eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoanimowane filmy dla dzieci z torrnt-ów a prawa autorskie: "dozwolony użytek prywatny" ? › Re: animowane filmy dla dzieci z torrnt-ów a prawa autorskie: "dozwolony użytek prywatny" ?
    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: animowane filmy dla dzieci z torrnt-ów a prawa autorskie: "dozwolony
    użytek prywatny" ?
    Date: Wed, 15 Apr 2009 23:45:43 +0200

    W odpowiedzi na pismo z środa 15 kwiecień 2009 20:11
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > To jest akurat nieistotne. Wcześniej jest samo pobieranie -- od osoby,
    > która nie mieści się na liście wskazanej w art. 23 ust. 2 pr.aut.

    No ale mieści się on, a on ściąga dla siebie. A co tamta osoba, to jest
    sprawa tamtej osoby. Skoro ona udostępnia, to ona twierdzi, że może dawać.
    Może ma zgodę właściciela PA i udostępnia w promocji? Jak umieszczę coś
    twojego na mojej www, to winni będą korzystający czy ja? Albo jak kupisz w
    sklepie wydaną przeze mnie płytę Ich Troje, a potem okaże się, że ja
    wydawałem ,,piracko'', winny będziesz Ty czy ja?

    Moim zdaniem, winny jest udostępniający, o ile nie ma do tego praw. A
    pobierający/korzystający skąd ma wiedzieć, że tamten udostępnił
    nielegalnie?

    --
    Tristan