  • 1. Data: 2007-08-12 23:32:04
    Temat: Prawo a zwiazek 24 latka z 15 latka
    Od: Alan <s...@g...pl>

    Witam!
    Poznalem jakis czas temu troszke przypadkowo bardzo dojrzala fizycznie
    i psychicznie 15 latke. Z poczatku bylem pewien ze dziewczyna musi
    miec przynajmniej 18 lat wiec bardzo sie zdziwilem gdy uslyszalem ze
    jest zdecydowanie mlodsza. Dziewczyna zrobila na mnie duze wrazenie i
    w zasadzie spodobalismy sie sobie wzajemnie.
    Ostatnio wspolnie na pol serio zastanawialismy sie jak to wyglada w
    swietle prawa?
    Czy jakis przepis poza Art. 200 KK jest wiazacy? Zakladam ze wazny
    jest dzien ukonczenia 15 lat a nie rocznikowo - czyli w zasadzie 16,
    bo i z takimi pogladami sie spotkalem.
    Slyszalem opinie ze potrzebna jest w takich przypadkach zgodna
    rodzicow, ale na ile jest to zgodne z prawda i czego konkretnie ta
    zgoda miala by dotyczyc (samego spotykania sie czy kontaktow
    seksualnych) i czy ta zgoda miala by byc wyrazona na pismie?

    W sumie temat interesujacy biorac pod uwage opowiesci o msciwych
    nastolatkach i rodzicach pieniaczach :-)

  • 2. Data: 2007-08-12 23:51:31
    Temat: Re: Prawo a zwiazek 24 latka z 15 latka
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alan" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Czy jakis przepis poza Art. 200 KK jest wiazacy? Zakladam ze wazny
    > jest dzien ukonczenia 15 lat a nie rocznikowo - czyli w zasadzie 16,
    > bo i z takimi pogladami sie spotkalem.

    W kodeksie rodzinnym znajdziesz zapisy co do praw rodziców do opieki nad
    dzieckiem.

> [...]
    > zgoda miala by dotyczyc (samego spotykania sie czy kontaktow
    > seksualnych) i czy ta zgoda miala by byc wyrazona na pismie?

    Zgoda na co? Na spotykanie się, to tak. Forma dowolna i w każdym wypadku
    mogą ją cofnąć. Taka zgoda może być nawet dorozumiana poprzez brak zakazu.
    Trudno, byś przy spotkaniu każdej dziewczyny latał do jej rodziców z
    pytaniem, czy możesz chwilę porozmawiać. Ale jeśli rodzice zaprotestują, to
    Wasza sytuacja może się mocno skomplikować. Dziewczyna będzie "między
    młotem, a kowadłem". No i rodzice mogą Wam różne wstręty czynić, jeśli
    nawet nie będą chcieli po sądach się włóczyć.

    Na ewentualnie współżycie zgodzić się mogą i 5 razy, a i tak będzie to
    przestępstwem przed ukończeniem przez dziewczynę 15-tu lat.

    Co do liczenia wieku, to liczy się to kalendarzowo i nie ma tu miejsca na
    żadne dowolne interpretacje. Prokurator przestaje ścigać o północy w dzień
    15-tych urodzin. Zauważ, że rok życia kończysz, gdy minie Ci 12 miesięcy, a
    nie 24 miesiace. No to przez analogię w 15-te urodziny kończysz 15 lat
    życia.

  • 3. Data: 2007-08-13 04:05:38
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Alan" <s...@g...pl> wrote in message
    ps.com...
    > Witam!
    > Poznalem jakis czas temu troszke przypadkowo bardzo dojrzala fizycznie
    > i psychicznie 15 latke

    eeeee. i na tym chyba można zakończyc.

  • 4. Data: 2007-08-13 08:19:04
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 13-08-2007 o 01:51:31 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Co do liczenia wieku, to liczy się to kalendarzowo i nie ma tu miejsca
    > na żadne dowolne interpretacje. Prokurator przestaje ścigać o północy w
    > dzień 15-tych urodzin.

    A nie powinno sie jeszcze liczyc wg godziny urodzenia? Gdzies to chyba
    jest wpisane. "Akcja" moglaby sie toczyc na imprezie z okazji 15. urodzin.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 5. Data: 2007-08-13 09:25:50
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > eeeee. i na tym chyba można zakończyc.

