  • 1. Data: 2005-07-13 13:22:35
    Temat: Zwrot uszkodzonego w czasie transportu towaru kupionego w sklepie internetowym
    Od: Robert Grabowski <g...@e...pl>

    Witam!

    Kupiłem w sklepie internetowym zlewozmywak granitowy. Dziś zlew przyniósł kurier.
    Za przesyłkę
    zapłaciłem (bez tego nie mogłem otworzyć pudła) i otworzyłem ją w obecności kuriera.
    Okazało, że
    towar jest uszkodzony. Zlew był pęknięty na całej długości. W sumie, to mało
    powiedziane, jest w
    zasadzie przełamany na pół. Spisaliśmy protokół uszkodzenia i kurier kazał reklamować
    przesyłkę w
    centrali i sobie poszedł.

    W między czasie zadzwoniłem do sprzedawcy. Sprzedawca poinformował mnie, że
    przesyłkę
    ubezpieczył, dobrze towar zabezpieczył i oznaczył. Z tym się zgadzam, bo faktycznie
    było to zrobione
    dobrze. Jednocześnie zasugerował, że powinnienem we własnym zakresie dochodzić zwrotu
    pieniędzy od
    firmy kurierskiej tym bardziej, że przesyłka była uszkodzona.

    Z tego powodu, że zlewozmywak jest mi potrzebny już, a nie za dwa tygodnie, to
    nie mam czasu na
    walkę z firmę kursierską i fimą ubezpieczeniową. Czy mogę odesłać towar sprzedawcy i
    żądać zwrotu
    pieniążków? Wiem, że mam 10 dni na zwrot o ile towar nie był używany i nie jest
    uszkodzony. A jak
    jest w tym przypadku, gdy on był uszkodzony w momencie jego otrzymania? Mam na to
    dowód w postaci
    protokołu uszkodzenia. Na stronie tego sklepu jest wyraźnie zaznaczone, że towar mogę
    zwrócić w
    ciągu 10 dni.

    Nie chciałbym walczyć ze sprzedawcą, bo wg. mnie jest w porządku. Nie unika
    kontaktu, stara się
    pomóc, ale mimo to chciałbym skorzystać z moim praw, o ile takie posiadam. Wg.
    informacji zawartych
    na stronie (link poniżej) prawo do zwrotu mi przysługuje.

    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=21020&Session=30521d2d23e4bd4a6e3bdcd5e09984b

    pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2005-07-13 13:32:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Grabowski wrote:

> [...]
    > zasugerował, że powinnienem we własnym zakresie dochodzić zwrotu
    > pieniędzy od firmy kurierskiej tym bardziej, że przesyłka była uszkodzona.

    Zasadniczo 544KC mówi, że towar jest wydany (o ile nie ustalono inaczej)
    w chwili dostarczenia przewoźnikowi, a wg. 548KC w tym momencie
    wszystkie korzyści i 'bóle głowy' przechodzą na kupującego - czyli
    odszkodowanie przewoźnik powinen zapłacić bezpośrednio Tobie.

    I powinien je wypłacić bez dyskusji i od ręki - w końcu kasę za
    ubezpieczenie zainkasował.

    W razie odmowy zrób awanturę i zagroź opublikowaniem informacji, jaka to
    firma kurierska bierze kasę na ubezpieczenie przesyłki, a potem nie chce
    tego ubezpieczenia realizować - może to ich zmobilizuje.

    PS: ponoć zdrobnienia 'pieniążki' używają wyłącznie bardzo pazerne osoby ;-P

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-07-13 13:41:37
    Temat: Re: uzupełnienie
    Od: Robert Grabowski <g...@e...pl>

    Robert Grabowski wrote:
    [...]

> [...]
    > zasugerował, że powinnienem we własnym zakresie dochodzić zwrotu
    > pieniędzy od firmy kurierskiej tym bardziej, że przesyłka była uszkodzona.

    Sorki, ubezpieczona, a nie uszkodzona. Boję się, że jeżeli sama przesyłka nie była
    uszkodzona
    (karton wyglądał znośnie) ubezpieczyciel może powiedzieć, że zlew był uszkodzony
    jeszcze przed
    wysłaniem i nie zwróci mi pieniędzy.

    pozdrawiam
    Robert

  • 4. Data: 2005-07-13 13:59:36
    Od: Robert Grabowski <g...@e...pl>

    /Andrzej Lawa wrote:
> [...]

    > wszystkie korzyści i 'bóle głowy' przechodzą na kupującego - czyli
    > odszkodowanie przewoźnik powinen zapłacić bezpośrednio Tobie.

    Dzięki za wyjaśnienie. Ale czy wziąłeś pod uwagę, że był to zakup nie w siedzibie
    sprzedawcy?

    Tylko, że przewoźnik towaru nie widział. Przesyłka dotarła bez śladów uzkodzenia. W
    takim wypadku
    kto jest winien, że zlew jest uszkodzony? Żeby się na koniec nie okazało, że to ja
    dostanę po
    żebrach i nie będę miał ani pieniędzy, ani zlewu.

> [...]
    > tego ubezpieczenia realizować - może to ich zmobilizuje.
    >
    > PS: ponoć zdrobnienia 'pieniążki' używają wyłącznie bardzo pazerne osoby

    Chodzi o 799 zł. W takim wypadku też byś był pazerny :)

    pozdrawiam
    Robert