  • 1. Data: 2002-08-10 21:38:43
    Temat: Zostalam oszukana ! - prosze o porade.
    Od: "MIKE" <v...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie wszystkich grupowiczow.

    Moj problem polega na tym, ze zostalam oszukana przez "przyjaciolke".
    Otoz wielokrotnie zyrowalam kolezance z pracy kredyt bankowy. Zaznaczam, ze
    w kazdym przypadku zapewniala mnie, ze poprzedni splacila. Prosze o
    zwrocenie uwagi, ze w zadnym przypadku przy udzielaniu jej kredytu zaden z
    bankow nie zadal podpisu czyli zgody mojego meza. Jestesmy malzenstwem i nie
    posiadamy podzialu majatku - wszystko jest wspolna wlasnoscia. Od pewnego
    czasu kredytobiorca nie reguluje zadluzenia w bankach. Oprocz mnie w takiej
    sytuacji znajduja sie inni zyranci. Komornik tytulem wykonawczym zajal mi
    50% wynagrodzenia i w kazdej chwili moze zjawic sie w naszym mieszkaniu.
    W zwiazku z powyzszym moje pytania sa nastepujace:
    1. Czy bez udzialu mojego meza w w/w sprawie komornik moze zajac
    nieruchomosci?
    2. Czy jest sposob, aby uniknac platnosci za NIEUCZCIWA ?

    pozdrawiam
    i z gory dziekuje za ewentualna odpowiedz

    Ania

  • 2. Data: 2002-08-10 21:51:45
    Temat: Odp: Zostalam oszukana ! - prosze o porade.
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik MIKE <v...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aj415c$4n$...@n...onet.pl...
    > 1. Czy bez udzialu mojego meza w w/w sprawie komornik moze zajac
    > nieruchomosci?

    może

    > 2. Czy jest sposob, aby uniknac platnosci za NIEUCZCIWA ?

    nie ma

    Tak było z moją koleżanką po splaceniu jako żyrant wystąpiła do sądu
    cywilnego przeciwko oszustce .

    Sandra

  • 3. Data: 2002-08-11 12:03:39
    Temat: Re: Zostalam oszukana ! - prosze o porade.
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

    > Tak było z moją koleżanką po splaceniu jako żyrant wystąpiła do sądu
    > cywilnego przeciwko oszustce .

    Sad wydal wyrok ze Oszutka ma oddac pieniadze , z wyrokiem idziesz do
    komornika, komornik stwierdza ze oszutka jest niewyplacalna itp...
    Samo zycie :(((
    WT

  • 4. Data: 2002-08-11 12:28:56
    Od: "Gaalexa" <g...@f...pl>

    Zawsze możesz złożyć skargę na czynności komornika z dowolnego nawet
    bzdurnego powodu. Składa się ją za pośrednictwem komornika do sądu
    rejonowego właściwego dla jego rewiru. Na czas rozpatrzenia skargi
    wstrzymywane są czynności egzekucyjne. Zyskasz trochę czasu. Możesz też
    zorientować się w sytuacji materialnej swojej koleżanki. Może jest z czego
    ściągnąć całą należność.

    Pozdrawiam

    Gabi

  • 5. Data: 2002-08-11 14:13:23
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Gaalexa <g...@f...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aj5ktj$gvv$...@a...dialog.net.pl...
> [...]
    > zorientować się w sytuacji materialnej swojej koleżanki. Może jest z czego

    ciekawe po co skarga ? zakładając,że komornik wykona prawidłowo czynności
    więc o jakiej skardze mówisz? skarge sie składa wtedy gdy komornik zaniedba
    wykonywane czynności . Wyrażnie jest napiesane " skarga na czynności
    komornicze " /czynności/ , wykonane prawidłowo skarga bezpodstawna.

  • 6. Data: 2002-08-11 17:31:51
    Od: "Gaalexa" <g...@f...pl>

    Nie chodzi o to, czy czynności komornika zostały prawidłowo, czy
    nieprawidłowo wykonane. Chodzi o przedłużenie postępowania. Mój znajomy to
    przećwiczył. Wystosował już chyba trzecią bzdurną skargę i za każdym razem
    komornik wstrzymuje czynności do czasu jej rozpatrzenia.

