    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: a u policjantow
    Date: Fri, 16 Dec 2022 10:55:14 +0100

    Dnia Thu, 15 Dec 2022 19:45:00 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ciekawy jestem "rekonstrukcji zdarzen" według naszego speca od
    > strzelnictwa w mundurze. I to bez jaj - autentycznie jestem ciekawy.

    Na razie mamy refleksje innego byłego mundurowego:

    "Zdaniem znanego byłego antyterrorysty Jerzego Dziewulskiego komunikat
    MSWiA ma zamydlać oczy opinii publicznej. - Tam mowa jest o jakimś
    "prezencie", który nie wiadomo w jaki sposób spowodował eksplozję. To wręcz
    sugeruje, że to Ukraińcy wręczyli nam jakąś bombę pułapkę. Tymi
    niedomówieniami chcą wziąć opinię na przeczekanie. A to, że mówią bzdury,
    widać po tym, ile myśleli nad oficjalną wersją - uważa Dziewulski.

    Twierdzi, że otrzymał od swoich źródeł potwierdzenie, że chodzi o
    granatnik. Dokładnie o model Pallad-D wzór .83, polskiej produkcji, który
    Szymczyk miał otrzymać jako pamiątkę od swoich ukraińskich kolegów. Broń
    służy służbom policyjnym m.in. do wysadzania ciężkich drzwi stalowych. Na
    doniesienia mediów, że był to granatnik przeciwpancerny, były policjant
    reaguje śmiechem: - Widział pan javeliny, którymi walczą Ukraińcy? Jakby
    wypaliła taka broń, to ze wszystkich w okolicy zostałaby mokra plama -
    opisuje.

    Według Dziewulskiego, pomieszczeniem "sąsiadującym z gabinetem komendanta"
    jest pokój wypoczynkowy, do którego szef policji zaprosił jednego z
    dowódców antyterrorystów. To tam Szymczyk mógł chwalić się prezentem z
    podróży. - Wiele razy byłem w tym gabinecie, wiem, jak to wygląda.
    Przemilczeli to, by nie przyznać, że dowódca polskiej policji złamał
    wszystkie procedury. Niemożliwe, by granatnik wypalił sam, ktoś musiał go
    nabić, bo to jest broń ładowana pojedynczo. Tam nie ma magazynku jak w
    pistolecie - twierdzi. W dodatku Pallad-D jest wyposażony w dwupozycyjne
    zabezpieczenie, więc trudno sobie wyobrazić, by wybuch nie był winą
    człowieka.

    Dziewulski uważa, że procedury najpewniej zostały złamane dopiero w
    warszawskim gabinecie komendanta, bo jego zdaniem niemożliwe, by broń
    wręczana w prezencie była nabita. Szczególnie w sytuacji, gdy pocisk jest
    wkładany tuż przed wystrzałem, jak w przypadku granatników: - Szczerze
    wątpię, by Ukraińcy dawali mu granatnik z jednym pociskiem, zwłaszcza że
    polskie służby mają masę pasujących do niego nabojów - mówi.

    Jak tłumaczy, Szymczyk powinien zdać broń do zbrojowni od razu po powrocie
    do Polski: - Kiedyś dostałem od Izraelczyków piękny pistolet. Ale gdy tylko
    wróciłem, to oficjalnie go zarejestrowałem. Na pewno nie trzymałem go
    naładowanego w gabinecie - tłumaczy, dodając, że do każdej broni otrzymanej
    w podarku dołączana jest dokumentacja, a trzymanie przez policjanta
    granatnika na własny użytek, nawet jako pamiątki, jest pogwałceniem
    wszelkich zasad.

    Dla byłego antyterrorysty najbardziej prawdopodobny scenariusz jest taki:
    Gen. Szymczyk chciał pochwalić się prezentem przed kolegą. Ktoś
    zorganizował jeden nabój, by naładować broń i zobaczyć, jak działa.
    Następnie w wyniku wypadku pocisk wystrzelił, przebijając się przez
    podłogę. To tłumaczyłoby drugiego poszkodowanego, pracownika służby
    cywilnej. - W pierwszych komunikatach rzecznik Mariusz Ciarka mówił, że
    doszło do zawalenia stropu. To by się zgadzało, bo ta broń służy do
    przebijania zapór - mówi Dziewulski.

    - Nie wierzę w ani jedno słowo, które oni teraz mówią. Zamiast powiedzieć,
    co się stało, i przyznać się do błędu, będą teraz kręcić. Przez to smród
    wokół sprawy będzie się unosił jeszcze długo, psując reputację polskich
    służb - mówi Dziewulski."

    https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,292680
    52,co-sie-stalo-w-komendzie-glownej-policji-byly-sze
    f-antyterrorystow.html?utm_source=mail&utm_medium=ne
    wsletter&utm_campaign=poranny&NLID=229001dffd1dcb66e
    ce91b74c5a5a4d7358a7f79b2f0aef83793a56dfd0bb074

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl