  • 1. Data: 2005-07-13 12:31:18
    Temat: Od kiedy oplacac czynsz w spoldzielni
    Od: "Krzysiek" <c...@o...pl>

    Witam,
    kupilem niedawno mieszkanie spoldzielcze (wlasnosciowe).
    Umowa notarialna sprzedazy jest z data 29 czerwca. Od kiedy przechodzi
    na mnie obowiazek placenia czynszu? Czy za miesiac czerwiec tez powinienem
    zaplacic czynsz? Poprzedni wlasciciel nie zaplacil czynszu za czerwiec,
    chociaz
    powinienbyl to zrobic do 15 czerwca. Czy ja odpowiadam za zobowiazania
    poprzedniego wlasciciela? Czy tylko za zobowiazania powstale od 29 czerwca
    (od mometu w ktorym stalem sie wlascicielem mieszkania)? Pani w spoldzielni
    stwierdzila ze za czerwiec tez powinienem zaplacic, bo wczesniej byla
    podpisana
    umowa przedwstepna (co do rzeczy ma umowa przedwstepna to nie wiem...)
    oraz ze nie liczy sie ktorego dnia byla podpisana umowa tylko w ktorym
    miesiacu.
    Poprzedni wlasciciel do 29 czerwca byl czlonkiem spoldzielni.
    Potem juz wypowiedzial czlonkostwo.

    Z gory wielkie dzieki za odpowiedz.

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2005-07-13 12:45:29
    Temat: Re: Od kiedy oplacac czynsz w spoldzielni
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

> [...]
    > miesiacu.
    > Poprzedni wlasciciel do 29 czerwca byl czlonkiem spoldzielni.

    Być może to zależy od spółdzielni, ale raczej liczy się od dnia
    fizycznego przekazania mieszkania. W moim przypadku były spisane stany
    licznikow energi el i gazu i jak poszedłem do energetyki przepisać umowę
    na siebie, to ja place tylko od wartości spisanych. Spółdzielnia tak
    samo powinna obciążyć poprzedniego właściela, tylko wygodniej egzekwować
    należności od Ciebie.

    pozdr axell

  • 3. Data: 2005-07-13 13:03:14
    Od: "Krzysiek" <k...@w...pl>

> [...]
    > licznikow energi el i gazu i jak poszedłem do energetyki przepisać umowę
    > na siebie, to ja place tylko od wartości spisanych.

    To ma sens ;)

    > Spółdzielnia tak
    > samo powinna obciążyć poprzedniego właściela, tylko wygodniej egzekwować
    > należności od Ciebie.

    Tez mi sie tak zdaje, ze spoldzielni jest po prostu latwiem przerzucic
    obciazenia zalegle na mnie.
    Pani nawet powiedziala, ze od poprzedniego wlasciciela to nie beda egzekwowac,
    bo on juz nie jest
    czlonkiem spoldzielni... :(

    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2005-07-13 14:39:58
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obciazenia zalegle na mnie.
    > Pani nawet powiedziala, ze od poprzedniego wlasciciela to nie beda

    W zasobach spółdzieli mieszka wiele osób, które nie są członkami i
    spółdzielnia pobiera od nich opłaty.
    Ja w swojej sółdzielni płaciłam od dni przejecia mieszkania.

  • 5. Data: 2005-07-13 19:15:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    Płacisz od dnia, gdy jesteś właścicielem lokalu.