    Dlaczego dziewczyna ma nie powalczyć. Przecież została wrobiona w spłatę.

    Pozdrawiam

    Gabi

  • 7. Data: 2002-08-11 19:55:53
    Od: "Martyna" <m...@w...pl>

    Użytkownik Gaalexa <g...@f...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aj66lf$ej7$...@a...dialog.net.pl...
    > Dlaczego dziewczyna ma nie powalczyć. Przecież została wrobiona w spłatę.

    i myślisz,że to coś da ? skoro ta dziewczyna jest osóbką rozrzutną to
    pewnie nie posiada nic co można byłoby spieniężyć .No ale jeśli tak mówisz.
    Wszystkie chwyty dozwolone. Tylko jak jej policzą koszty za taką sprawę to
    będzie jeszcze bardziej do tyłu.

    Sandra

  • 8. Data: 2002-08-12 06:22:33
    Od: "Gaalexa" <g...@f...pl>

    > i myślisz,że to coś da ? skoro ta dziewczyna jest osóbką rozrzutną to
    > pewnie nie posiada nic co można byłoby spieniężyć .

    Pewnie mówisz o kredytobiorczyni. I pewnie masz rację. Tylko jak teraz
    komornik nic z niej nie ściągnie (a pewnie ma nakaz zapłaty tak samo jak
    poręczycielka), to uważasz że będzie to możliwe np. za rok gdy poręczyciel
    spłaci dług i wystąpi z powództwem cywilnym przeciwko kredytobiorcy ? Moim
    zdaniem, małe szanse.

    > Wszystkie chwyty dozwolone. Tylko jak jej policzą koszty za taką sprawę to
    > będzie jeszcze bardziej do tyłu.

    Jedyne koszty, jakie jej się zwiększą to odsetki, naliczane codziennie.
    Skarga nic nie kosztuje.

    Gdyby jednak sprawa dotyczyła mnie, zmusiłabym "przyjaciółkę" do spłaty
    kredytu. I nie obchodziłoby mnie, skąd weźmie pieniądze. Chyba że wolałaby
    mieć poważniejsze kłopoty niż komornik.

    Pozdrawiam
    Gabi

  • 9. Data: 2002-08-12 08:53:18
    Od: "MIKE" <v...@p...onet.pl>

    Witam ponownie.
    Przedmiotowa "kolezanka", przy podejmowaniu kredytu podawala za kazdym
    razem, ze nie spaca innego kredytu, co jak sie pozniej okazalo bylo
    ewidentnym klamstwem. Oszukanych, takich jak ja, jest kilkanascie osob.
    Kazdej osobie przyzekala, ze inne kredy ma posplacane, i to samo podawala we
    wnioskach o kolejne kredyty. "Zalatwiala" rowniez z pracownikami bankow, ze
    nie beda wymagane od nas zgody wspolmalzonkow. Kilku dyrektorow bankow juz
    zapowiedzialo, ze wyciagna odpowiednie konsekwencje co do odpowiedzialnych
    za niedopelnienie swoich obowiazkow pracownic.
    Nie znam sie tak dobrze na prawie, ale wydaje mi sie, ze przede wszystkim
    zostaly oszukane banki, a potem my - zyranci.
    Dlaczego banki nie zglaszaja sprawy do prokuratury, przeciez we wnioskach o
    kredyty, oszustka podawala nie prawde. Czy za to nic nie grozi? A moze jest
    to naszym obowiazkiem, czyli zyrantow?
    Dodam jeszcze, ze ogolna suma zadluzenia oszustki wobec bankow jest bardzo
    wysoka, a ona, jak nam wszystkim sie wydaje jest "gola" !

    Dziekuje wszystkim za porady,
    i pozdrawiam bardzo goraco

    Ania

  • 10. Data: 2002-08-12 09:59:24
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Gaalexa <g...@f...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aj7jqd$a5b$...@a...dialog.net.pl...

    > Gdyby jednak sprawa dotyczyła mnie, zmusiłabym "przyjaciółkę" do spłaty
    > kredytu. I nie obchodziłoby mnie, skąd weźmie pieniądze. Chyba że wolałaby
    > mieć poważniejsze kłopoty niż komornik.

    jakie klopoty ? Komornik i kłopoty ?

    Sandra