  • 1. Data: 2005-11-24 15:33:45
    Temat: Zabezpieczenie mienia intelektualnego
    Od: "Pawel Zawadzki" <d...@w...pl>

    Witam serdecznie
    W jaki sposob najlepiej zabezpieczyc mienie intelektualne?
    Sprawa wyglada tak, ze potrzebuje wyslac dokumentacje techniczna dotyczaca
    pewnego pomyslu.
    Nie moge sie stawic osobiscie aby podpisac umowe, ktora dalaby chociaz w
    minimalnym stopniu, jakies
    zabezpieczenie przed nieuczciwym wykorzystaniem przekazanych informacji.
    Wyslanie takiej umowy i czekanie na to, az druga strona odesle ja
    podpisana odpada, ze wzgledu
    na zbyt dlugi okres oczekiwania.

    Planowalem zrobic cos takiego:

    1. Wyslalem do firmy kurierskiej zapytanie, czy mozliwe jest wyslanie
    przesylki i doreczenie jej tylko
    w wypadku podpisania umowy przez adresata, ktora zostanie mu przedstawiona
    w moim imieniu przez kuriera
    (nie dostalem jeszcze odpowiedzi)
    2. Opatrzyc dokumentacje regulaminem, ktory mowilby o tym, ze zapoznanie
    sie z dokumentacja przez adresata,
    oznacza jego akceptacje moich warunkow postawionych w regulaminie (problem
    tylko, ze w takim wypadku wydaje
    mi sie ze trudno byloby co kolwiek udowodnic, chyba ze nadanie
    dokumentacji odbywaloby sie w obecnosci notariusza,
    ktory poswiadczylby, co zostalo wyslane, w razie gdyby adresat stwierdzil
    ze nic nie otrzymal.
    3. Ustna umowa przez telefon - problem tylko jest taki, ze nie mam jak
    nagrac rozmowy telefonicznej

    Czy przedstawione pomysly wogole maja sens bytu i czy wogole sa sensowne z
    prawnego punktu widzenia?

    Jezeli ktos moglby mi pomoc, udzilic jakis wskazowek, bede bardzo
    wdzieczny.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-24 22:22:58
    Temat: Re: Zabezpieczenie mienia intelektualnego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pawel Zawadzki" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    Możesz jedynie odpis dokumentacji notariusza opatrzyć datą pewną i
    ewentualnie w razie wykorzystania przez nieuczciwego kontrahenta
    Twojego pomysłu dochodzić roszczeń na drodze cywilnej. Co do umowy, to
    ja bym w życiu nie podpisał umowy nakładającej na mnie jakieś
    zobowiązania, nie wiedząc ostatecznie, co kupuję.