  • 21. Data: 2007-11-29 19:20:21
    Temat: Re: Zbyt dużo kredytów - co moge zrobić?
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-11-29 11:56 LukaszS pięknie wystukał/a:

    > Nie rozumiem, co masz na mysli. Pieniędzy już nie ma. Kredyt remontowy
    > poszedł prawie w całości na remont mieszkania (to ok.), ale bieżące
    > kredyty są na bieżaco trwonione według zasady: starsza pani średnio raz
    > na tydzień bierze kolejny kredyt, a następnie galop po sklepach (ciuchy,
    > torebki itp.). W ten sposób wydaje dziennie kilkaset zł (a przychodu ma
    > 700 miesięcznie). Później nastepny kredyt i tak w kółko od jakichś dwóch
    > miesięcy. Widzę to jak na dłoni, bo wyciągi przychodzą do mnie.

    To trochę dziwne, bo banki przed udzieleniem kredytu sprawdzają jakie
    dana osoba ma zobowiązania wobec innych banków itd.

    --
    animka

  • 22. Data: 2007-11-29 19:23:24
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-11-29 12:04 h...@p...onet.pl pięknie wystukał/a:

    > Cóż, to również sprawa żyrantów. Moja znajoma przez ostatnie lata spłacała dwa
    > kolejne kredyty takiej pani. Podobna sytuacja - najpierw kredyt na remont,
    > potem karuzela, kilkanaście kredytów w kilkunastu bankach. Każdemu z kolejnych
    > żyrantów mówiła, że już spłaciła. Banki nic nie dają na piękne oczy - one dają
    > na podpis żyranta. Ilu z Twoich znajomych już jej żyrowało? Czy Ty też?
    > A potem żyrant zarabiający ok 2k ma do spłacenia 40k, albo i 200k. Natychmiast.

    Teraz żyranci nie są potrzebni. Banki udzielają kredytów bez zyrantów.

    --
    animka

  • 23. Data: 2007-11-29 19:29:35
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    > To trochę dziwne, bo banki przed udzieleniem kredytu sprawdzają jakie dana
    > osoba ma zobowiązania wobec innych banków itd.

    Gorsze banki nie mają podpisanej umowy z BIKiem, oraz nie zgłaszają tam zdarzeń
    związanych z klientami. W "tych lepszych" odnotowywane są wszystkie zdarzenia.
    Nawet, jak poprosisz o zasymulowanie kredytu, to jest to odnotowywane.

  • 24. Data: 2007-11-29 19:44:03
    Od: "Tomasz R" <d...@g...pl>

    > Na pewno tak ponieważ banki w kredytach hipotecznych badają zdolność
    > kredytową. Nikt nie da Kowalskiemu np. 300 tyś. zł. tylko dlatego, że
    > przez 2 miesiące jego pobory były 10x wyższe niż średnia krajowa.

    Ale pewnien nie jestes,
    bo z tego co dowiedzialem się dzwoniąc do banku to biorą srednią z 3
    ostatnich miesięcy
    przy umowie o pracę na czas nieoznaczony

    albo umowa, zlecenie z 12 miesięcy

    a pytałem bo chciałem dowiedzieć się jak wyglądają formalności

  • 25. Data: 2007-11-30 10:11:28
    Od: "Andrzej" <s...@i...the.space>

    Do takiego kredytu potrzebne jest:
    a) stosunek pracy
    1. informacja od kiedy jest zatrudniona i że jest zatrudniona na czas
    nieokreślony
    2. średnia z ostatnich 3 miesięcy

    b) działalność gospodarcza
    1. PIT-36 za ostatnie 1.5-2.5 lat
    2. zaświadczenie o nie zaleganiu z ZUS, VAT i PIT
    3. informacje o leasingach
    4. ostatni PIT-5L
    5. wszystko inne co im przyjdzie do głowy

    Andrzej

  • 26. Data: 2007-11-30 13:04:13
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 29 Lis, 10:03, "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl> wrote:

    > Co zrobić? Ręce mi juz opadają. Mogę w jakiś sposób zablokować tę karuzelę?

    Wymysl cos, zeby zaciagnac mame do psychiatry. Moze to jakas depresja
    dwubiegunowa, albo nadczynnosc tarczycy...

  • 27. Data: 2007-11-30 13:50:09
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Thu, 29 Nov 2007 20:44:03 +0100, Tomasz R napisał(a):

    > Ale pewnien nie jestes,

    Jestem pewien co do PEKAO SA - weryfikują klienta o wpływy z konta.
    Im większa kwota kredytu tym większe formalności.

    > bo z tego co dowiedzialem się dzwoniąc do banku to biorą srednią z 3
    > ostatnich miesięcy
    > przy umowie o pracę na czas nieoznaczony

    Na pewno jeśli banki biją się o klientów.

    > a pytałem bo chciałem dowiedzieć się jak wyglądają formalności

    To na pewno zależy od wysokości kredytu o jaki ubiega się klient.
    Przy hipotecznym z reguły jest najwięcej papierkowej roboty.

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 28. Data: 2007-11-30 22:15:31
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    >Trzeba iść niestety z mamusią do psychiatry, bo może być coraz gorzej i na
    >dodatek sama nie spłaci tych długów.

    A widziałaś osobę z zaburzeniami psychicznymi coby czuła się chora
    i poszła do psychiatry - wcześniej syna wyśle skoro syn widzi jakieś
    problemy....

    zbyszek

  • 29. Data: 2007-12-01 08:14:32
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 30 listopad 2007 23:15
    (autor zbyszek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fiq226$dge$1@news.onet.pl>):

    > A widziałaś osobę z zaburzeniami psychicznymi coby czuła się chora
    > i poszła do psychiatry -

    Oczywiście. Całe stado takich ludzi się zgłasza do poradni.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 30. Data: 2007-12-01 08:19:00
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Tristan napisał(a):
> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <fiq226$dge$1@news.onet.pl>):

    > Oczywiście. Całe stado takich ludzi się zgłasza do poradni.

    A nie jest tak, że zgłaszają się zdrowi, co najwyzej hipohondrycy? ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz