 18:32:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mariposa doux napisał(a):

    > Jezeli komputer jest moim narzedziem zarobkowania, a oni mi go
    > zabieraja, choc powinni zabrac tylko nosniki to pozbawiaja mnie
    > mozliwosci zarabiania na zycie.

    Było o tym myśleć zanim popełniłeś przestępstwo.

  • 14. Data: 2005-11-24 18:33:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Było o tym myśleć zanim popełniłeś przestępstwo.

    A i czemu twierdzisz że powinni zabrać tylko nośniki ? To jest właśnie
    nieprawda. Sa uprawnieni do zabrania całego komputera.

  • 15. Data: 2005-11-24 18:44:31
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Johnson wrote:

    > A i czemu twierdzisz że powinni zabrać tylko nośniki ? To jest właśnie
    > nieprawda. Sa uprawnieni do zabrania całego komputera.

    Bo tak sl;yszalem i tej wersji sie bede trzymal. Niestety nie mam
    podstawki prawnej do tego. Ale jesli ty nie masz podstawki do swoich
    argumentow, to jest pat.

    Pozdr

  • 16. Data: 2005-11-24 19:11:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mariposa doux napisał(a):

    > Bo tak sl;yszalem i tej wersji sie bede trzymal. Niestety nie mam
    > podstawki prawnej do tego. Ale jesli ty nie masz podstawki do swoich
    > argumentow, to jest pat.

    Nie ma żadnego pata. Pisałem o tym już kiedyś. Niech stracę i napiszę
    raz jeszcze, ale ostatni.

    Policja może zabrać to o czym mowa w art. 217 kpk:
    Art. 217. § 1. Rzeczy mogące stanowić dowód w sprawie lub podlegające
    zajęciu w celu zabezpieczenia kar majątkowych, środków karnych o
    charakterze majątkowym albo roszczeń o naprawienie szkody należy wydać
    na żądanie sądu lub prokuratora, a w wypadkach niecierpiących zwłoki -
    także na żądanie Policji lub innego uprawnionego organu.

    Komputer jest rzeczą która może być niewątpliwie dowodowem w sprawie o
    posiadanie i używanie nielegalnego oprogramowania. Co więcej jest służy
    przez uzywanie oprogramowania popełnieniu przestępstwa a więc zgodnie z
    art. 44 par. 2 kk może ulec przepadkowi.

  • 17. Data: 2005-11-24 19:12:46
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Bo tak sl;yszalem i tej wersji sie bede trzymal. Niestety nie mam
    > podstawki prawnej do tego. Ale jesli ty nie masz podstawki do swoich
    > argumentow, to jest pat.

    Z logicznego punktu widzenia czlowieka zwiazanego z informatyka wydaje mi
    sie, ze nawet dobrym specjalistom trudno jest ocenic "na miejscu", czy dany
    chipset danego urzadzenia nie posiada jakiegos nosnika danych. Naturalnym
    wydaje sie wiec, ze policja powinna zabrac caly komputer, zeby zbadac te
    ewentualnosc w warunkach laboratoryjnych / przy pomocy bieglego. Zasadnosc:
    gdyby z policja na kazde "aresztowanie komputera" wysylany byl naprawde
    wysokiej klasy specjalista od sprzetu, to koszty operacyjne policji
    wzroslyby niewspolmiernie do odnoszonych korzysci (rownowazac jako korzysci:
    szanse okreslenia stanu faktycznego i dobro postepowania -- a z drugiej
    strony dobro osoby podejrzanej i jej ewentualne straty z tytulu
    "aresztowania" sprzetu).

    Chociaz wiele osob pewnie chcialoby, zeby policja mogla zabierac tylko
    dyski - ochrona narzedzi pracy wydaje mi sie zbyt slabym argumentem za
    chronieniem potencjalnych przestepcow.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 18. Data: 2005-11-24 19:31:15
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Johnson wrote:

    > Policja może zabrać to o czym mowa w art. 217 kpk:
    > Art. 217. § 1. Rzeczy mogące stanowić dowód w sprawie lub podlegające

    No coz, przyjmuje, ze zrobiles mi szach-mat :)

  • 19. Data: 2005-11-24 20:45:40
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Czarek Gorzeński wrote:
    > No patrz pan, to mi zabiorą drukarkę i monitor na smyczy, tak przy
    > okazji, bo i jedno i drugie jest na kabelkach przykręconym do komputera
    > z jednej, a do urządzeń z drugiej strony. ;)

    To jeszcze nic - powinni przewalić całe mieszkanie, bo może gdzieś za
    szafą, albo pod podłogą ukrył się pendrive :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 20. Data: 2005-11-24 21:21:25
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Prawne, prawne.

    bezprawnie,(art 183 ustep 1 KpK)
    branie calego komputera absolutni eni ejest w takim przypadku uzasadnione
    chyba ze domoniwk jakies problemy stwarza przy wyjeciu dysku