  • 1. Data: 2020-10-24 22:31:45
    Temat: Nowe restrykcje w sprawie covid a prawo...
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Szukam i nie mogę znaleźć przepisów.
    Różni politycy bajdurzą o tym co będzie zabronione. Przejrzałem
    kilka oficjalnych stron, kilka serwisów informacyjnych, ale nigdzie
    nie było choćby napisane jakiej rangi to mają być przepisy. Że nie
    wspomnę już o linku do stron rządowych. Więc nie wiem gdzie ich
    szukać. Bo bajdurzenie ostatnio w modzie i tweety stanowią w tym
    Bantustanie "prawo".
    Ktoś pomoże?

    Co mnie zainteresowało, to wykluczenia z noszenia namordników (ooo,
    jest takie słowo, skoro korektor Thunderbirda nie podkreślił jego na
    czerwono :-D )

    Mianowicie w różnych szmatławcach piszą:
    1)
    "Maseczki nie trzeba zakładać w lesie, parku, zieleńcu, ogrodzie
    botanicznym czy zabytkowym, na działce albo plaży..."
    Zainteresowałem się definicją zieleńca. Chyba jedyna oficjalna jest
    na stronie GUS:
    https://stat.gov.pl/metainformacje/slownik-pojec/poj
    ecia-stosowane-w-statystyce-publicznej/663,pojecie.h
    tml
    W skrócie: trawnik z krzakami i jakąś ławką :-) Także przyblokowy. I
    nie, nie musi być tabliczka z napisem "Zieleniec".

    2)
    "Natomiast m.in. biegacze, chodziarze czy rowerzyści, którzy robią
    to rekreacyjnie muszą zakrywać usta i nos. Odstępstwem od tej zasady
    są osoby uprawiające sport w ramach współzawodnictwa sportowego,
    zajęć sportowych"

    Jedyną wykładnię słowa "rekreacyjnie" znalazłem jako uprawianie
    sportu dla zdrowia i przyjemności. Ktoś biegający w celu poprawy czy
    utrzymania kondycji nie robi tego dla zdrowia czy przyjemności. A co
    z ludźmi dbającymi w prywatnym czasie o kondycję zawodową?
    Denuncjacja do Gest... eee... znaczy do Sanepidu?

    Czy "zajęcia sportowe" można zorganizować tylko dla siebie? ;-) Czy
    muszę to zgłosić każdorazowo w Bardzo Ważnym i Niezbędnym Urzędzie?

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 2. Data: 2020-10-25 21:14:49
    Temat: Re: Nowe restrykcje w sprawie covid a prawo...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.10.2020 o 22:31, Zbynek Ltd. pisze:

    > Czy "zajęcia sportowe" można zorganizować tylko dla siebie? ;-) Czy
    > muszę to zgłosić każdorazowo w Bardzo Ważnym i Niezbędnym Urzędzie?

    Jeden kulson powie tak, drugi nie. I polski ustawodawca uważa że to jest
    piękne.

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2020-10-25 21:31:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.10.2020 o 22:31, Zbynek Ltd. pisze:
    > Czy "zajęcia sportowe" można zorganizować tylko dla siebie? ;-) Czy
    > muszę to zgłosić każdorazowo w Bardzo Ważnym i Niezbędnym Urzędzie?

    Co miał na myśli autor przepisu, to nie podejmuję się komentować. Sądzę,
    że "zajęcia sportowe", to będą zajęcia o których mowa w Ustawie o
    sporcie, czyli pod okiem licencjonowanego trenera oraz organizowane
    przez klub z licencją. Ale zaznaczam, że to moja prywatna wykładnia.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2020-10-26 05:57:38
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    W dniu 2020.10.24 o 22:31, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    >
    > W skrócie: trawnik z krzakami i jakąś ławką :-) Także przyblokowy. I
    > nie, nie musi być tabliczka z napisem "Zieleniec".

    ale jesli zieleniec nie jest wyznaczony do rekreacji, to mandat należy
    się za jego deptanie:

    Art. 144. § 1. Kto na terenach przeznaczonych do użytku publicznego
    niszczy lub uszkadza roślinność lub też dopuszcza do niszczenia
    roślinności przez zwierzęta znajdujące się pod jego nadzorem albo na
    terenach przeznaczonych do użytku publicznego depcze trawnik lub
    zieleniec w miejscach innych niż wyznaczone dla celów rekreacji przez
    właściwego zarządcę terenu,
    podlega karze grzywny do 1000 złotych albo karze nagany.

