  • 1. Data: 2002-02-28 07:42:04
    Temat: alimenty
    Od: "agnwik" <a...@i...pl>

    Jak moge załatwić sprawę z alimentami za granicą (dokładnie w
    Niemczech,gdzie mieszka),
    gdy ojca nie można bylo doprowadzić do Sądu w Polsce a jest bardzo majętnym
    człowiekiem ?
    Proszę o radę!
    Mały Wiktor

  • 2. Data: 2002-02-28 16:13:31
    Temat: Re: alimenty
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 28 Feb 2002, agnwik wrote:

    > Jak moge załatwić sprawę z alimentami za granicą (dokładnie w
    > Niemczech,gdzie mieszka),

    Dlaczego za granicą? Przy alimentach obowiązuje właściwość miejscowa
    przemienna i powództwo można wytoczyć także przez sąd zamieszkania powoda.

    > gdy ojca nie można bylo doprowadzić do Sądu w Polsce a jest bardzo majętnym
    > człowiekiem ?

    Złoż wniosek o ustanowienie kuratora. Praktyczne możliwości egzekucji są
    jednak niewielkie, chyba że ojciec ma majątek w kraju.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-01 06:31:06
    Od: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Dlaczego za granicą? Przy alimentach obowiązuje właściwość miejscowa
    > przemienna i powództwo można wytoczyć także przez sąd zamieszkania powoda.

    > Nie doprowadza sie pozwanego w sprawie o alimenty przed sąd polski ... po
    złożeniu pozwu o limenty .w gesti sadu jest doreczenie stronie pozwanej / do
    niemiec/ odpisu pozwu wraz z pouczeniem / w pouczeniu jest zawarta inf. ,ze
    ma wyznaczyc w polsce pelnomocnika do jego reprezentowania w sprawie ... gdy
    tego nie zrobi ustanawiany jest kurator ,ktory reprezentuje jego interesy w
    sprawie i wszelkie pisma ,wezwania ,dorecza sie kuratorowi... itp... wiele
    mozna byloby pisac o tej procedurze ... Sekretariaty są zobowiazane do
    udzielania wyczerpujacych informacji , w innym przypadku skoro panie są
    niedouczone to jest jeszcze przewodniczacy wydzialu danego sadu ,ktory ma
    rowniez obowiazek przyjac strone , udzielajac jej wyczerpujacej informacji
    ..w kazdym sadzie jest Pan rzecznik do ,ktorego mozna złozyc skarge na brak
    kompetencji pań niedouczonych w sekretariatach wtedy Sądy będą dopiero
    dobrze działać ... Jeżeli nie znasz adresu ojca dzieci w Niemczech z tym
    możesz zwrócić sie do sądu okregowego w ich gesti jest ustalenie i
    poszukiwanie strony pozwanej... w sadzie rodzinnym mozesz zlozyc pozew
    podajac odp.land i namiary na pozwanego sad powinien reszta sie zajac
    ...oczywiscie doł. odp. dokumenty ... przy pierwszym pozwie : akt zawarcia
    zwiazku małzenskiego, akty ur.dzieci , zaswiadczenie o dochodach ., jesli
    dzieci są szczegolnej troski to tez dokumentacje na potwierdzenie tego faktu
    ... Sandra

  • 4. Data: 2002-03-01 15:03:16
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 1 Mar 2002, news.faq.net.pl wrote:

> [...]

    Nic nie wspominałem o doprowadzeniu.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 5. Data: 2002-03-02 14:38:31
    Od: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

> [...]
    LotF]
    > :-) Panie Gwidon uprzejmie inf.,że ta wypowiedź dot. doprowadzenia do
    polskiego sądu nie dotyczyła Pana tylko w zawartej treści pisma osoby
    zainteresowanej tym problemem ... Z całym szacunkiem Sandra :-)