  • 11. Data: 2009-05-05 19:09:28
    Temat: Re: Zdjęcia budynków prywatnych i zakaz ich robienia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:gtp6j3$nn6$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Możesz robic i nikt nie moze ci tego zabronic. Nie nalezy
    > natomiast naruszac prywatnosci typu wiszenia na plocie i
    > nachalnego walenia zdjec osob wewnatrz. To juz podpada
    > pod ogolne naruszenie tzw. miru domowego.

    Naruszenie miru domowego jest przestepstwem polegającym na wdzieraniu się
    do cudzego lokalu (na cudzą działke) lub jego nie opuszczeniu na wezwnaie.
    Żebyćś nie wiem jak po tym płocie sie wieszał i robił fotki, to nikak sie
    tego spasować nei da z tym przepisem. Ewentualnie może jakieś złośliwe
    niepokojenie by wyszło.

    > Ty nie musisza podawac zadnej. To ten wlasciciel ma podac
    > podstawe prawna swoich zadan. W razie przyjazdu policji,
    > gdyby trafil sie niekompetentny patrol zazadaj dokladnie
    > tego samego: podania podstawy prawnej zakazu fotografowania
    > na terenie publicznym.
    > Abstrahujemy oczywiscie od sytuacji typu 'widly w plecach'.
    > Z takim argumentem ciezko sie dyskutuje :)

    Co więcej jak się bardziej krewki właściciel domu znajdzie, to szybko moze
    sam sie załapać na "zmuszanie do określonego zachowania". Wezwany patrol
    pod ręką się przyda.

  • 12. Data: 2009-05-05 19:11:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Z pewnymi zastrzeżeniami, np. art. 25 ustawy o muzeach.

    To zły przykałd. Muzeum moze za fotografowanie pobierać opłaty, ale
    zabronić tego nie może.

  • 13. Data: 2009-05-05 20:31:30
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 05 May 2009 21:11:24 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > To zły przykałd. Muzeum moze za fotografowanie pobierać opłaty, ale
    > zabronić tego nie może.

    Złe wnioskowanie. Może nie pozwolić na fotografowanie bez wniesienia
    opłaty.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 14. Data: 2009-05-05 21:11:28
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 5 May 2009 15:31:11 +0200, Przemysław Bernat napisał(a):

    > Klika niuansów oczywiście jest. Muzea to jedno. W teatrze nie życzą sobie
    > robienia zdjęć i filmowania ze względu na prawa autorskie - ciekawe czy
    > jest na to jakiś przepis, czy tylko tak kitują.

    USTAWA
    z dnia 4 lutego 1994 r.
    o prawie autorskim i prawach pokrewnych1)
    art. 1

    są wymienione, więc podlegają ochronie

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Remont na trasie W-Z
    http://foto.3mam.net/warsaw/m/index.php

  • 15. Data: 2009-05-05 21:12:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Złe wnioskowanie. Może nie pozwolić na fotografowanie bez wniesienia
    > opłaty.

    Ale jak wywiesi opłatę i ją uiścisz, to już zabronić fotografowania nie
    może. Co więcej, jak się uprzesz i bez tej opłaty zaczniesz fotografować,
    to też nie mogą Ci tego zabronić, tylko mogą dochodzić wniesienia opłaty.

  • 16. Data: 2009-05-05 21:21:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał
    w wiadomości news:gtqa24$h5f$1@inews.gazeta.pl...
    > USTAWA
    > z dnia 4 lutego 1994 r.
    > o prawie autorskim i prawach pokrewnych1)
    > art. 1
    > są wymienione, więc podlegają ochronie

    Podlegają ochronie, ale fotografia to zupełnie inne pole eksploatacji, niż
    architektura. Zdjęcie budynku jest osobnym dziełem podlegającym własnej
    ochronie.

  • 17. Data: 2009-05-06 06:37:58
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 05 May 2009 23:12:17 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale jak wywiesi opłatę i ją uiścisz, to już zabronić fotografowania nie
    > może.

    No, to jest akurat oczywiste :-)

    > Co więcej, jak się uprzesz i bez tej opłaty zaczniesz
    > fotografować, to też nie mogą Ci tego zabronić, tylko mogą dochodzić
    > wniesienia opłaty.

    Jak sądzę zabronić też mogą, dlaczego nie mogliby móc? Co najwyżej będzie
    problem z egzekucją tego zakazu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 18. Data: 2009-05-06 09:04:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Jak sądzę zabronić też mogą, dlaczego nie mogliby móc? Co najwyżej będzie
    > problem z egzekucją tego zakazu.

    Może dla ustalenia uwagi zdefiniujemy sobie "można zabronić" przez
    "można zabronić oraz skutecznie i legalnie egzekwować ten zakaz"? ;)

  • 19. Data: 2009-05-06 10:06:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 06 May 2009 11:04:46 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Może dla ustalenia uwagi zdefiniujemy sobie "można zabronić" przez
    > "można zabronić oraz skutecznie i legalnie egzekwować ten zakaz"?

    No nie wiem. Jest zakaz okradania ludzi, ale przy każdym człowieku nie
    stoi policjant i nie pilnuje, żeby go nie okradli.

    Jest zakaz łamania umów, ale policja też nie pilnuje umów.

  • 20. Data: 2009-05-06 11:41:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > No nie wiem. Jest zakaz okradania ludzi, ale przy każdym człowieku nie
    > stoi policjant i nie pilnuje, żeby go nie okradli.

    Owszem, ale jeśli poczuję czyjąś rękę w kieszeni, to mogę tę rękę
    chwycić, portfel odebrać, a złodzieja ująć i oddać w ręce policji.