  • 1. Data: 2007-08-12 17:36:41
    Temat: kontrola celna / przesylka kurierska z banku w Panamie ??
    Od: " Kamil" <k...@N...gazeta.pl>

    witam,

    czy jesli ktos w Polsce ma otrzymac przesylka kurierska DHL, TNT lub Fedex
    karte platnicza z banku w Panamie, to przesylka taka podlega okreslonej
    procedurze celnej?

    a jesli tak, to wowczas jest to standardowa automatyczna odprawa celna, czy
    tez odprawa polega na otwarciu przesylki? (jak czesto sie to zdarza?)

    a wowczas, czy odbiorca przesylki wzywany jest do Urzedu Celnego celem
    wyjasnienia powodu otrzymania tej karty? prosze rowniez wziac pod uwage, iz
    Panama to "kraj trzeci" a wiec w mysl przepisow prawa dewizowego, obywatel
    polski musi posiadac zgode NBP na otwarcie tam rachunku bankowego.... a wiec
    czy wskutek tego karta ta podlaga jakiejs kontroli, konfiskacji i wszczynane
    jest jakies postepowanie?

    czy tez celnicy po prostu standardowo odprawiaja przesylke, a nawet jak ja
    juz wyrywkowo otworza, to i tak po upewnieniu sie ze jest tam istotnie tylko
    jakas karta bankomatowa, bez problemu "przepuszczaja" ja dalej bez wnikania o
    to po co obywatelowi polskiemu taka karta?

    pozdrowienia, Kamil

  • 2. Data: 2007-08-12 20:24:30
    Od: "komorowa" <k...@i...net.pl>

    Użytkownik " Kamil" <k...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:f9ngf9$2j7$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > jakas karta bankomatowa, bez problemu "przepuszczaja" ja dalej bez
    > wnikania o
    > to po co obywatelowi polskiemu taka karta?

    zadaj to pytanie w odpowiednim watku na www.celnicy.pl

    pzdr

    mk

  • 3. Data: 2007-08-13 04:57:21
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Sun, 12 Aug 2007 17:36:41 +0000 (UTC), od Kamil :

    > a jesli tak, to wowczas jest to standardowa automatyczna odprawa celna, czy
    > tez odprawa polega na otwarciu przesylki? (jak czesto sie to zdarza?)>

    Przesyłki DHL z Ameryki Południowej są otwierane zawsze, nawet takie do
    0,5kg z papierami.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net

  • 4. Data: 2007-08-14 10:45:24
    Od: " kamil" <k...@g...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> napisał(a):

    > W odpowiedzi na post z Sun, 12 Aug 2007 17:36:41 +0000 (UTC), od Kamil :

    > Przesyłki DHL z Ameryki Południowej są otwierane zawsze, nawet takie do
    > 0,5kg z papierami.

    tylko z DHL? a wiec zakladam, ze Fedex itp tez? ale "zawsze" znaczy, ze
    dostales kilka takich przsylek i kazda byla otwierana, czy tez ze takie sa
    przepisy?

    a takze ogolnie interesuje mnie czy przesylka z karta debetowa podlega
    jakiemus specjalnemu nadzorowi, tzn specjalnej kontroli, procedurze celnej itp

    i jeszze jedno - czxy wysylajac z Polski dokumenty one rowniez podlegaja
    odprawie celnej? w TNT mowili mi ze nie, ale wciaz nie jestem pewny

    slowem, wysylajac dokuimenty do np. Panamy albo innego kraju Ameryki
    Srodkowej/Poludniowej ktos to otworzy i bedzie je przegladal?

  • 5. Data: 2007-08-16 23:26:14
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Tue, 14 Aug 2007 10:45:24 +0000 (UTC), od kamil :

    > tylko z DHL? a wiec zakladam, ze Fedex itp tez? ale "zawsze" znaczy, ze
    > dostales kilka takich przsylek i kazda byla otwierana, czy tez ze takie sa
    > przepisy?

    wynika to z prawa celnego Urząd Celny ma prawo otworzyć każdą przesyłkę
    wchodzącą na polski obszar celny (a teraz UE) i z tego prawa korzysta
    informując o tym odbiorcę przykleja nalepkę zieloną: URZĄD CELNY - REWIZJA,
    tylko dziwi mnie dlaczego otwierają przesyłki koperty gdzie idą tylko
    papiery i wystarczyłoby przez RTG puścić aby stwierdzić, że nic
    podejrzanego nie ma, moze to z tego powodu, że narkotyki można jako kartkę
    papieru zrobić ??

    > a takze ogolnie interesuje mnie czy przesylka z karta debetowa podlega
    > jakiemus specjalnemu nadzorowi, tzn specjalnej kontroli, procedurze celnej itp

    myslę, ze nie... i to dla mnie też jest dziwne, bo jak wieziesz gotówką
    przykładowo 100.000 USD poza UE to mundurowy zawsze sie przyczepi, a jak
    masz na koncie nawet 1.000.000 USD i wieziesz karte Visa Gold to nie ma
    problemu, ale może to ma związek z jakimś prawem dewizowym, aby nie wywozić
    z kraju zbyt duzo gotówki, bo jesli za granicą wypłacasz z bankomatu kasę
    to jednak to jest tamtejsza gotówka...

    > i jeszze jedno - czxy wysylajac z Polski dokumenty one rowniez podlegaja
    > odprawie celnej? w TNT mowili mi ze nie, ale wciaz nie jestem pewny

    są rzeczy, których z PL wywozić nie wolno, wyrywkowo urząd celny sprawdza
    przesyłki opuszczające polski obszar celny (a teraz UE)

    > slowem, wysylajac dokuimenty do np. Panamy albo innego kraju Ameryki
    > Srodkowej/Poludniowej ktos to otworzy i bedzie je przegladal?

    Urząd Celny Panamy bardziej prawdopodobne, polski UC - nie koniecznie,
    aczkolwiek może...

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Ważny polityczny artukuł: http://grupy2.3mam.net