  • 21. Data: 2004-10-25 21:37:32
    Temat: Re: Zlodziejskie stawki
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości

    > Szczerze?:-) Nie martwi mnie to zbytnio:-)) Zwłaszcza te maksymalne stawki
    > :P
    >
    > HaNkA

    Te maksymalne stawki byłyby do przełknięcia w kraju zamieszkałym przez samych
    prawników. Niech wtedy przekładaja sobie pieniądze z kieszeni do kieszeni.
    Niestety życie jest bardziej skomplikowane. Wyobraż sobie życie bez
    szmbonurka, mechanika samochodowego, piekarza czy sprzedawczyni. Nie da się
    bez nich żyć. Są tak samo potrzebni jak adwokaci. A może nawet ze społecznego
    punktu widzenia piekarze sa od nich potrzebniejsi. Ostatecznie zwykły człowiek
    częściej w zyciu ma do czynienia z hydraulikiem niz adwokatem. Nie znaczy to
    że adwokaci są niepotrzebni. Są tak samo niezbędni jak wszystkie inne zawody.
    Mozna by problem wysokich opłat dla adwokatów rozwiązać w inny sposób. Niech
    sobie zarabiaja wg maksymalnuch stawek. Ale kupując chleb niech mówią że są
    adwokatami i z tego powodu sprzedawczyni ma im też policzyć maksymalną cenę.
    Niestety moje doświadczenie życiowe mówi mi że pomimo długoletnich studiów,
    mających uczynić ich mądrzejszymi, lepszymi, wrażliwszymi na czyjąś krzywdę.
    Będą do sklepu przyłazili w dziurawym płaszczu żebu pocwaniakować. Nie mozna
    się temu dziwić. Są tylko ludźmi. Nie da się jednak wprowadzić tego w życie.
    Istnieje wolny rynek. Przynajmniej jeśli idzie o szewców i krawców. Adwokaci
    żerują na uregulowaniach stworzonych przez złą komunę. O ile dało się w dwa
    dni urynkowić baleron i taksówki. To na urynkowienie mieszkań trzeba było
    czekać kilkanaście lat. Następnym etapem będzie urynkowienie adwokatów i
    notariuszy. Nieunikniona koneskwencja kapitalizmu. Proces już się zaczął.
    Kilka razy spotkałem się z informacą o adwokatach biorących wynagrodzenie po a
    nie przed. Nawet był program w TV ( abonamentowej). Stare truchło adwokackie
    potępiało taki proceder. Ale to tylko takie wołanie na puszczę. Jeśli jakiś
    proces w gospodarce się zaczął bo było na niego zapotrzebowanie społeczne to
    prędzej czy pózniej musi stać się legalnym. Żyjemy w dziwnym kraju. Przykładem
    tego może być próba wprowadzenia kary śmierci. W zeszłym tygodniu się nie
    powiodła, według mnie dobrze że się tak stało. Ale za pół roku może zostać
    przegłosowana. Nie można wykluczyć że przy okazji ulegną zmianie przepisy
    dotyczące adwokatów. Na loterii wszystko jest możliwe. Ciekawe co wtedy
    powiesz. Nie będzie maksymalnych stawek. Będą stawki od nie do wiary do
    głodowych. Tomek

  • 22. Data: 2004-10-25 21:41:21
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>

    > To masz z czego być dumna...

    Ze zapytam - cokolwiek nie robisz - naprawdę wolałbyś zarabiac mniej niż
    wiecej? To gratuluję Ci sytuacji finansowej. Ja jestem paskudną
    materialistką bo mam na utrzymaniu 4 osobową rodzinę plus oplacanie
    rachunków za dwa mieszkania. Dlatego zazdroszczę kazdemu z Was, który oburza
    się na mój materializm - ja się niestety bogata nie urodziłam

    HaNkA

  • 23. Data: 2004-10-25 21:46:30
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    >Ciekawe co wtedy
    > powiesz.

    Powiem to samo co teraz. Że mnie to nie martwi:-)) Gdybyś przeczytał moją
    inne wypowiedz wiedzialbyś dlaczego:-) Skądinąd - sam nie zakładasz, ze
    nagle wszyscy adwokaci popadną w nedzę - będzie konkurencja tak jak
    wszędzie - ktoś będzie chcial mieć byle jak byle mieć pohdzie do studenta
    prawa, ktoś będzie chcial/potrzebował adwokata z doswiadczeniem pojdzie do
    kancelarii. A jedyna róznica jest taka - ze wtedy wybierajac takiego wlasnie
    adwokata nie bedzie mógł skamlec na brak konkurencji i bandytyzm
    korporacji:-)

    HanKa

  • 24. Data: 2004-10-25 21:56:57
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>

    > żeby jeszcze była pewność że dobry...

    Nie znam się na prawnikach [:-)) ] ale sądzę, ze gdybym potrzebowała porady
    takowego to nie weszłabym do pierwszego z ulicy ale zapuścilabym wywiad
    środowiskowy:-) Zresztą, dość często na tej grupie tez padają pytania o
    dobrego prawnika z miasta X.

