  • 11. Data: 2007-11-29 11:04:12
    Temat: Re: Zbyt dużo kredytów - co moge zrobić?
    Od: h...@p...onet.pl

    > Więc chyba coś
    > ściemniasz z tym dawaniem na piękne oczy tak dużych kredytów...

    Cóż, to również sprawa żyrantów. Moja znajoma przez ostatnie lata spłacała dwa
    kolejne kredyty takiej pani. Podobna sytuacja - najpierw kredyt na remont,
    potem karuzela, kilkanaście kredytów w kilkunastu bankach. Każdemu z kolejnych
    żyrantów mówiła, że już spłaciła. Banki nic nie dają na piękne oczy - one dają
    na podpis żyranta. Ilu z Twoich znajomych już jej żyrowało? Czy Ty też?
    A potem żyrant zarabiający ok 2k ma do spłacenia 40k, albo i 200k. Natychmiast.
    H.

  • 12. Data: 2007-11-29 11:10:31
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Ilu z Twoich znajomych już jej żyrowało? Czy Ty też?
    > A potem żyrant zarabiający ok 2k ma do spłacenia 40k, albo i 200k.
    > Natychmiast.
    > H.

    Wydaje mi się, że nikt nie żyrował żadnego z tych kredytów. Banki teraz chyba
    nie wymagają żyrantów jak dawniej. na kredycie hipotecznym zasatawem jest
    mieszkanie, a małe kwoty bank daje od ręki.

    --
    Lukasz

  • 13. Data: 2007-11-29 12:34:38
    Od: "Tomasz R" <d...@g...pl>

    > Powiedz jaki to bank :-). Bo coś chyba koloryzujesz. Owszem, 1000 czy 2000
    > dostaniesz na "kwit z ZUS-u", ale nie wierzę że 70.000 dadzą Ci na piękne
    > oczy. Akurat dwa tygodnie temu podpisałem umowę o kredyt hipoteczny. I nie
    > było to łatwe, uwierz mi. A dochody były dużo większe niż średnia krajowa,
    > zdolność bez najmniejszego problemu. Mój "macierzysty' bank odmówił mi, bo
    > analityk dopatrzył się że w ciągu ostatniego roku płaciłem za dużo ub.

    A czy mozesz mi powiedzi jak to jest z wzięciem kredytu,pracuję obecnie na
    1/2 etatu i zarabiam ok 800zł
    ale z dnia na dzien moge zmienić pracę i zarabiac 7x tyle.
    Kredyt jaki mnie interesuje to ok 100tys
    z tego co sie dowiedzialem w banku to, ze z 3 miesięcy się liczy dochód
    umowy o pracę na czas nieokreślony?

    jakie dokumenty wymagają dokładnie z banku od pracodawcy? czy z zusu?
    Bank sam kontaktuje sie z zusem? jak to działa?

    Planuje kredyt pod hipotekę

    pozdrawiam
    Tomasz

  • 14. Data: 2007-11-29 12:43:27
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    > Kredyt jaki mnie interesuje to ok 100tys
    > z tego co sie dowiedzialem w banku to, ze z 3 miesięcy się liczy dochód

    Nie wiem z jakiego okresu zbierają dochody, ja prowadzę DG i musiałem dać
    PIT za 2006. Ale możesz mieć problem z 700 zł i kredytem na 100.000 ;-). Ja
    brałem 205.000 i potrzebny był dochód gospodarstwa domowego dobrze ponad
    4.000 (3 osoby).

    > jakie dokumenty wymagają dokładnie z banku od pracodawcy? czy z zusu?
    > Bank sam kontaktuje sie z zusem? jak to działa?

    Jak pracujesz na umowę o pracę to żadnych zusów nie przynosisz chyba, nie
    wiem. Wtedy zaśw. z firmy potrzebne.

  • 15. Data: 2007-11-29 13:39:06
    Od: "Alex" <d...@p...onet.pl>

    [...]
    > U nas też niektóre banki mają taka usługę (imho fajny pomysł).

    Jakie banki ? Możesz podać jakiś kontkretny ? Albo link do oferty na stronie
    ?

    Dzięki,
    Alex.

  • 16. Data: 2007-11-29 13:44:01
    Od: "Tomasz R" <d...@g...pl>

    > PIT za 2006. Ale możesz mieć problem z 700 zł i kredytem na 100.000 ;-).

    To zdecydowanie prawda i to wiem, ale moze nie doczytales mojego pytania,
    pisalem ze w zasadzie z dnia na dzien
    moje dochody z 700zł mogą się zrobić 8x większe

    dlatego zadałem pytanie, kredyt chce brac w sierpniu, dlatego tez pytam czy
    juz lepiej postarac sie
    o lepsze zarobki?
    czy moze 3 miesiące wystarczą przed wzięciem kredytu

  • 17. Data: 2007-11-29 13:45:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Alex pisze:

    > [...]
    > [...]
    >
    > Jakie banki ? Możesz podać jakiś kontkretny ? Albo link do oferty na
    > stronie ?

    Z tego co widzę, to na razie są bardziej plany niż rzeczywistość

    http://www.moneta.pl/News/21400/Odwrocona-hipoteka-j
    uz-niedlugo-w-Polskich-bankach.html

    http://franz.blox.pl/2006/12/Odwrocona-hipoteka-po-p
    olsku.html

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 18. Data: 2007-11-29 13:48:59
    Od: "Alex" <d...@p...onet.pl>

    > Z tego co widzę, to na razie są bardziej plany niż rzeczywistość

    Tak, miesiąc temu poważnie przymierzałem się do tego tematu
    i żaden bank nie oferował jeszcze takiej usługi.
    Dlatego się zdziwiłem, że autor wątku wspomniał coś już o istniejącej
    usłudze.

    Pozdrawiam,
    Alex.

  • 19. Data: 2007-11-29 19:02:13
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Thu, 29 Nov 2007 14:44:01 +0100, Tomasz R napisał(a):

    > dlatego zadałem pytanie, kredyt chce brac w sierpniu, dlatego tez pytam czy
    > juz lepiej postarac sie
    > o lepsze zarobki?
    > czy moze 3 miesiące wystarczą przed wzięciem kredytu

    Na pewno tak ponieważ banki w kredytach hipotecznych badają zdolność
    kredytową. Nikt nie da Kowalskiemu np. 300 tyś. zł. tylko dlatego, że
    przez 2 miesiące jego pobory były 10x wyższe niż średnia krajowa.

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 20. Data: 2007-11-29 19:14:18
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-11-29 10:33 LukaszS pięknie wystukał/a:

    > Powtarzam: już teraz jest niecałe 3 tys. miesięcznych rat przy dochodach
    > 700 zł.

    Trzeba iść niestety z mamusią do psychiatry, bo może być coraz gorzej i
    na dodatek sama nie spłaci tych długów.

    --
    animka