  • 11. Data: 2020-10-26 15:49:18
    Temat: Re: aborcja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.10.2020 o 12:47, J.F. pisze:

    > Owszem.
    > Ale czy nie lepsza bylaby emisja przed wyrokiem ?

    Nie specjalnie. Przecież to nie od ludzi zależy jaki zapadnie wyrok a od
    sądu, a sąd jest zależny od naczelnika poprzez jego odkrycie
    towarzyskie. Zresztą już nikt łącznie z zainteresowanymi nie udaje, że
    adresatem pretensji jest jakiś tam trybunał, tylko wszyscy zastanawiają
    się dlaczego pis to zrobił, a pis nawet nie próbuje zaprzeczać. Więc
    taka emisja nic tu nie zmienia.

    Ale do wywoływania rozpierduchy te filmy są lepsze po fakcie, kiedy
    emocje już są. A skoro nie chodzi i wymuszenie wyroku, a jednak nie ma
    wątpliwości że w jakimś celu ramówkę tak ustawiono, to zostaje, że
    chodzi o prymitywne szczucie na siebie polaków.

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2020-10-26 16:59:27
    Od: grzech <g...@g...com>

    W dniu 2020-10-26 o 12:47, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > W zasadzie tak, ale juz dawno popodstawiali, a zmienili teraz.
    > Przed wyborami byloby niebezpiecznie ?
    >
    > A tak po prawdzie, to skoro Konstytucja zapewnia kazdemu czlowiekowi
    > ochrone zycia, to nie rolą ustawy jest wprowadzac "kompromis aborcyjny"
    > ... lub kare smierci.
    > Tylko ... Konstytucja nie pisze, ze od chwili poczęcia ...

    Typowy przykład braku znajomości prawa. Konstytucja oprócz zapewnienia
    ochrony życia zapewnia też ochronę wolności, własności i wielu tego typu
    uprawnień. Czemu więc ludzie siedzą w więzieniach?

  • 13. Data: 2020-10-26 21:21:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Oct 2020 15:28:39 +0100, Olin napisał(a):

    > Już się wyjaśniło; zmienili program, bo taka była potrzeba chwili.
    >
    > https://kultura.gazeta.pl/kultura/7,127222,26437852,
    tvp-w-weekend-wyemitowala-filmy-antyaborcyjne-jacek-
    kurski.html#s=BoxOpImg1

    Ha, to po pozostaje pochwalic aplikacje Telemagazyn na telefon -
    pokazuje aktualny program ... ciekawe skad bierze ...

    Na papierze istotnie co innego.

    Pozostaje sprawa samych filmow - kto je dystrybuuje i kiedy
    kurskowizja zalatwila ?

    J.

  • 14. Data: 2020-10-27 17:46:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Nie specjalnie. Przecież to nie od ludzi zależy jaki zapadnie wyrok a
    >od sądu, a sąd jest zależny od naczelnika poprzez jego odkrycie

    No w zasadzie racja - ten sad jest niezawisly, i zadne Kurskie mu nie
    zmienia zdania :-)

> [...]
    >zastanawiają się dlaczego pis to zrobił, a pis nawet nie próbuje
    >zaprzeczać. Więc taka emisja nic tu nie zmienia.

    Co by nie mowic, to wniosek to TK byl poselski.

    >Ale do wywoływania rozpierduchy te filmy są lepsze po fakcie, kiedy
    >emocje już są.

    Akurat do rozpierduchy to sie IMO nie przyczynily.
    Moglyby ciut zmniejszyc ... ale powinni dac filmom pewien czas na
    dzialanie.

    >A skoro nie chodzi i wymuszenie wyroku, a jednak nie ma wątpliwości
    >że w jakimś celu ramówkę tak ustawiono, to zostaje, że chodzi o
    >prymitywne szczucie na siebie polaków.

    Albo realizacje zobowiazan wyborczych, albo ci "prawicowcy" sa
    przekonani, ze tak trzeba lub/i dostrzegli szanse.

    Ale szczucie faktycznie wychodzi swietnie, jesli slysze "dym w
    kosciolach" z jednej strony, i "straz narodowa" z drugiej.

    No coz ... nie doroslismy jeszcze do demokracji ?

    J.

  • 15. Data: 2020-10-27 17:51:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Taki sam przypadek jak aresztowanie Giertycha w przeddzień rozprawy
    >Krauzego.

