  • 1. Data: 2007-08-12 22:54:00
    Temat: aport do spółki
    Od: alefajnie <d...@g...com>

    witam

    jestem studentem, ktory wykonuje umowe o dzielo;
    wartosc dzieła wynosi X i bedzie stanowic moj wklad niepieniezny do
    spolki
    poza tym otrzymam wynagrodzenie Y (mniej niz 5% calej wartosci dziela)

    zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT, przychodem jest nominalna
    wartosc udzialow, ktore nabede w zamian za aport.
    Innymi slowy zaplace od tego podatek jak od kazdego przychodu.

    a jesli tak sie stanie to niedosc, ze doloze gotowke do calego
    projektu to jeszcze ja i moj brat utracimy mozliwosc otrzymania
    stypediow (w zwiazku z wykazanym przeze mnie dochodem w postaci
    udzialow)
    i cala ta operacja wyniesie mnie drozej niz wartosc wszystkich
    jednostek, ktore otrzymam,

    czy jest jakas szansa to ominac, sytuacje w ktorych nie placi sie
    podatku od otrzymanych udzialow.