    From: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alimenty
    Date: Thu, 28 Feb 2002 15:09:19 +0100

    Użytkownik "Buker" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    news:a5l27u$la2$3@news.tpi.pl...

    > Użytkownik "agnwik" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > majętnym

    Mam przed sobą broszurę z Centrum Praw Kobiet i tam jest napisane:
    "W przypadku, kiedy zobowiązany do płacenia alimentów wyjechał za granicę, a
    nie ma możliwości ustalenia miejsca jego pobytu, należy wnieść pozew do sądu
    o ustalenie kuratora sądowego. Wówczas sprawa alimentacyjna toczy się bez
    udziału zobowiązanego - reprezentuje go kurator sądowy."

    oraz

    " Sposób zabezpieczenia realizacji wierzytelności alimentacyjnych dzieci
    względem wyjeżdżającego za granicę rodzica należy do istotnych praw dziecka
    (art. 97 p.2 k.p.c.)"

    Sąd opiekuńczy decyduje w tych kwestiach...

    Co do tej konwencji - to jest napisane, że sąd poinformuje o tym - jak to
    działa

    Pozdrawiam
    Ewa - mama Wiktora - ale innego :)