    Czarneckiego ?
    Cz. ma ponoc trzech innych obroncow, wiec nie wiem, czy to
    aresztowanie ma jakis wplyw.

    No chyba, ze chodzi o odwleczenie w czasie tego posiedzenia.

    J.

  • 16. Data: 2020-10-27 17:58:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "Olin" napisał w wiadomości grup
    net...

    > Czarneckiego ?
    > Cz. ma ponoc trzech innych obroncow, wiec nie wiem, czy to
    > aresztowanie ma jakis wplyw. [...]

    No przecież pozostali adwokaci-obrońcy Giertychowi nawet do pięt nie
    dorastają! ;-)

    --
    A. Filip

  • 17. Data: 2020-10-27 20:02:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.10.2020 o 17:46, J.F. pisze:

    > No w zasadzie racja - ten sad jest niezawisly, i zadne Kurskie mu nie
    > zmienia zdania :-)

    Ale odkrycie kulinarne może się zdecydować co to za ludzie głosują i
    odpowiednio z nimi porozmawiać!

    Właśnie to jest najlepsze, że nikt już nawet nie udaje - przecież
    najprostsze wyjaśnienie to "sorry, ale to nie od nas zależy". Nikt nawet
    nie spróbował, bo w to już nawet wyborcy pisu nie uwierzą.

    > Co by nie mowic, to wniosek to TK byl poselski.

    Ale trybunał już niespecjalnie.

    > Akurat do rozpierduchy to sie IMO nie przyczynily.

    Pewnie tyle o ile nastąpił wkurw, bo ludziki przeczytały co tvpis
    puszcza w portalach i fejsbukach. Bo ci co poszli to raczej kurwizji nie
    oglądają. A może i tacy poszli?

    > Albo realizacje zobowiazan wyborczych, albo ci "prawicowcy" sa
    > przekonani, ze tak trzeba lub/i dostrzegli szanse.

    Raczej wątpię. "jebać pis i konfederację!" to przewodnie hasło
    protestów. A na protestach byli głównie młodzi, a więc potencjalni
    wyborcy konfy. Jeśli to oni wykorzystali szansę, to po sasinowemu. Ale
    oni poszli w rozpoznanie bojem a na minę wpierdolił ich prezes. Konfa
    jest największym przegranym tej rozrywki, bo "gówniarze" głosowali na
    nich nie za aborcją a wolnością gospodarczą i przeciw pisowi. Teraz
    okazali się bardziej pisi od prezesa, a tego spora częśc wyborców nie
    zniesie. Tak jak bluzg napisał na pręgu - największym marzeniem
    przeciwników pis to korwin w pisie;) Co by nie mówić jednak prezes jest
    niezłym strategiem. Wyruchał konfę i zrobił podkładkę pod zrzucenie
    odpowiedzialności za porażkę z pandemią.

    > Ale szczucie faktycznie wychodzi swietnie, jesli slysze "dym w
    > kosciolach" z jednej strony, i "straz narodowa" z drugiej.
    >
    > No coz ... nie doroslismy jeszcze do demokracji ?

    Moje prywatne zdanie ewoluowało w tym samym kierunku. Naród głupi i
    tyle. Na więcej widać nie zasłużyliśmy. Ile można się tłumaczyć wojną i
    komunizmem? Nie jesteśmy jedynymi co mieli pod górkę w historii, na
    bałkanach mieli wojnę z ludobójstwem, a wygląda na to że ogarnęli się
    lepiej niż my...

    --
    Shrek

  • 18. Data: 2020-10-28 12:28:44
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

    net...

    > No przecież pozostali adwokaci-obrońcy Giertychowi nawet do pięt nie
    > dorastają! ;-)

    Zwłaszcza że tylko giertych jest jego obrońcą.
    Zerknij czasem do neta zanim coś chlapniesz.

  • 19. Data: 2020-10-28 12:36:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Ale odkrycie kulinarne może się zdecydować co to za ludzie głosują i
    >odpowiednio z nimi porozmawiać!

    Telewizja tez ma duzy wplyw.

> [...]
    >najprostsze wyjaśnienie to "sorry, ale to nie od nas zależy". Nikt
    >nawet nie spróbował, bo w to już nawet wyborcy pisu nie uwierzą.

    Trybunal tez jest poselski - poslowie wybieraja :-)

    Co by nie mowic, to teraz mamy ciekawą sytuacje prawną, bo wyrok TK w
    zasadzie blokuje inne mozliwosci zmiany.

