  • 1. Data: 2005-11-24 15:02:31
    Temat: aresztowany komputer ...
    Od: "Kszych" <k...@w...pl>

    Witam, ponad trzy miesące temu na podstawie nakazu prokuratorskiego odbyło
    sie w moim mieszkaniu przeszukanie które w zasadzie sprowadziło się do
    przesłuchania, wyjaśnienia oraz zatrzymania do depozytu mojego komputera
    wraz z 6 szt. płyt CD. Podstawą było "doprowadzenie do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem w portalu Allegro" - jeden z użytkowników mojej sieci
    (udostępniam internet) sprzedawał karty pre-paid których nie wysyłał, za to
    kasę zbierał skrupulatnie. Dane co do mojej osoby otrzymali od providera (TP
    SA) po zlokalizowaniu IP z kórego były wykonywane operacje na Allegro. Po
    wyjaśnieniu na Komendzie Policji zatrzymano mój komputer wraz z płytami CD
    (nielegalne oprogramowanie) oraz serwer który wrócił po zapewnieniu że jest
    na nim zainstalowany Linux. Wyjaśniłem wszystko co wiedziałem na temat ,
    wskazałem osobę co do której miałem pewność że to ona dokonywała oszustwa,
    po fakcie poinformowałem o zdarzeniu poszkodowanych z Allegro. Na
    okoliczność wydano mi "spis i opis rzeczy wydanych dobrowolnie po wezwaniu
    dokonującego czynność" gdzie opisano jednostę centralną bez widocznych
    numerów seryjnych (komputer) oraz 6 płyt w/g opisu na nich. Z tego co
    dowiedziałem się od biorącego udział w przeszukaniu funkcjonariusza w
    sprawie wpierw ma wypowiedzieć się biegły który oceni wartośc nielegalnego
    oprogramowania komputera a następnie sprawa zostanie skierowana do sądu.
    Pytanie : jak postępować w wspomnianej sprawie ? czekać na ruch Policji ?
    ile mają na to czasu ? czego się spodziewać ? Pozdrawiam.
    WP

    --
    Lepiej być znanym pijakiem niż
    anonimowym alkoholikiem ...

  • 2. Data: 2005-11-24 15:49:29
    Temat: Re: aresztowany komputer ...
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Kszych wrote:

    > Pytanie : jak postępować w wspomnianej sprawie ? czekać na ruch Policji ?
    > ile mają na to czasu ? czego się spodziewać ? Pozdrawiam.

    Z tego co tu w innym watku dyskutujemy, to dopuszczono sie naduzycia
    zabierajac ci caly komputer a nei tylko dysk i nosniki danych.

    Pozdr

    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl
    ________________
    Deszcze Niespokojne - sf, opowiadania .......... http://tiny.pl/xxr1

  • 3. Data: 2005-11-24 15:52:27
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

  • 4. Data: 2005-11-24 15:52:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mariposa doux napisał(a):

    > Z tego co tu w innym watku dyskutujemy, to dopuszczono sie naduzycia
    > zabierajac ci caly komputer a nei tylko dysk i nosniki danych.

    A niby czemu? Mają chodzić ze sprzętem do rozmontowywania komputerów?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 5. Data: 2005-11-24 15:57:45
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A niby czemu? Mają chodzić ze sprzętem do rozmontowywania komputerów?

    no tak, nie kady posterunek jest wyposazonyw tak profesjonalny, drogi sprzet
    jak srubokret.
    Zreszta watpie by go administrator nie posiadal.

    P.

  • 6. Data: 2005-11-24 15:58:38
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co tu w innym watku dyskutujemy, to dopuszczono sie naduzycia
    > zabierajac ci caly komputer a nei tylko dysk i nosniki danych.

    w ogole kpina jest zabiranie serwera z linuxem..

    skoro wiedza po co ida to niech wysla osobe ktora choc troche sie na tym zna

  • 7. Data: 2005-11-24 16:19:01
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Johnson napisał(a):
    > A niby czemu? Mają chodzić ze sprzętem do rozmontowywania komputerów?

    No patrz pan, to mi zabiorą drukarkę i monitor na smyczy, tak przy
    okazji, bo i jedno i drugie jest na kabelkach przykręconym do komputera
    z jednej, a do urządzeń z drugiej strony. ;)

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 8. Data: 2005-11-24 16:22:45
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Johnson wrote:

    > A niby czemu? Mają chodzić ze sprzętem do rozmontowywania komputerów?

    Coz. Skoro robia kontrole legalnosci oprogramowania, to nie jest to
    znienacka, tylko ze zgloszenia. Wiedza po co ida. I wiedza, jakie
    przepisy to kontroluja. Wiec i powinni byc przeszkoleni do tego.

  • 9. Data: 2005-11-24 16:45:17
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    > A niby czemu? Mają chodzić ze sprzętem do rozmontowywania komputerów?

    Dokładnie. Nikt w domu przeszukiwanego nie bedzie rozbierał kompa. Zabierają
    cały a klient może się skarżyć w prokuraturze. Bezskutecznie;)))

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 10. Data: 2005-11-24 17:27:49
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Leszek wrote:

    > Dokładnie. Nikt w domu przeszukiwanego nie bedzie rozbierał kompa. Zabierają
    > cały a klient może się skarżyć w prokuraturze. Bezskutecznie;)))

    A zarazem - bezprawnie.