  • 1. Data: 2008-01-22 19:26:45
    Temat: Bledne informacje umieszczane na witrynach www przez firmy a odpowiedzialnosc
    Od: jaro <j...@w...pl>

    Witam,
    Sytuacja ktora zdarzyla sie pewnie wiekszosci z nas. Stluczka z winy
    innego kierowcy i pokrycie kosztow napraw z OC winowajcy. Jak na razie
    utknalem na "zgloszeniu szkody". Firma ubezpieczeniowa, w ktorej
    sprawdza mial OC ma (jak kazda inna firma) swoja witryne www, na ktorej
    miedzy innymi jest "formularz on-line", z ktorego skorzystalem. Po
    wypelnieniu formularza ukazala mi sie informacja ze " w ciagu 2 dni
    skontaktuje sie ze mna przedstawiciel celem uzgodnienia szczegolow".

    Mijaja 2 dni, oczywiscie przedstawiciel sie nie kontaktuje, wiec dzwonie
    na info-linie i dowiaduje sie, ze w zasadzie "ow formularz on-line" to
    nie jest "zlozenie szkody" (nie rozumiem po co on w takim razie jest) i
    ze szkode nalezy zglosic osobiscie.

    No i rece mi opadly... Czekaja mnie pewnie kolejne przepychanki w tej
    sprawie, ale zastanawiam sie, jak bardzo umieszczona na stronie klauzura
    w stylu:

    "Dane i opinie zawarte na niniejszej witrynie sluza wylacznie celom
    informacyjnym i reklamowym. Nie stanowia oferty uslug swiadczonych przez
    ....."

    jest skuteczna i chroni firmy przed odpowiedzialnoscia za informacje
    umieszczane na stronach ?

    Czy istnieje moze jakies paragrafki naszego prawa, moze UE, na ktore
    ewentualnie moglbym sie powolac, by skrocic bezsensowne przepychanki i
    sklonic w koncu co niektorych do pracy ?

    Pozdrowienia
    Jaro