  • 51. Data: 2020-10-30 16:03:52
    Temat: Re: aborcja
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 30.10.2020 o 12:34, Olin pisze:

    > https://turysci.pl/korea-210720-pk-glod
    > "Korea Północna boryka się z poważnym kryzysem. Powodem są między innymi
    > narzucone sankcje. W sklepach brakuje żywności. Władze radzą, co mogą jeść
    > obywatele. Pomysły są szokujące.
    > Na stronie internetowej rządu pojawiły się pewne rozwiązania sytuacji.
    > Zaproponowano między innymi jedzenie mięsa żółwi.
    > Władze kraju zalecają zażywanie środków odchudzających. Według nich
    > pozwalają one na produktywne funkcjonowanie, a do tego można stracić aż 10
> [...]
    _w_Korei_P%C3%B3%C5%82nocnej_(1995%E2%80%931999)

> [...]
    > rządu, ustaniem wsparcia ze strony Rosji borykającej się z problemami po
    > dezintegracji Związku Radzieckiego oraz powodzią w 1995. Według różnych
    > źródeł, w wyniku głodu mogło zginąć do 2,5 mln mieszkańców Korei (ponad 1
    > mln podczas tzw. Ciężkiego marszu w latach 1995-1997[2]). Podczas klęski
    > głodu większość mieszkańców żywiła się korą drzew i trawą. Zanotowano także
    > przypadki kanibalizmu. Wiele dzieci po utracie rodziców zaczęło żebrać na
    > ulicy. Niektóre z nich trafiły do specjalnych obozów, w których umierały w

    a-energetyka/

> [...]
    > który stoi w obliczu poważnego kryzysu związanego z niedoborem paliwa.
    > Głęboki niedobór paliwa w Wenezueli sprawił, że w ostatnich dniach kierowcy
    > tkwili w kolejkach na wiele godzin i dni, aby zatankować pojazdy, nawet w
    > stolicy kraju Caracas. Wenezuela, niegdyś jeden z największych eksporterów
    > ropy naftowej na świecie, dziś polega na imporcie z Iranu. Analitycy
    > przewidują, że kolejne trzy irańskie statki przewożące paliwo nie przypłyną
    > jeszcze przez kilka tygodni."
    >

    > Tak z ciekawości: skąd czerpiesz wiedzę o świecie?

    Na pewno nie z pl.wikipedia.org ani turyści.pl., tak jak Ty.
    Mam trochę własnego rozumu.

    Tak z ciekawości: co chciałeś powiedzieć tymi cytatami?

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 52. Data: 2020-10-30 16:06:24
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]

    Mam trochę własnego rozumu.

    Tak z ciekawości: co chciałeś powiedzieć tymi cytatami?
    Rozumiem, że dyskutując o PRL-u używasz argumentu, że całe pokolenie
    żywiło się tylko octem, bo tylko on był w sklepach?

  • 53. Data: 2020-10-30 21:02:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Fri, 30 Oct 2020 13:24:34 +0100, J.F. napisał(a):

    >To w tym państwie dobrobytu już jedzą celulozę?

    Internetem sie najesz ?

    J.

  • 54. Data: 2020-11-02 10:48:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 30 Oct 2020 16:06:24 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

    > Na pewno nie z pl.wikipedia.org ani turyści.pl., tak jak Ty.

    Byłem ciekaw, czy to Sputnik, bo nie czytam.

    > Tak z ciekawości: co chciałeś powiedzieć tymi cytatami?

    Wizja dynamicznego rozwoju KRLD, Wenezueli, Rosji i podobnych im tygrysów
    gospodarczych tudzież krajów powszechnej szczęśliwości wydaje się
    przesadzona.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 55. Data: 2020-11-02 12:30:42
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 02.11.2020 o 10:48, Olin pisze:

    > Byłem ciekaw, czy to Sputnik, bo nie czytam.

    Wiem wiem, Axel Springer Twoją wyrocznią. Niemcy nie mogą się mylić!

    > Wizja dynamicznego rozwoju KRLD, Wenezueli, Rosji i podobnych im tygrysów
    > gospodarczych tudzież krajów powszechnej szczęśliwości wydaje się
    > przesadzona.

    Tak z ciekawości: W którym z tych krajów byłeś?
    I co rozumiesz przez "tygrysy gospodarcze"?
    Nie wymieniłeś Chin ani Białorusi. Coś tu nie po Twojej linii rozumowania?

  • 56. Data: 2020-11-02 13:04:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 2 Nov 2020 12:30:42 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

    > Tak z ciekawości: W którym z tych krajów byłeś?

    W Wenezueli i dawno temu w Rosji. Co dalej?

    > I co rozumiesz przez "tygrysy gospodarcze"?

    Te, do których każesz nam równać.
    W Rosji średnia długość życia to niecałe 72 lata. (Polska 77.8), a PKB na
    głowę mają mniejszy niż Argentyna.
    W Wenezueli ludzi kombinują, jak kupić srajtaśmę.
    W KRLD umierają z głodu.

    > Nie wymieniłeś Chin ani Białorusi. Coś tu nie po Twojej linii rozumowania?

    Chiny akurat rozwijają się gospodarczo, za to żyć tam trochę niefajnie.
    Ciągle PKB na głowę mają mniejsze nawet od Rosji.

    PKB na głowę:
    Chiny 9 580 USD
    Białoruś 6 283 USD
    Rosja 11 289 USD
    Wenezuela 3 411 USD

    Polska 15 426 USD

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 57. Data: 2020-11-02 13:08:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Słusznie uważałem, że esbecy tacy jak Ty to bezideowe szuje bez wiary w system, w
    imieniu którego mordowali.

    -----