    BTW - ostatnio czytalam wywiad z prezesem Izby Adwokackiej i dowiedzialam
    sie, że prawnikom nie wolno się reklamować. Hmm. A strony internetowe to nie
    reklama? Pelno tego w necie

    HaNkA

  • 25. Data: 2004-10-25 22:14:11
    Temat: Reklama adwokacka [bylo: Zlodziejskie stawki]
    Od: "[ piotr sut ]" <piotr23§§§@§§§tenbit.pl>

    'HaNkA ReDhUnTeR' wyklawiaturzył/a w niusie
    cljt0q$7jm$...@n...news.tpi.pl taką oto treść:

    | BTW - ostatnio czytalam wywiad z prezesem Izby Adwokackiej i
    | dowiedzialam sie, że prawnikom nie wolno się reklamować. Hmm. A
    | strony internetowe to nie reklama? Pelno tego w necie

    Moze tu cos znajdziesz:

    http://www.adwokatura.pl/aktualne___12092004_P910200
    4_7adwdzis_reklama.htm

    pozdrawiam
    ->piotr

  • 26. Data: 2004-10-26 00:38:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cljrtt$8kc$1@atlantis.news.tpi.pl>, HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    > Ze zapytam - cokolwiek nie robisz - naprawdę wolałbyś zarabiac mniej niż

    A można mniej zarabiać niz nic?

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2004-10-26 04:32:32
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Chłopie, nie święci garnki lepią,- skoro uważasz, ze należą ci sie
    pieniądze, to zapewne wiesz, dlaczego?

    Poczytaj sobie więc na ten temat odpowiedni kodeks z uaktualnionym stanem i
    komentarzami, a potem opisz to w sposób pokazujący logiczny ciąg
    przyczynowo-skutkowy, weź też kilka samouczków typu "Adwokat domowy", gdzie
    podane będą przykłady sformułowań, a najpewniej i wzorców i JUŻ z tak
    przygotowanym pismem udaj się ewentualnie do kilku poradni prawnych
    (działających np. przy Wydz. Prawa, czy kościołach -pogoogluj) na
    konsultacje.
    Istnieje duża szansa, że takie pismo lepsze będzie od większości
    przygotowanych przez tzw. fachowców, którzy zazwyczaj (są wyjątki, zwykle b.
    drogie) specjalizują się we wszyskim (z wiadomym skutkiem:(, a najlepiej w
    wyciąganiu pieniędzy.

    Mam pewne w tym doświadczenie, początkowo w moich sprawach próbowałem
    zasięgać pomocy u adwokatów, z opłakanym skutkiem ( ich, pożal się Boże,
    rady wpędziły mnie w duuuże kłopoty), potem sam poczytałem trochę kodeksów,
    trochę orzecznictwa i zacząłem powyższą metodą sam się prawować.
    I sprawy wygrałem , choć w jednej doszło aż do NSA, tu niestety kasację
    musiał, (ale zażądałem aby było to z moją konsultacją,-czytaj , -pod moje
    dyktando) pisać adwokat,-jest przymus ustawowy i wygrałem.
    A przeciwnik był potężny, reprezentowany przez prawnika, który tylko tym się
    zajmuje i chodziło o ładne parę mln PLN:).
    A pochwalę się, że sędzia sprawozdawca pochwalił moje pismo za bardzo
    wysoki poziom merytoryczny (choć dziwił się, że staję do rozprawy sam, bez
    tego niby autora kasacji:).

    Tak że głowa do góry i do roboty,- nikt nie będzie bardziej w Twojej sprawie
    zaangażowany od Ciebie, nikt też jej lepiej od Ciebie nie zna.
    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

  • 28. Data: 2004-10-26 04:40:44
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
> [...]
    > jest taka - ze wtedy wybierajac takiego wlasnie adwokata nie bedzie
    > mógł skamlec na brak konkurencji i bandytyzm korporacji:-)

    HanKo, piszesz banialuki:)

    Stawki zawyzone wypływają wyłącznie z tego, że ilość adwokatów w Polsce jest
    sztucznie, administracyjnie, korporacyjnymi przepisami zaniżana.
    Sprowadza się to do tego, że sami adwokaci ustalają, czy w danym okręgu
    potrzebny im jest nowy konkurent:),- skutek oczywisty! - zazwyczaj okazuje
    się, że nie jest potrzebny:))

    I dlatego w Polsce jest 7 razy mniej adwokatów niż np. w małej Holandii, a
    na aplikanturę adwokacką w ponad 75% przypadków dostają się członkowie
    najbliższej rodziny palestry,- tacy, bestie, zdolni:0. Prawdopodobnie
    pozostałe 25% to dalsza rodzina, kochanki itp.:).

    I dlatego też np. w USA, gdzie wystarczy zdac odpowiedni egzamin, w 99%
    spraw za przegraną sprawę nic nie płacisz adwokatowi

  • 29. Data: 2004-10-26 05:51:03
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):
    > Jasne. To przejdz najpierw przez studia prawnicze, załap się na aplikację i
    > dopiero zrozumiesz, dlaczego dobry prawnik się ceni.

    Że dobry się ceni, to jest naturalne.
    Ale dlaczego ceni się każdy??

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 30. Data: 2004-10-26 05:53:09
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > A można mniej zarabiać niz nic?

    Uwzględniając ZUS, jak najbardziej można.

    --
    pozdrawiam
    Adam