  • 1. Data: 2009-04-02 05:49:09
    Temat: Zwrot kosztów lekarza med. pracy
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...o2.pl-invalid>

    Witam serdecznie,

    Czy przysługuje zwrot kosztów poniesionych na badania przed przyjęciem
    do pracy w wypadku, w którym pracodawca się rozmyślił z zatrudnieniem?

    Chodzi o to, czy można domagać się zwrotu kosztów poniesionych na
    badania wstępne od niedoszłego pracodawcy. Jest skierowanie, jest
    faktura, wszystko udokumentowane, jest zaświadczenie o odmowie przyjęcia
    z dniem 1.04.

    Standardowo wezwać firmę do zapłaty powołując się na art. 229 paragraf 6
    Ustawy Kodeks Pracy?

    Pozdr,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-04-02 14:23:58
    Temat: Re: Zwrot kosztów lekarza med. pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gr1jkl$50q$1@portraits.wsisiz.edu.pl Tomek Głowacki
    <t...@t...o2.pl-invalid> pisze:

> [...]
    > 1.04.
    > Standardowo wezwać firmę do zapłaty powołując się na art. 229 paragraf 6
    A po co kandydat zapłacił swoimi pieniędzmi?
    Przecież ten artykuł wyraźnie mówi, że koszt ponosi pracodawca.
    No, ale skoro już był tak niemądry to pewnie, że podstawa jest.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-04-03 12:45:53
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    Jotte pisze:

    > A po co kandydat zapłacił swoimi pieniędzmi?
    > Przecież ten artykuł wyraźnie mówi, że koszt ponosi pracodawca.
    > No, ale skoro już był tak niemądry to pewnie, że podstawa jest.

    Szczerze, to nie wiem.. po prostu kazali zapłacić przy kasie, a z
    zakładu dostał jedynie skierowanie ogólne. W sensie - nie wskazali w
    jakiej placówce ma to zrobić, zrobił w dowolnej no ale to musiał już
    zapłacić "z własnej kieszeni" bo bez umowy z konkretną firmą nikt badań
    medycyny pracy nie zrobi....

    Ciekawe o tyle, że kandydat ma wykupiony abonament w prywatnej służbie
    zdrowia, gdzie też jest medycyna pracy (LuxMed), ale tam odmówiono
    (nawet odpłatnie, z własnej kieszeni!), bo zakład pracy do którego
    zamierzał pójść nie ma z nimi umowy :) Podobno reguluje to jakiś
    przepis, który zmienił się niedawno. Za bardzo nie chciało mi się w to
    wierzyć, ale sam zadzwoniłem i zapytałem i faktycznie nie ma opcji...

    Pozd,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-04-03 15:40:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1238762755.700439@bongos2.pseinfo.pl Tomek Głowacki
    <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> pisze:

> [...]
    > zmienił się niedawno. Za bardzo nie chciało mi się w to wierzyć, ale sam
    > zadzwoniłem i zapytałem i faktycznie nie ma opcji...
    Fakt, w tym głupim kraju idiotyzm goni idiotyzm idiotyzmem poganiany.
    Od jakiegoś czasu jest jak piszesz.

    Kandydat powinien od razu pójść do pracodawcy i powiedzieć, że odmawiają
    badań bo nie mają umowy.
    Warto poczynić kopię takiego skierowania przed jego wykorzystaniem (pewnie
    za poźno).
    Ale i tak bym dochodził zwrotu kosztów.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-04-04 07:29:30
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...o2.pl-invalid>

    Jotte pisze:

> [...]
    > badań bo nie mają umowy.
    > Warto poczynić kopię takiego skierowania przed jego wykorzystaniem

    Wszystkie papiery są, skierowanie od pracodawcy udało się wyciągnąć z
    placówki zdrowia, w poniedziałek zostanie wysłane wezwanie do zapłaty do
    nich.

    Pozdr,
    Tomek