  • 5. Data: 2020-10-26 10:22:13
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 24.10.2020 Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > to rekreacyjnie muszą zakrywać usta i nos. Odstępstwem od tej zasady
    > są osoby uprawiające sport w ramach współzawodnictwa sportowego,

    To jest kłamstwo. W rozporządzeniu mowa jedynie o "osobach
    uprawiajacych sport":

    § 27 punkt 3 ustęp 11

    https://dziennikustaw.gov.pl/D2020000175801.pdf

    Każdy uprawiający sport (np. biegacz) nie ma obowiązku
    nakładania namordnika.

    Ba, można się zastanawiać, czy aby nie nosić namordnika
    nie wystarczyłoby uprawiać sport okazjonalnie, niekoniecznie
    w momencie kontroli przez milicjanta ;-)

    https://bezprawnik.pl/osoba-uprawiajaca-sport-a-mase
    czka/

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 6. Data: 2020-10-26 13:43:28
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Dominik Ałaszewski napisał(a) :

    > To jest kłamstwo.

    To nie do mnie z tym zarzutem :-)
    Dziennikarzyny o IQ szympansa, różnie rozumieją słowo pisane i
    dopowiadają sobie (i nam) bzdury.
    Jeden pisze, że seniorzy mają ZAKAZ wychodzenia z domu. Inny że jest
    do nich prośba, żeby nie wychodzili bez potrzeby.

    > W rozporządzeniu mowa jedynie o "osobach
    > uprawiajacych sport":
    >
    > § 27 punkt 3 ustęp 11
    >
    > https://dziennikustaw.gov.pl/D2020000175801.pdf

    O, dzięki. Zapoznam się.

> [...]
    > nie wystarczyłoby uprawiać sport okazjonalnie, niekoniecznie
    > w momencie kontroli przez milicjanta ;-)

    Co parę minut spaceru przebiec truchtem 10m? ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 7. Data: 2020-10-26 14:17:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 26 Oct 2020 13:43:28 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Co parę minut spaceru przebiec truchtem 10m? ;-)

    Ale w sumie po grzyba, skoro istnieje dyscyplina sportowa zwana chodem.
    Za sprawą Korzeniowskiego mamy wszak w tej dziedzinie piękne tradycje.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2020-10-26 14:43:28
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 26.10.2020 Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> napisał/a:

    > To nie do mnie z tym zarzutem :-)

    To nie zarzut tylko stwierdzenie faktu :-)

    > Dziennikarzyny o IQ szympansa, różnie rozumieją słowo pisane i
    > dopowiadają sobie (i nam) bzdury.

    To jedno, a minister czy inny niedorzecznik opowiadający
    bajki, podczas gdy rozporządzenie/ustawa co innego rzecze
    - to drugie.

    > Co parę minut spaceru przebiec truchtem 10m? ;-)

    Pewnie, powinno wystarczyć. Trening interwałowy.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 9. Data: 2020-10-26 14:48:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.10.2020 o 13:43, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > Jeden pisze, że seniorzy mają ZAKAZ wychodzenia z domu. Inny że jest do
    > nich prośba, żeby nie wychodzili bez potrzeby.

    A który ma rację?

    czka/

    > Co parę minut spaceru przebiec truchtem 10m? ;-)

    Nie - po prostu osoba uprawiająca sport. Jeździsz czasem na rowerze? No
    to czy uprawia pan sport? No tak - rekreacyjnie, sporadycznie, ale
    przecież uprawiasz:P

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2020-10-26 15:26:47