  • 1. Data: 2007-11-29 06:55:21
    Temat: Umowa ?? a może nie ??
    Od: "Rafał" <D...@i...pl>

    Witam wszystkich serdecznie!

    Mam problem posiadam domenę np. mojafirma.pl zarejstrowaną w firmie XXX oraz
    mam w tej firmie opłaconą usługę hostingu. Problem jest taki iż nie mam
    podpisanej żadnej umowy z tą firmą. Firma ta nie posiada żadnego
    zaakceptowanego przezemnie regulaminu świadczenia usług. Jednakowoż w 2005
    wykupiłem w tej firmie hosting i domenę, w jej regulaminie na stronie
    internetowej jest napisane

    /cytuję.../
    Aktywowanie lub uiszczenie opłaty dotyczącej dowolnej usługi oferowanej
    przez firme XXX sp. z o.o., w tym przeniesienie obsługi administracyjnej i
    technicznej do firmy XXX sp. z o.o. jest traktowane jako pełna i
    bezwarunkowa akceptacja niniejszego Regulaminu.
    /koniec cytatu/

    Starałem się wypowiedzieć umowę (tylko jaką jak nie mam żadnej) W
    regulaminie jest napisane że wypowiedzenie usług można zrobić na miesiąc
    przed końcem upływu okresu rozliczeniowego, u mnie ten okres kończy się 16
    grudnia więc wysłałem wypowiedzenie listem poleconym 16 listopada, 22
    listopada otrzymałem odpowiedź:

    /cytuję.../
    W dniu dzisiejszym, tj. 22.11. 2007 wplynela do nas Panstwa rezygnacja z
    domen mojafirma.pl i mojafirma.com.pl oraz serwera. Informuje, ze tylko w
    przypadku domeny mojafirma.pl zostal zachowany trzydziestodniowy termin
    wypowiedzenia okreslony w regulaminie. Dla domeny mojafirma.com.pl oraz
    serwera okresem rozliczeniowym jest 16 grudnia, w zwiazku z czym rezygnacja
    z tych uslug powinna wplynac najpozniej w dniu 16 listopada. Okres
    wypowiedzenia nie zostal w tym przypadku zachowany, w zwiazku z czym Panstwa
    rezygnacja z serwera i domeny mojafirma.com.pl nie moze zostac uznana
    /koniec cytatu/

    W związku z całą sprawą mam następujące pytania:
    1. Czy to co ta firma robi jest zgodne z prawem?
    2. Data wypowiedzenia która jest respektowana przez prawo - data nadania czy
    data wpływu (ZUS, US, wszystkie znane mi urzędy respektują datę nadania)
    3. Jak najszybciej i najprościej rozwiązać tą umowę (wiem że są różne
    rodzaje umów ale tej za bardzo nie potrafię sprecyzować)

    Dziękuję z góry za wszelkie odpowiedzi
    najlepiej poparte paragrafami jeśli to jest możliwe
    pozdrawiam
    --
    Rafał Najder
    tel. 503-052-464

  • 2. Data: 2007-11-29 07:12:09
    Temat: Re: Umowa ?? a może nie ??
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Rafał wrote:
    [...]
> [...]
    > uznana /koniec cytatu/
    >
    > W związku z całą sprawą mam następujące pytania:
    > 1. Czy to co ta firma robi jest zgodne z prawem?

    Tak (prawie... o czym niżej).

    > 2. Data wypowiedzenia która jest respektowana przez prawo - data nadania
    > czy data wpływu (ZUS, US, wszystkie znane mi urzędy respektują datę
    > nadania)

    ZUS, US są urzędami a ta firma nie.

    > 3. Jak najszybciej i najprościej rozwiązać tą umowę (wiem że są
    > różne rodzaje umów ale tej za bardzo nie potrafię sprecyzować)

    Wydaje mi się, że wystarczy zapłacić, a skoro wypowiedziałeś umowę, to to
    będzie ostatnie przedłużenie. Bo nie ulega wątpliwości że wypowiedzenie
    które dostarczyłeś 22 listopada jest wcześniej niż miesiąc przed 16 grudnia
    2008 r.

    Tutaj ta firma nie ma prawa IMHO "nie uznać rezygnacji" (w sumie to zależy
    co tam w wypowiedzeniu napisałeś) - powinni to potraktować jako rezygnację
    z przedłużenia które nastąpiłoby 16 grudnia 2008. Ale żeby nie kopać się z
    koniem, dla spokojnego snu wysłałbym takie wypowiedzenie jeszcze raz :)

    p. m.

  • 3. Data: 2007-11-29 07:46:55
    Od: "Rafał" <D...@i...pl>

> [...]
    > będzie ostatnie przedłużenie. Bo nie ulega wątpliwości że wypowiedzenie
    > które dostarczyłeś 22 listopada jest wcześniej niż miesiąc przed 16

    Oczywiście jest to pewne rozwiązanie tylko wyobraź sobie że wystawili mi
    fakturę ProForma na kwote 980netto a do tej pory płaciłem 480pln netto

> [...]
    > koniem, dla spokojnego snu wysłałbym takie wypowiedzenie jeszcze raz :)

    A istnieje możliwosc jakiegos sadownego rozwiazania umowy i z jakimi to sie
    kosztami moze wiazac i jaka jest szansa wygrania takiego procesu jesliby w
    ogole do niego doszlo ??

    --
    Rafał Najder
    tel. 503-052-464

  • 4. Data: 2007-11-29 14:07:51
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Rafał wrote:
    [...]
    > Oczywiście jest to pewne rozwiązanie tylko wyobraź sobie że wystawili mi
    > fakturę ProForma na kwote 980netto a do tej pory płaciłem 480pln netto

    Hmm, to tutaj być może da się przyczepić co do legalności. Wszystko zależy
    w jaki sposób ta podwyżka została wprowadzona. IMHO do tego musiałbyś
    prześledzić co było w regulaminie w momencie w którym go akceptowałeś i w
    jaki sposób w regulaminie jest uregulowane wprowadzanie "nowych wersji"
    regulaminu.

    p. m.