    "a ostatnio pani na bioli powiedziala, ze ja juz moge!"

  • 6. Data: 2007-08-13 13:45:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

    > A nie powinno sie jeszcze liczyć wg godziny urodzenia? Gdzieś to chyba
    > jest wpisane. "Akcja" mogłaby się toczyć na imprezie z okazji 15.
    > urodzin.

    Nie. Terminy liczy się wg kodeksu cywilnego art. 110 i następne. Przy
    obliczaniu wieku osoby fizycznej termin upływa z początkiem ostatniego
    dnia. Czyli na 15-tkowej imprezie już można - co w żadnym wypadku nie
    znaczy, że się powinno.

  • 7. Data: 2007-08-13 14:48:00
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl>

    Użytkownik "Alan" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > W sumie temat interesujacy biorac pod uwage opowiesci o msciwych
    > nastolatkach i rodzicach pieniaczach :-)

    Będziesz miał córkę w wieku około 15 lat i pozwolisz jej na wszystko.Wtedy
    wspomnisz o pieniaczach.
    ZiPi

  • 8. Data: 2007-08-13 15:21:18
    Od: Alan <s...@g...pl>

    On 13 Sie, 01:51, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Zgoda na co? Na spotykanie si , to tak. Forma dowolna i w ka dym wypadku
    > mog j cofn . Taka zgoda mo e by nawet dorozumiana poprzez brak zakazu.
    > Trudno, by przy spotkaniu ka dej dziewczyny lata do jej rodziców z
    > pytaniem, czy mo esz chwil porozmawia . Ale je li rodzice zaprotestuj , to
    > Wasza sytuacja mo e si mocno skomplikowa . Dziewczyna b dzie "mi dzy
    > m otem, a kowad em". No i rodzice mog Wam ró ne wstr ty czyni , je li
    > nawet nie b d chcieli po s dach si w óczy .

    To dotyczy osoby do 18 roku zycia czy do 15?

  • 9. Data: 2007-08-13 16:02:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Alan" <s...@g...pl> napisal w wiadomosci
    s.com...
    On 13 Sie, 01:51, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > To dotyczy osoby do 18 roku zycia czy do 15?

    Do 18-tego ropku zycia.

  • 10. Data: 2007-08-15 17:19:17
    Od: Kinky <d...@h...com>

    On Pn 13 sie 2007 01:32:04a Alan <s...@g...pl> wrote in
    ps.com

    > Witam!
    > Poznalem jakis czas temu troszke przypadkowo bardzo dojrzala fizycznie
    > i psychicznie 15 latke.

    Jaasne, kazdy tak mowi :)

> [...]
    > jest zdecydowanie mlodsza. Dziewczyna zrobila na mnie duze wrazenie i
    > w zasadzie spodobalismy sie sobie wzajemnie.

    Dobra, dobra. Nie tlumacz sie juz.

> [...]
    > Czy jakis przepis poza Art. 200 KK jest wiazacy? Zakladam ze wazny
    > jest dzien ukonczenia 15 lat a nie rocznikowo - czyli w zasadzie 16,

    To fakt, ze niektorzy nie potrafia liczyc i ciagle upieraja sie, ze 15
    znaczy 16, ale fakt jest taki, ze o polnocy w dniu 15. urodzin tej panny
    mozesz ja juz legalnie puknac i zadnego prokuratora to nie obchodzi.

> [...]
    > zgoda miala by dotyczyc (samego spotykania sie czy kontaktow
    > seksualnych) i czy ta zgoda miala by byc wyrazona na pismie?

    Zadnej zgody nie potrzebujesz. Co nawyzej jesli udowodnia, ze masz na nia
    jakis straszny wplyw (opuscila sie w nauce, zaczela wagarowac, uciekac z
    domu) to moga z tym isc do sadu, ktory uzna ze dziewczyna jest
    zdemoralizowana i wyznaczy kuratora.
    W kazdym innym przypadku mozecie sie spotykac, przerobic razem cala
    Kamasutre i ludzie moga Wam naskoczyc.
    No, co najwyzej ojciec tej panny moze Ci obic twarz ;-)