  • 1. Data: 2002-02-28 09:16:21
    Temat: alimenty
    Od: "agnwik" <a...@i...pl>

    Jak moge załatwić sprawę z alimentami za granicą (dokładnie w
    Niemczech,gdzie mieszka),
    gdy ojca nie można bylo doprowadzić do Sądu w Polsce a jest bardzo majętnym
    człowiekiem ?
    Proszę o radę!
    Mały Wiktor

  • 2. Data: 2002-02-28 10:36:44
    Temat: Re: alimenty
    Od: "Buker" <x...@x...pl>

    Użytkownik "agnwik" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Niemczech,gdzie mieszka),
    > gdy ojca nie można bylo doprowadzić do Sądu w Polsce a jest bardzo

    Musisz zapoznać się z tym oto aktem:

    KONWENCJA O DOCHODZENIU ROSZCZEŃ ALIMENTACYJNYCH ZA GRANICĄ sporządzona w
    Nowym Jorku
    dnia 20 czerwca 1956 r.

  • 3. Data: 2002-02-28 14:09:19
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Buker" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "agnwik" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > majętnym

    Mam przed sobą broszurę z Centrum Praw Kobiet i tam jest napisane:
    "W przypadku, kiedy zobowiązany do płacenia alimentów wyjechał za granicę, a
    nie ma możliwości ustalenia miejsca jego pobytu, należy wnieść pozew do sądu
    o ustalenie kuratora sądowego. Wówczas sprawa alimentacyjna toczy się bez
    udziału zobowiązanego - reprezentuje go kurator sądowy."

    oraz

    " Sposób zabezpieczenia realizacji wierzytelności alimentacyjnych dzieci
    względem wyjeżdżającego za granicę rodzica należy do istotnych praw dziecka
    (art. 97 p.2 k.p.c.)"

    Sąd opiekuńczy decyduje w tych kwestiach...

    Co do tej konwencji - to jest napisane, że sąd poinformuje o tym - jak to
    działa

    Pozdrawiam
    Ewa - mama Wiktora - ale innego :)