  • 1. Data: 2009-04-29 12:19:36
    Temat: Zamiana mieszkania w ramach jednej wspólnoty
    Od: Adas Miauczynski <a...@g...com>

    Wymyśliliśmy z sąsiadem, który mieszka w tej samej kamienicy, że
    zamienimy się mieszkaniami (oba mieszkania są własnościowe i są
    częścią tej samej wspólnoty mieszkaniowej). W tej chwili on posiada
    mieszkanie większe (wartość ok. 260 000 PLN), a ja mniejsze (ok. 170
    000 PLN).

    Ponieważ to jemu bardziej zależy na zamianie, sąsiad zgodził się na
    dopłatę z mojej strony w wysokości 60 000 PLN, a nie 90 000 jakby to
    wynikało z różnicy wartości rynkowej. Dodatkowo na te 60 000 oraz 50
    000 na remont mieszkania chcę wziąć kredyt hipoteczny.

    Czy ktoś może mi krok po kroku wyjaśnić jak w takiej sytuacji będzie
    wyglądała cała procedura i ile ta przyjemność będzie mnie kosztować?

    Jako że nie kupowałem dotąd żadnego mieszkania ani nie brałem kredytu
    hipotecznego nie ukrywam, że zależy mi na dość łopatologicznym
    wytłumaczeniu :-)

    Z góry dziękuję za pomoc.

    P.S. Wiem, że na ten temat wiele informacji jest w archiwum grupy, ale
    nie udało mi się jak dotąd znaleźć czegoś co odpowiadało by mojej
    sytuacji.

  • 2. Data: 2009-04-30 06:33:31
    Temat: Re: Zamiana mieszkania w ramach jednej wspólnoty
    Od: mk <m...@g...com>

    On 29 Kwi, 13:19, Adas Miauczynski <a...@g...com> wrote:
    > Czy ktoś może mi krok po kroku wyjaśnić jak w takiej sytuacji będzie
    > wyglądała cała procedura i ile ta przyjemność będzie mnie kosztować?

    Krok po kroku, to nie, ale proponuję tel./wizytę u notariusza, który
    wszystko Ci wyjaśni.
    Pzdr

  • 3. Data: 2009-04-30 06:52:48
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Akurat w tym przypadku nie będzie raczej miało znaczenia to, że jesteście w tej samej
    Wspólnocie mieszkaniowej.
    No chyba, że któryś z Was zatrzymuje już posiadane pomieszczenie przynależne (jak
    piwnicę, schowek czy garaż) i "przepisuje" je do KW nowego lokalu.
    Koszty zamiany to +/- 5% od wartości droższego mieszkania, plus osobno koszty
    kredytu.
    JaC

    -----