    I co tu zrobic ?
    -napisac nową ustawe po zmianie czlonkow TK, i liczyc na to, ze nowi
    sedziowie nie dopatrza sie niezgodnosci ?
    i w efekcie zrobic z TK posmiewisko/udowodnic, ze to narzedzie
    polityczne ?

    -zmienic konstutucje i dopisac ze prawa czlowieka sie nabywa od chwili
    urodzin, a wczesniejsze moze byc uregulowane ustawą.
    czy tam alternatywnie w 4 miesiace od poczecia.

    -zmienic konstytucje tak, aby Sejm mogl odrzucic wyrok TK, ale
    wiekszoscią 2/3 glosow - tyle, ile potrzeba do zmiany Konstytucji.
    (lub nie Sejm, ale ZN).

    To ostatnie wydaje mi sie ogolnie najlepsze, ale ... sprawy aborcji
    przez dlugie lata nie zmieni.

    >Pewnie tyle o ile nastąpił wkurw, bo ludziki przeczytały co tvpis
    >puszcza w portalach i fejsbukach. Bo ci co poszli to raczej kurwizji
    >nie oglądają. A może i tacy poszli?

    O tej porze TVPiS wyswietla jakis srednio ciekawy film, juz nie
    pamietam co tam bylo planowane.

    A te dwa filmy jak filmy - czasem i takie sa wyswietlane, i nie
    powinny wk* wywolywac.

    >Raczej wątpię. "jebać pis i konfederację!" to przewodnie hasło
    >protestów. A na protestach byli głównie młodzi, a więc potencjalni
    >wyborcy konfy. Jeśli to oni wykorzystali szansę, to po sasinowemu.

    Moze tylko potencjalnie, a rzeczywistemu elektoratowi to nie grozi.
    Gdzies tam czytam, ze pod wnioskiem byli tez poslowie z Kukiz'15

> [...]
    > głosowali na nich nie za aborcją a wolnością gospodarczą i przeciw
    > pisowi. Teraz okazali się bardziej pisi od prezesa, a tego spora

    Moze i dobrze, wyklaruje sie jakas nowa sila, albo zmodyfikuja dwie
    stare

> [...]
    >strategiem. Wyruchał konfę i zrobił podkładkę pod zrzucenie
    >odpowiedzialności za porażkę z pandemią.

    Bosak jest dumny z postawy swojego Klubu
    https://demagog.org.pl/wypowiedzi/ktorzy-poslowie-po
    parli-wniosek-do-tk-w-sprawie-aborcji/

    A sam wniosek - listopad 2019, wtedy jeszcze o pandemii nikt nie
    slyszal.

    To akurat zaraz po wyborach, wiec jak sie domyslam - nowi poslowie.
    I wkrotce przed glosowaniem na prezydenta ... i tu byc moze Prezes
    dobrze to rozegral czasowo ...

> [...]
    >i komunizmem? Nie jesteśmy jedynymi co mieli pod górkę w historii, na
    >bałkanach mieli wojnę z ludobójstwem, a wygląda na to że ogarnęli się

    Poczekamy, zobaczymy.
    No chyba, ze chcesz podzial na Polske A i Polske B, niech sie kazda
    rzadzi jak uwaza za stosowne :-)

    No ale takie "dym w Kosciolach"
    -tylko puste haslo, gdzie wszyscy rozumieja, ze nie namawia do
    palenia,

    -niektorzy nie potrafia sie pogodzic, ze przegrali wybory i nie
    wszystko bedzie po ich mysli, a powinni

    -wielu sie jeszcze nie nauczylo, ze demokracja nie polega na tym, zeby
    51% narzucalo swoja wole 49%
    (a nawet 40% 39%), tylko ze trzeba rzadzic tak, aby mozliwie duzo
    obywateli bylo zadowolonych ...

    J.

  • 20. Data: 2020-10-28 12:39:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

    >No przecież pozostali adwokaci-obrońcy Giertychowi nawet do pięt nie
    >dorastają! ;-)

    Ja tam nie wiem, ale:
    -stac go na najlepszych,
    -powinni chyba jakos wspolpracowac wczesniej i omowic strategie
    procesową wczesniej, a nie 5 minut przed rozprawą ?
    -czy ciagle sie liczy "autorytet adwokata", jak Giertych powie "moj
    klient ...." to ma inny wplyw na sedziow niz jakis mlody adwokacina po
    pierwszej sprawie :-)

    Na razie jak rozumiem - Giertych mial L4 :-)

    J.