  • 1. Data: 2008-01-23 16:28:36
    Temat: Problem z nadzwyczajnym zlagodzeniem kary
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Taki o to kazus.
    Usilowanie zabojstwa z uzyciem broni planej - art. 13 par 1 k.k. w zw. z
    art. 148 par 2 pkt 4 k.k. Jak wiadomo usilowanie jest karane w granicach
    dokonania, ale w zasadzie powinno byc potraktowane lagodniej. Art 148 par 2
    pkt 4 k.k przewiduje tylko kare 25 lat albo dozywocia.
    Dodatkowo facet dziala w warunkach art. 31 par 2 co rowniez uzasadnia
    nadzwyczajne zlagodzenie kary.
    Problem tylko w tym jak w swietle art. 60 k.k. maja wygladac granice kary
    nadzwyczajnie zlagodzonej za przestepstwo zagrozeone karta 25 lat lub
    dozywocia ?

    Cezar

  • 2. Data: 2008-01-23 17:12:12
    Temat: Re: Problem z nadzwyczajnym zlagodzeniem kary
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Cezar pisze:
    > Problem tylko w tym jak w swietle art. 60 k.k. maja wygladac granice kary
    > nadzwyczajnie zlagodzonej za przestepstwo zagrozeone karta 25 lat lub
    > dozywocia ?

    jeśli chodzi o dolną granicę, to pewnie zgodnie z par.6 pkt 1
    (wymierzenie kary łagodniejszego rodzaju, a więc kary pozbawienia
    wolności i nie niżej niż 1/3 dolnej granicy (z 25 lat))
    wtedy górna granica to 15 lat, tak jak kary pozbawienia wolności

    KG

  • 3. Data: 2008-01-23 17:24:22
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > niż 1/3 dolnej granicy (z 25 lat))
    > wtedy górna granica to 15 lat, tak jak kary pozbawienia wolności

    Problem sprowadza sie do tego, ze de facto kara z art 148 par 2 jest
    bezwzglednie oznaczona - chyba nie ma podobnego przepisu karnego, ktory by
    tak krepowal sad.
    No i problem w tym , czy mozna 25 lat dzielic na 3 (wg regul nadzwyczajengo
    zlagodzenia dla zbrodni). Mysle ze nie mozna, bo to nie jest kara
    pozbawienia wolnosci w terminowym znaczeniu, lecz osobna (specjalna) kara. A
    zatem w odniesieniu do art. 148 par 2 nie ma regul nadzwyczajnego
    zlagodzenia i trzeba wymierzac 25 lat (bo jest to zawsze lagodniejsze niz
    dozywocie).

    Cezar

  • 4. Data: 2008-01-23 18:21:34
    Od: "Roki" <r...@w...pl>

> [...]
    > Problem tylko w tym jak w swietle art. 60 k.k. maja wygladac granice kary
    > nadzwyczajnie zlagodzonej za przestepstwo zagrozeone karta 25 lat lub

    A czy kazus nie pochodzi czasem z UŚ?

  • 5. Data: 2008-01-23 19:21:24
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > A czy kazus nie pochodzi czasem z UŚ?

    Raczej z roboty, choc kiedys mialem cos wspolnego z WPiA UŚl.

    Cezar

  • 6. Data: 2008-01-23 20:01:51
    Od: "Roki" <r...@w...pl>

    > Raczej z roboty, choc kiedys mialem cos wspolnego z WPiA UŚl.
    >
    > Cezar

    Bo tak właśnie znajomi brzmi ten kazus:) Notabene kiedyś miałem go na
    egzaminie:)

  • 7. Data: 2008-01-26 16:05:03
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Cezar pisze:
> [...]
    > zatem w odniesieniu do art. 148 par 2 nie ma regul nadzwyczajnego
    > zlagodzenia i trzeba wymierzac 25 lat (bo jest to zawsze lagodniejsze niz

    Dlaczego nie ma? Możesz wymierzyć karę łagodniejszego rodzaju (a taką
    jest pozbawienie wolności). A skoro nie ma precyzyjnych reguł jak, to
    przez analogię przepis o zbrodni. Bo inaczej doszlibyśmy do wniosku, że
    można od 1 miesiąca do 15 lat.
    Zresztą oczywiste jest, że jest to kolejna dziura będąca wynikiem
    nieprzemyślnych zmian.

    KG