  • 11. Data: 2008-01-23 20:29:56
    Temat: Re: Złamanie ustawy o ochronie danych osobowych
    Od: "Yaro" <w...@v...pl>

    > Podaj konkretny przepis.

    Chociazby:

    Art. 36. 1. Administrator danych jest obowiązany zastosować środki
    techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych
    osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a
    w szczególności powinien zabezpieczyć dane przed ich udostępnieniem osobom
    nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z
    naruszeniem ustawy oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.

  • 12. Data: 2008-01-23 20:37:36
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Yaro" <w...@v...pl> wrote
    > Art. 36. 1. Administrator danych jest obowiązany zastosować środki
    > techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych
    > osobowych

    >odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii

    Właśnie. Przecież i tak były w zwykłej kopercie, list nie był polecony,
    leżał w skrzynce. Ot co zamkniętej.
    Gdyby ktoś chciał ukraść list to czy dane byłyby w okienku adresowym czy
    nie - nic by to nie zmieniło i tak by je miał.
    A tak to co, listonosz mógł zobaczyć tylko, a może aż...
    Zgadzam się, że to nieładnie, aby tak robić, ale czy jest to naruszenie
    ustawy to nie wiem, może jest...

> [...]
    >ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę
    >nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz zmianą, utratą,

    I tu się zastanawiam czy to dotyczyć może też listów, czy tylko ochrony
    zbioru danych w jednostce(podmiocie) przetwarzającym dane.

  • 13. Data: 2008-01-23 20:38:58
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Yaro" <w...@v...pl> wrote
    > Tylko, że te dane nie są poufne :)

    Dane "osobowe" też nie zawsze. Ustawe o danych osobowych stosuje się do
    zbiorów danych, a nie do danych jednostkowych nie mających nic wspólnego ze
    zbiorem.

  • 14. Data: 2008-01-23 20:40:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fn864l$1st2$1@news.mm.pl Yaro <w...@v...pl> pisze:

    > Witam serdecznie
    > Wczoraj przyszło do mnie zaświadczenie z mojego banku, w okienku listu
    > znajdowało się moje imie, nazwisko i adres oraz... numer PESEL i nr
    > dowodu osobistego. Jest to ewidentne złamanie ustawy o ochronie danych
    > osobowych. Jestem wściekły i chciałbym jakoś się "odwdzięczyć" bankowi
    > za taką niespodziankę.
    > Co radzicie?
    Może na początek zrób mu niespodziankę, że już nie jest twoim bankiem.
    A bardziej serio, to wątpię czy coś wskórasz.
    Mnie parę lat temu hiena (komornik) wezwanie do zapłaty grzywny wetknął w
    drzwi, nawet bez koperty. W środku dane osobowe, nr sprawy przed kolegium i
    inne takie.
    Każdy sąsiad mógł sobie wyjąć, przeczytać i rozpowiadać, że pewnie kogoś
    pobiłem, może po pijaku albo obnażałem się w pobliskim parku.
    Złożyłem skargę na czynności komornika do właściwego sądu.
    Reakcja nastąpiła, a jakże.
    Po z górą miesiącu.
    Dostałem pismo, że dokonano interwencji i pouczono komornika (czy jakoś
    podobnie).
    I to wszystko.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2008-01-23 20:40:44
    Od: "Yaro" <w...@v...pl>

    Reasumując, wkurzyło mnie to strasznie i conajmniej napisze im paszkwila :)

    > I tu się zastanawiam czy to dotyczyć może też listów, czy tylko ochrony
    > zbioru danych w jednostce(podmiocie) przetwarzającym dane.

    Też sie nad tym zastanawiam. W sumie wszystkie przesyłki dostarczane przez
    doręczycieli mają dane osobowe w postaci adresu i imienia i nazwiska....

  • 16. Data: 2008-01-23 20:41:40
    Od: "Yaro" <w...@v...pl>

    > Dane "osobowe" też nie zawsze. Ustawe o danych osobowych stosuje się do
    > zbiorów danych, a nie do danych jednostkowych nie mających nic wspólnego
    > ze zbiorem.

    No cóż. Zobaczymy co bank powie na mojego paszkwila :D

    Aha, dla przestrogi - to jest PKO bp :D

  • 17. Data: 2008-01-23 20:45:56
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Hę ?

    Bardzo mądre pytanie ...

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Arnold_Buzdygan

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 18. Data: 2008-01-23 20:51:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Yaro" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Tylko, że te dane nie są poufne :)

    A PESEL czy numer dowodu są poufne? Z danych, które Ty wymieniłeś
    najtajniejsze to imię, nazwisko i adres. No ale to napisać musieli, bo
    inaczej by list do Ciebie nie doszedł.