  • 1. Data: 2009-05-05 10:48:37
    Temat: Zdjęcia budynków prywatnych i zakaz ich robienia
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Powiedzcie mi proszę, ponieważ już różne wersje słyszałem.
    Czy mogę robić zdjęcia budynków prywatnych w mieście i czy ktoś może
    mi tego zabronić.
    Pracuje jako projektant instalator i zdjęcia potrzebne mi są dla
    ułatwienia pracy przy projektowaniu sieci, aby na spokojnie można było
    przyglądnąć się terenowi.

    Zdarzyło mi się jakiś właściciel budynku jednorodzinnego zaczął mi
    wygrażać, że nie wolno mi tego robić, że wezwie policję. A te budynki
    na zdjęciach trafiają sie przypadkiem. Trudno zrobić zdjęcie ulicy bez
    uchwycenia części budynku.

    Czy możecie mi podać jakąś podstawę prawną w razie czego, tzn
    przyjazdu policji?

  • 2. Data: 2009-05-05 11:00:11
    Od: spp <s...@o...pl>

    slawek7 pisze:

    > Czy mogę robić zdjęcia budynków prywatnych w mieście i czy ktoś może
    > mi tego zabronić.
    > Czy możecie mi podać jakąś podstawę prawną w razie czego, tzn
    > przyjazdu policji?

    Nie ma takiej podstawy.

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-05-05 11:06:11
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    slawek7 napisal:
    > Powiedzcie mi proszę, ponieważ już różne wersje słyszałem.
    > Czy mogę robić zdjęcia budynków prywatnych w mieście i czy ktoś może
    > mi tego zabronić.

    Mozesz robic i nikt nie moze ci tego zabronic. Nie nalezy
    natomiast naruszac prywatnosci typu wiszenia na plocie i
    nachalnego walenia zdjec osob wewnatrz. To juz podpada
    pod ogolne naruszenie tzw. miru domowego.

    > Pracuje jako projektant instalator i zdjęcia potrzebne mi są dla
    > ułatwienia pracy przy projektowaniu sieci, aby na spokojnie można było
    > przyglądnąć się terenowi.

    Sensowne.

    > Zdarzyło mi się jakiś właściciel budynku jednorodzinnego zaczął mi
    > wygrażać, że nie wolno mi tego robić, że wezwie policję.

    Niech wezwie. Zaplaci za nieuzasadnione wezwanie.

    > Czy możecie mi podać jakąś podstawę prawną w razie czego, tzn
    > przyjazdu policji?

    Ty nie musisza podawac zadnej. To ten wlasciciel ma podac
    podstawe prawna swoich zadan. W razie przyjazdu policji,
    gdyby trafil sie niekompetentny patrol zazadaj dokladnie
    tego samego: podania podstawy prawnej zakazu fotografowania
    na terenie publicznym.

    Abstrahujemy oczywiscie od sytuacji typu 'widly w plecach'.
    Z takim argumentem ciezko sie dyskutuje :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-05-05 11:07:27
    Od: s...@m...com

    > Czy możecie mi podać jakąś podstawę prawną w razie czego, tzn
    > przyjazdu policji?

    Myśle że taka podstawa wystarczy.

    http://republika.onet.pl/37406,26,1,51,fabryka.html

  • 5. Data: 2009-05-05 11:16:50
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Tue, 5 May 2009 03:48:37 -0700 (PDT), slawek7 napisał(a):

    > Powiedzcie mi proszę, ponieważ już różne wersje słyszałem.
    > Czy mogę robić zdjęcia budynków prywatnych w mieście i czy ktoś może
    > mi tego zabronić.

    Nikt nie może Ci zabronić fotografowania tego co widzisz znajdując się w
    miejscu publicznym. Możesz fotografować ulicę, ludzi, samochody, mosty,
    obiekty wojskowe, instalacje przemysłowe. Są ograniczenia odnośnie
    publikacji: ochrona wizerunku, prawa autorskie, ale uwiecznić możesz
    wszystko. Pieniacz, jak chce niech wzywa policję: nie ma przepisu
    zezwalającego na robienie zdjęć, tak jak nie ma przepisu zezwalającego na
    chodzenie w spodniach, czy na używanie na ulicy telefonu komórkowego.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 6. Data: 2009-05-05 11:49:20
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Powiem więcej: nie ma przepisu zabraniającego chodzenia panienkom w mini po ulicy
    Brzeskiej o godz. 2 w nocy.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-05-05 11:51:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 05 May 2009 13:16:50 +0200, Przemysław Bernat napisał(a):

    > Nikt nie może Ci zabronić fotografowania tego co widzisz znajdując się w
    > miejscu publicznym. Możesz fotografować ulicę, ludzi, samochody, mosty,
    > obiekty wojskowe, instalacje przemysłowe.

    Z pewnymi zastrzeżeniami, np. art. 25 ustawy o muzeach.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 8. Data: 2009-05-05 13:31:11
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Tue, 5 May 2009 11:51:14 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Z pewnymi zastrzeżeniami, np. art. 25 ustawy o muzeach.

    Klika niuansów oczywiście jest. Muzea to jedno. W teatrze nie życzą sobie
    robienia zdjęć i filmowania ze względu na prawa autorskie - ciekawe czy
    jest na to jakiś przepis, czy tylko tak kitują. Podejrzewam też, że mogą
    być jakieś ograniczenia w bankach, czy sklepach jubilerskich ze względu na
    zabezpieczenia. Na ulicy można fotografować wszystko co się widzi. Jak ktoś
    chce coś ukryć, to niech sobie zasłoni.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 9. Data: 2009-05-05 13:49:44
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Tak?
    Fotografuj siusiaka małemu chłopczykowi sikającemu pod drzewkiem, to darmowe
    przepychanie swojego odbytu masz jak w banku.
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2009-05-05 17:05:47
    Od: slawek7 <s...@w...pl>