  • 1. Data: 2002-02-28 10:11:00
    Temat: Zasady przechowywania srodkow chemicznych - przepisy???
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Jestem wlascicielem czesci kamienicy, w tym piwnic.
    Czesc piwnic zajmowali (prawem kaduka) lokatorzy.

    Podczas oprozniania zajmowanych komorek piwnicznych
    w jednej z nich znaleziono dwa karnistry plastikowe
    (na srodki spozywcze) wypelnione jakas ciecza.
    Przy probie podniesienia karnistry zaczely pekac
    (najprawdopodobniej staly tam kilkanascie lat)
    i wylal sie z nich (jak sie pozniej okazalo) kwas
    azotowy.

    Kwas wylal sie na posadzke, wytworzyl sie jakis gaz
    - konieczna byla ewakuacja przyleglych pomieszczen
    (firma) i wezwanie Ratownictwa Chemicznego.
    Straz stwierdzila, ze to kwas azotowy, zneutralizowala
    wylane plamy i wywiozla reszte plynu.

    Pytanie - czy istnieja jakies przepisy regulujace zasady
    przechowywania substancji chemicznych?
    Czy sa okreslone zasady przechowywania kwasu azotowego?
    Czy mozna go przechowywac w budynkach mieszkalnych?
    Jesli nie, to jakie sa sankcje za takie postepowanie?

    Z gory dzieki za pomoc...

    Jakub

  • 2. Data: 2002-03-04 15:26:57
    Od: Paweł Krawczyk <f...@e...pl>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > Czy mozna go przechowywac w budynkach mieszkalnych?
    > Jesli nie, to jakie sa sankcje za takie postepowanie?

    Zadzwoń do Sanepidu, tam Ci wszystko powiedzą.

    --
    Pawel Krawczyk * http://echelon.pl/kravietz/
    Krakow, Poland * http://ipsec.pl/