eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Usługa pomiędzy firmami - ile czasu odpowiedzialności?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2009-05-05 11:51:13
    Temat: Usługa pomiędzy firmami - ile czasu odpowiedzialności?
    Od: "Podatnik" <a...@N...gazeta.pl>


    Jedna firma wykonała na rzecz drugiej firmy usługę polegającą na
    przetłumaczeniu tekstu.

    W jakim czasie zamawiający usługę może zgłaszać do niej reklamacje?



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 2. Data: 2009-05-05 16:52:24
    Temat: Re: Usługa pomiędzy firmami - ile czasu odpowiedzialności?
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 5 May 2009 11:51:13 +0000 (UTC), "Podatnik"
    <a...@N...gazeta.pl> wrote:

    >
    > Jedna firma wykonała na rzecz drugiej firmy usługę polegającą na
    >przetłumaczeniu tekstu.
    >
    > W jakim czasie zamawiający usługę może zgłaszać do niej reklamacje?

    w takim w jakim sie umowily...

    pozdarwiam,
    Cyb


  • 3. Data: 2009-05-06 07:12:26
    Temat: Re: Usługa pomiędzy firmami - ile czasu odpowiedzialności?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 05 May 2009 11:51:13 +0000, Podatnik napisał(a):

    > Jedna firma wykonała na rzecz drugiej firmy usługę polegającą na
    > przetłumaczeniu tekstu.
    >
    > W jakim czasie zamawiający usługę może zgłaszać do niej reklamacje?


    Czyli chyba klasyczna umowa o dzieło. Poczytaj fragmenty z kodeksu
    cywilnego

    Art. 638. Jeżeli z artykułów poprzedzających nie wynika nic innego, do
    rękojmi za wady dzieła stosuje się odpowiednio przepisy o rękojmi przy
    sprzedaży.

    Art. 646. Roszczenia wynikające z umowy o dzieło przedawniają się z
    upływem lat dwóch od dnia oddania dzieła, a jeżeli dzieło nie zostało
    oddane - od dnia, w którym zgodnie z treścią umowy miało być oddane.

    Art. 563. § 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady
    fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu
    miesiąca od jej wykrycia, a w wypadku gdy zbadanie rzeczy jest w danych
    stosunkach przyjęte, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu
    miesiąca po upływie czasu, w którym przy zachowaniu należytej staranności
    mógł ją wykryć. Minister Handlu Wewnętrznego może w drodze rozporządzenia
    ustalić krótsze terminy do zawiadomienia o wadach artykułów żywnościowych.

    § 2. Jednakże przy sprzedaży między osobami prowadzącymi działalność
    gospodarczą utrata uprawnień z tytułu rękojmi następuje, jeżeli kupujący
    nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju
    i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie, a w
    wypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił
    sprzedawcy niezwłocznie po jej wykryciu.

    § 3. Do zachowania terminów zawiadomienia o wadach rzeczy sprzedanej
    wystarczy wysłanie przed upływem tych terminów listu poleconego.

    Art. 564. W wypadkach przewidzianych w artykule poprzedzającym utrata
    uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy nie następuje mimo
    niezachowania terminów do zbadania rzeczy przez kupującego i do
    zawiadomienia sprzedawcy o wadach, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie
    zataił albo zapewnił kupującego, że wady nie istnieją.

    Art. 568. § 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po
    upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc
    od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.

    § 2. Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu
    rękojmi, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie zataił.

    § 3. Zarzut z tytułu rękojmi może być podniesiony także po upływie
    powyższych terminów, jeżeli przed ich upływem kupujący zawiadomił
    sprzedawcę o wadzie.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1