  • 1. Data: 2009-04-30 06:05:29
    Temat: Zniesienie współwłasności- jak najtaniej i najprościej
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Witam,

    Jest sobie skromna działka, wartości ca 6000 zł.
    Współwłaścicielami jest bratanek B i jego ciotka C- po 50% na głowę.
    C chce zostać wyłączną właścicielką tejże działki, B nie ma nic
    przeciwko. Księgę wieczystą ze stosownymi wpisami działka posiada.

    Jak to zrobić najtaniej/najprościej? Taksa notarialna chyba będzie
    taka sama (zależna od wartości działki), podatku od darowizny raczej brak
    (<7276 zł, brak innych darowizn od B dla C w okresie 5 lat), PCC jak rozumiem,
    2% od nadwyżki od wartości udziału, który nabywca już ma (czyli 0, jeśli
    kwota spłaty będzie równa wartości tegoż 50% udziału, który teraz mają obydwoje).

    Czy z innych względów należałoby się zdecydować na zniesienie
    współwłasności przez sprzedaż albo przez darowiznę?

    Dzięki za wszelką pomoc.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 2. Data: 2009-04-30 08:10:31
    Od: mecenas <m...@o...pl>

    Dominik & Co pisze:
> [...]
    >
    > Czy z innych względów należałoby się zdecydować na zniesienie
    > współwłasności przez sprzedaż albo przez darowiznę?

    Zgodny wniosek jest, więc tylko do sądu i kosztuje to 300 zł.
    Czyli dość szybko i tanio.Zniesienie współwłasności to się nazywa.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2009-04-30 11:47:31
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    mecenas napisał(a):

    > Zgodny wniosek jest, więc tylko do sądu i kosztuje to 300 zł.

    Ok- czyli bez notariusza można się obejść. Dziękuję.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP