  • 1. Data: 2002-02-28 09:09:03
    Temat: Odszkodowanie ze spółdzielni
    Od: "Rafi" <r...@h...pl>

    Witam
    Niedawno kupiłem mieszkanie spółdzielcze własnościowe. Niestety nie zdążyłem
    go jeszcze ubezpieczyć a ostatnio w wyniku ulewnego deszczu zamókł mi róg
    pokoju (kawałek sufitu i ściany - mieszkanie na ostanim pietrze), co jest
    wynikiem albo uszkodzonej elewacji albo dachu. Czy mogę domagać się od
    spółdzielni zwrotu kosztów malowania/tapetowania. Spółdzielnia twierdzi że
    nie.
    Proszę o radę.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2002-02-28 09:17:54
    Temat: Re: Odszkodowanie ze spółdzielni
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Feb 2002, Rafi wrote:

> [...]
    >+ wynikiem albo uszkodzonej elewacji albo dachu. Czy mogę domagać się od
    >+ spółdzielni zwrotu kosztów malowania/tapetowania.

    Ależ oczywiście.

    >+ Spółdzielnia twierdzi że nie.

    ...bo zakłada że nie będzie ci się chciało użerać z sądami.
    A zastanów się moment co by się działo jakbyś ubezpieczenie
    miał: ubezpieczyciel ci wypłaca.... i co ??[1]

    >+ Proszę o radę.
    >+
    >+ Pozdrawiam
    >+ Rafał

    [1]...i ściąga od winnego [spółdzielni] lub z jego
    ubezpieczenia OC [odliczając od sumy ubezpieczenia] !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-02-28 10:44:09
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Moim zdaniem szanse na odszkodowanie sš niewielkie (nie mam jednak praktyki w
    tym zakresie). Jeśli jest to nowy bydynek, to może w ramach usuwania usterek
    dałoby się wyegzekwować od wykonawcy. W innym przypadku - raczej nie. Majštek
    spółdzielni jest bowiem prywatnš własnościš jej członków, więc odszkodowania
    żšdałbyś sam od siebie. Trzeba jednak sprawdzić zapisy statutu i regulaminów,
    które mogš regulować takie sytuacje. Proponuję również wystšpić do Rady
    Nadzorczej ze skargš na Zarzšd i ponowić żšdanie. W razie czego przyda się.
    Życzę powodzenia,
    Piotr

  • 4. Data: 2002-02-28 15:13:38
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Piotr Fonon" [...]
> [...]
    usterek
    > dałoby się wyegzekwować od wykonawcy. W innym przypadku - raczej nie.
    Majątek
    > spółdzielni jest bowiem prywatną własnością jej członków, więc
    odszkodowania
    > żądałbyś sam od siebie.

    To nie tak.
    szkoda powstala w wyniku awarii POZA LOKALEM, wiec nie chodzi o
    odszkodowanie, lecz usuniecie skutkow awarii i pokrycie tego ze "wspolnej
    kasy".

    Musle, ze sa duze szanse, ale wlasnie trzeba napisac wniosek do spoldzielni,
    ze przyczyna szkody jest POZA lokalem.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-03-01 12:16:08
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > To nie tak.
    > szkoda powstala w wyniku awarii POZA LOKALEM, wiec nie chodzi o
    > odszkodowanie, lecz usuniecie skutkow awarii i pokrycie tego ze "wspolnej
    > kasy".

    Nie przesądzam sprawy, ale co innego obowiązek usunięcia samej awarii - tzn.
    przecieku, a co innego jej skutku. Przypuszczam, że nawet jeśli spółdzielnia
    pokryje koszty, to tylko do wysokości standardowego wykończenia lokalu.

    > Musle, ze sa duze szanse, ale wlasnie trzeba napisac wniosek do spoldzielni,
    > ze przyczyna szkody jest POZA lokalem.

    Wniosek napisać trzeba jeśli sparawa była załatwiana ustnie, ale z pytania
    wynika, że wniosek był i został odrzucony.
    Piotr

  • 6. Data: 2002-03-01 12:25:44
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Wniosek napisać trzeba jeśli sparawa była załatwiana ustnie, ale z pytania
    > wynika, że wniosek był i został odrzucony.

    Wynika - nie wynika....
    Nie czytalismy wniosku, wiec nie wiemy, czy bylo w nim ze szkode spowodowana
    uszkodzenie byynku POZA lokalem.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-03-08 07:22:01
    Od: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> wrote in message

    > "wspolnej

    > tzn.
    > spółdzielnia

    > spoldzielni,

    > Wynika - nie wynika....
    > Nie czytalismy wniosku, wiec nie wiemy, czy bylo w nim ze szkode
    spowodowana
    > uszkodzenie byynku POZA lokalem.
    >
    > Boguslaw
    >Nie tak dawno miałam podobną sytuacje zalało mieszkanie ,które zajmuje i
    mieszkanie sasiadów niżej ...ja jestem ubezpieczona .wiec zglosilam
    szkode... otrzymalam odszkodowanie ale wspomniałam o sasiadach ,że nie są
    /tak mnie poinformowali gdy ich spytalam o to / pan z ubezpieczali
    odp...,ze tym ludziom podrywa koszty remontu spółdzielnia mieszkaniowa ...
    Sandra