  • 1. Data: 2020-10-24 09:46:01
    Temat: RP3 100 lat za Nig... tfu, za Wybrzeżem Kości Słoniowej
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    Tak mi się przypomniało, czytając inny wątek.
    Otóż może nie 100 lat ale ponad 30 to na pewno.

    Otóż na początku lat 90-tych byłem w Abidżanie z wizytą u stomatologa.
    Gabinet prywatny, doskonale wyposażony (prześwietlenie miałem zrobione w
    ciągu 3 minut nie ruszając się z fotela) a lekarz to oczywiście Arab.

    No i sedno sprawy: Przy płaceniu lekarz pyta, czy jestem ubezpieczony
    czy nie? Wyjaśnił mi, że gdybym był ubezpieczony to zapłaciłbym mniej o
    kwotę, jaką jest stawka w publicznej służbie zdrowia za podobny zabieg.
    I tę stawkę ten lekarz otrzyma z kasy publicznej służby zdrowia, przez
    co nie ma to dla niego żadnej różnicy.

    No i to chyba jest logiczne, czyż nie?

    To dlaczego w Polsce, będąc ubezpieczonym korzystając z gabinetu
    prywatnego płacę dwukrotnie? Przecież już raz zapłaciłem składkę ZUS-owi!

    Co mam o tym sądzić?
    Czy jesteśmy 100 lat za murzynami naprawdę?

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 2. Data: 2020-10-24 12:27:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.10.2020 o 09:46, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > publicznej służby zdrowia, przez co nie ma to dla niego żadnej
    > różnicy. No i to chyba jest logiczne, czyż nie?

    Tak.

    > To dlaczego w Polsce, będąc ubezpieczonym korzystając z gabinetu
    > prywatnego płacę dwukrotnie? Przecież już raz zapłaciłem składkę
    > ZUS-owi!

    A nie powinieneś. To jedna z orm oszustw na szkodę NFZ. Lekarz bierze od
    Ciebie za wizytę, a ejdnoczesnie wykazuje Cię do NFZ. Wejdź sobie na
    konto na NFZ (bo to ni ZUS) i popatrz, czy NFZ nie zapłacił za coś, za
    co Ty zapłąciłeś. Wielu lekarzy tak kombinuje, ale dokąd pacjent sam nie
    zorientuje się, to jest to nie do wyłapania.

    > Co mam o tym sądzić? Czy jesteśmy 100 lat za murzynami naprawdę?

    Nie, nasi lekarze są bardziej kreatywni.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-10-24 14:56:44
    Od: Kviat

> [...]

    > zorientuje się, to jest to nie do wyłapania.

    > Nie, nasi lekarze są bardziej kreatywni.

    https://www.hellozdrowie.pl/nfz-refunduje-zalozenie-
    spirali-antykoncepcyjnej-dlaczego-ginekolodzy-o-tym-
    nie-informuja/

    "Lekarze o tym nie informują, proponują wizytę prywatną, czasem powołują
    się na klauzulę sumienia. Wstrząsnęła mną historia pacjentki, która była
    szantażowana przez swojego lekarza. Zażądał opłaty 1600 zł za zabieg i
    powiedział jej, żeby nie pyskowała, bo wpisze jej do dokumentacji
    medycznej przeciwwskazania zdrowotne do założenia spirali"

    "Niestety kobiety ze strachu przed lekarzem rezygnują z walki i wolą
    przepłacać."

    Mieszkamy w państwie z dykty, to tak właśnie jest.
    Liczy się kasa i klauzula sumienia. Nie ma sensu kopać się z koniem, bo
    jeszcze jakiś sąd wyda wyrok, że to kobieta jest winna, bo popełniła
    grzech skarżąc się na sumienie lekarza.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 4. Data: 2020-10-24 15:53:44
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

> [...]
    > zorientuje się, to jest to nie do wyłapania.

    > Nie, nasi lekarze są bardziej kreatywni.

    Dlatego zdecydowana większość stomatologów, aby nie kreować nie
    podpisuje umów z NFZ.
    System wymyślony w NFZ jest bardzo kretyński, bo ktoś wymyślił, że

    Wykaz świadczeń zdrowotnych lekarza dentysty zakwalifikowanych jako
    świadczenia gwarantowane

    jest zbyt ubogi

    Ponadto, stawki określone przez NFZ są takie takie, że stomatologowi
    ledwo co zwracają się koszty.
    Wystarczy zobaczyć jakie są ceny hurtowe wypełnień od 100 do 270 zł
    strzykawka 4g, do tego podkład, opatrunki.
    Na szczęście wiertła są wielokrotnego uzytku.
    Nie dziwmy się, że plomba dla klienta kosztuje 250-500 zł

  • 5. Data: 2020-10-24 21:47:11
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-10-24 o 14:56, Kviat pisze:
> [...]
    > Liczy się kasa i klauzula sumienia. Nie ma sensu kopać się z koniem, bo
    > jeszcze jakiś sąd wyda wyrok, że to kobieta jest winna, bo popełniła

    Czytałam jakiś czas temu artykuł o tym, że dziecko urodziło się ze
    spiralą.Trzymało ją w rączce.

  • 6. Data: 2020-10-24 21:52:49
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 24 Oct 2020 21:47:11 +0200
    doszła do mnie wiadomość <rn20hj$m9b$1@gioia.aioe.org>
    od Animka <a...@t...ja.wp.pl> :

    >Czytałam jakiś czas temu artykuł o tym, że dziecko urodziło się ze
    >spiralą.Trzymało ją w rączce.

    Ja słyszałem, że to była bateria od wibratora.

  • 7. Data: 2020-10-24 22:18:24
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-10-24 o 21:52, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 24 Oct 2020 21:47:11 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <rn20hj$m9b$1@gioia.aioe.org>
    > od Animka <a...@t...ja.wp.pl> :

    > Ja słyszałem, że to była bateria od wibratora.

    Słyszałeś, a ja czytałam- co innego.

  • 8. Data: 2020-10-24 22:34:28
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Animka napisał(a) :

    > Czytałam jakiś czas temu artykuł o tym, że dziecko urodziło się ze
    > spiralą.Trzymało ją w rączce.

    Nie, niech mnie ktoś uszczypnie...

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 9. Data: 2020-10-24 23:56:17
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-10-24 o 22:34, Zbynek Ltd. pisze:

    > Nie, niech mnie ktoś uszczypnie...

    Nie masz żony czy dziewczyny albo kolegi czy mamusi pod ręką?

    https://www.o2.pl/informacje/te-zdjecia-sa-hitem-sie
    ci-noworodek-urodzil-sie-ze-spirala-w-raczce-6529236
    092709568a

  • 10. Data: 2020-10-25 00:05:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 24.10.2020 o 22:34, Zbynek Ltd. pisze:

    > Nie, niech mnie ktoś uszczypnie...

    Człowieku małej wiary, ona naprawdę mogła przeczytać taki artykuł. Mało
    tego, mogła go sama napisać.