    From: "Czapla" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: administracja, problem z mieszkanie mgrzyb ?
    Date: 6 Jan 2006 15:41:09 +0100

    > No i pisz do organów S.M., aż im się znudzi [...]
    > Polecam również napisanie jakiegoś listu otwartego do mieszkańców [...]
    > No i warto pisemnie zażądać od S.M. danych na temat wykorzystania funduszu
    > remontowego.

    I wyjdziesz na pieniacza.

    Jeśli jest grzyb, to znaczy, że jest stały dopływ wody. Albo z zewnątrz, albo z
    instalacji. Jeśli ten komandor jest w okolicy ściany zewnętrznej, lub jeśli
    mieszkasz na ostatnim piętrze to pewnie dopływ wody jest z zewnątrz. Ale to
    zdarza się raczej rzadko, najczęściej winna jest instalacja lub sąsiad. Jeśli
    przecieki są na pionach lub przed zaworem - winna jest administracja
    (Spółdzielnia). To samo, gdy rozszczelniła się kanalizacja (tak regulują to
    regulaminy w mojej Spółdzielni). Ale najczęściej to wina sąsiada, który
    wybudował sobie brodzik i od czasu leje po ścianach (wodą! :) nie miałem nic
    złego na myśli). Albo pękł mu gumowy dolot w pralce między bębnem a włącznikiem
    elektromagnetycznym, wtedy leje się tylko jak pralka nabiera wodę i stosunkowo
    mało jest tej wody. Ponieważ podlewa Cię mało nie odpada zaraz farba, ale
    ściana trzyma wilgoć. Wszystkie patenty antygrzybiczne pomogą tylko chwilowo -
    trzeba zlikwidować źródło wilgoci. Sprawdź co jest wyżej w okolicy tych
    komandorów. Jeśli sąsiad nie będzie chciał pokazać wtedy poproś o pomoc
    administrację.
    W ostateczności ubezpiecz chatę i jak pojawi się grzyb zgłoś szkodę. Wtedy
    ubezpieczyciel znajdzie winnego a zrobi to bardzo szybko i skutecznie.

    Pozdrawiam

    Czapla