  • 11. Data: 2006-01-06 16:47:22
    Temat: Re: administracja, problem z mieszkanie mgrzyb ?
    Od: "Jarosław Matejczuk" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    Użytkownik "bartek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dpl7bi$7s8$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > pcv plastiki a co to zmienia ?

    Zmienia o tyle, że zwykle takie okna nie są dostosowane
    do mieszkań w których są montowane.
    W tzw budownictwie spółdzielczym zwłaszcza
    sprzed 90 roku wentylacja była przystosowana do
    warunków techniczny m.in. wykonawstwa okien.
    Mieszkania wentylowane były poprzez napływ
    dużej ilości powietrza poprzez normatywnie
    nieszczelne okna - tak to było projektowane
    jakby to dziwnie dzisiaj nie wyglądało.
    Teraz wymieniając okna na szczelne PCV
    w okresie zimowym likwidujesz przewidzainy
    dla tego budynku sposób wentylacji poprzez
    nieszczelności.
    Dla mnie to jest zupełnie normalne, że w zabudowanej szafie
    na ostatniej kondygnacji i zapewne przy zewnętrznej ścianie
    występuje efekt tzw. przemarzania.
    Wilgoć nie pochodzi bowiem z instalacji ani z dachu ale z powietrza.
    Jedynym ratunkiem generalnym jest ocieplenie budynku od zewnątrz.
    Jeżeli to nie jet możliwe, to należy po prostu
    umożliwic wystarczający przepływ powietrza w miejscu
    występowania zagrzybienia czyli zapewne rozebrać szafę.

    Z mojego doświadczenia wynika, że żadne półśrodki nic nie dadzą.
    Jeżeli zaś budynek jest nowy, to takie przemarzanie świadczy
    o mostkach cieplnych i o tym, że nie został on postawiony w zgodzie z
    warunkami technicznym jakie przewiduje rozp. min właściwego ds
    budownictwa.
    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r.
    w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    usytuowanie.

    Dz.U. 2002 r Nr 75 poz. 690

    W takim razie masz cos na kształt roszczenia do właściiela
    budynku którym jest spółdzielnia o doprowadzenie do zgodności
    stanu techn budynku z warunkami.

    pzdr
    mądrala

  • 12. Data: 2006-01-07 00:30:30
    Od: "@nn" <ann@post>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Sprawdź co jest wyżej w okolicy tych
    > komandorów. Jeśli sąsiad nie będzie chciał pokazać wtedy poproś o

    On na 4 piętrze mieszka, nie ma sąsiadów wyżej :)
    Ania
    --
    ***********e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ***********

  • 13. Data: 2006-01-09 16:00:50
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > On na 4 piętrze mieszka, nie ma sąsiadów wyżej :)

    A co ma wyżej? (dachówka, blachodachówka, blacha, papa, gonty)?
    Jeśli dachówka to najlepszy jest chyba ceresit C 11. :). Ale w takim wypadku to
    już rzeczywiście sprawa administracji.

    Pozdrawiam

    Czapla