-
1. Data: 2009-05-05 11:51:13
Temat: Usługa pomiędzy firmami - ile czasu odpowiedzialności?
Od: "Podatnik" <a...@N...gazeta.pl>
Jedna firma wykonała na rzecz drugiej firmy usługę polegającą na
przetłumaczeniu tekstu.
W jakim czasie zamawiający usługę może zgłaszać do niej reklamacje?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2009-05-05 16:52:24
Temat: Re: Usługa pomiędzy firmami - ile czasu odpowiedzialności?
Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>
On Tue, 5 May 2009 11:51:13 +0000 (UTC), "Podatnik"
<a...@N...gazeta.pl> wrote:
>
> Jedna firma wykonała na rzecz drugiej firmy usługę polegającą na
>przetłumaczeniu tekstu.
>
> W jakim czasie zamawiający usługę może zgłaszać do niej reklamacje?
w takim w jakim sie umowily...
pozdarwiam,
Cyb
-
3. Data: 2009-05-06 07:12:26
Temat: Re: Usługa pomiędzy firmami - ile czasu odpowiedzialności?
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
Dnia Tue, 05 May 2009 11:51:13 +0000, Podatnik napisał(a):
> Jedna firma wykonała na rzecz drugiej firmy usługę polegającą na
> przetłumaczeniu tekstu.
>
> W jakim czasie zamawiający usługę może zgłaszać do niej reklamacje?
Czyli chyba klasyczna umowa o dzieło. Poczytaj fragmenty z kodeksu
cywilnego
Art. 638. Jeżeli z artykułów poprzedzających nie wynika nic innego, do
rękojmi za wady dzieła stosuje się odpowiednio przepisy o rękojmi przy
sprzedaży.
Art. 646. Roszczenia wynikające z umowy o dzieło przedawniają się z
upływem lat dwóch od dnia oddania dzieła, a jeżeli dzieło nie zostało
oddane - od dnia, w którym zgodnie z treścią umowy miało być oddane.
Art. 563. § 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady
fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu
miesiąca od jej wykrycia, a w wypadku gdy zbadanie rzeczy jest w danych
stosunkach przyjęte, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu
miesiąca po upływie czasu, w którym przy zachowaniu należytej staranności
mógł ją wykryć. Minister Handlu Wewnętrznego może w drodze rozporządzenia
ustalić krótsze terminy do zawiadomienia o wadach artykułów żywnościowych.
§ 2. Jednakże przy sprzedaży między osobami prowadzącymi działalność
gospodarczą utrata uprawnień z tytułu rękojmi następuje, jeżeli kupujący
nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju
i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie, a w
wypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił
sprzedawcy niezwłocznie po jej wykryciu.
§ 3. Do zachowania terminów zawiadomienia o wadach rzeczy sprzedanej
wystarczy wysłanie przed upływem tych terminów listu poleconego.
Art. 564. W wypadkach przewidzianych w artykule poprzedzającym utrata
uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy nie następuje mimo
niezachowania terminów do zbadania rzeczy przez kupującego i do
zawiadomienia sprzedawcy o wadach, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie
zataił albo zapewnił kupującego, że wady nie istnieją.
Art. 568. § 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po
upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc
od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.
§ 2. Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu
rękojmi, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie zataił.
§ 3. Zarzut z tytułu rękojmi może być podniesiony także po upływie
powyższych terminów, jeżeli przed ich upływem kupujący zawiadomił
sprzedawcę o wadzie.