  • 1. Data: 2007-11-29 09:03:09
    Temat: Zbyt dużo kredytów - co moge zrobić?
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Moja mama w ciągu ostatniech dwóch miesięcy wpadła w szał brania kredytów. Już
    teraz sytuacja wygląda tak, że suma miesięcznych rat 3 razy przekracza dochody.
    Banki mają to w d... i wygląda na to, że wogóle nie sprawadzają potencjalnego
    kredytobiorcy w BIK-u. Zaczęło się od wzięcia kredytu remontowego pod hipotekę
    mieszkania a teraz średnio raz na tydzień kolejny kredyt w jakichś bankach,
    które dają bez dokładnego sprawdzania. Już teraz kobieta nie ma żadnych szans,
    żeby spłacić kredyty a wszelkie rady zupełnie ignoruje, że "o kredytach nie chce
    od nas słyszeć".

    Co zrobić? Ręce mi juz opadają. Mogę w jakiś sposób zablokować tę karuzelę?

    --
    Lukasz

  • 2. Data: 2007-11-29 09:12:58
    Temat: Re: Zbyt dużo kredytów - co moge zrobić?
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik LukaszS napisał:
    > Moja mama w ciągu ostatniech dwóch miesięcy wpadła w szał brania
    [..]
    > Co zrobić? Ręce mi juz opadają. Mogę w jakiś sposób zablokować tę karuzelę?

    Ale Twoja mama jest dorosła i zdrowa psychicznie?

    Bo jeśli tak to czemu chcesz za NIĄ decydować?

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com/wydarzenia

  • 3. Data: 2007-11-29 09:33:37
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Ale Twoja mama jest dorosła i zdrowa psychicznie?
    >
    > Bo jeśli tak to czemu chcesz za NIĄ decydować?

    Wszysto wskazuje na to, że coś jest nie tak. Działa, jak uzależniona od zakupów.
    Wszystko było ok dopóki nie odkryła, że w Polsce banki bardzo chętnie dają
    kredyty "na piękne oczy". Wydaje mi się, że branie 70 tys zł. kredytów przez
    osobę, która dostaje 700 zł renty to jest jakiś problem. Pół biedy, że może chce
    przehulać na starość swoje mieszkanie. Nic mi do tego - to jej mieszkanie. Sam
    bym tak zrobił. Ale gdyby tak chciała zrobić, to nie robiłaby remontu tego
    mieszkania (skoro i tak chce się go pozbyć). Część z tych pieniędzy posżła na
    remont, ale teraz remont zakończony, a mania zakupów i kredytów nakręca się
    coraz szybciej i przybrała niebezpieczny obrót.

    Powtarzam: już teraz jest niecałe 3 tys. miesięcznych rat przy dochodach 700 zł.

    --
    Lukasz

  • 4. Data: 2007-11-29 09:44:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości

    > Powtarzam: już teraz jest niecałe 3 tys. miesięcznych rat przy dochodach 700
    > zł.

    moze twoja mama ulsyszala o kredytach jakie sa np w stanach, starsi ludzie biora
    wlasnie kredyt pod zastaw domu, a banki wyplacaja im kase, forme emerytury, ma
    to jakas specyficnz nazwe, jesli nei zalezy ci na mieszkaniu to to olej, gorzej
    jak masz male dzieci, to po jej smiercu bedziesz mial zabawe w sadzie

  • 5. Data: 2007-11-29 09:46:20
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Co zrobić?

    zawsze mozesz probowac matke ubezwlasnowolnic, ale pewnie wdzieczna ci za to nie
    bedzie

  • 6. Data: 2007-11-29 10:07:36
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

> [...]
    > kredyty "na piękne oczy". Wydaje mi się, że branie 70 tys zł. kredytów przez

    A gdzie są te pieniądze? Już wydane?
    Myślę, że trzeba je po prostu oddać.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-11-29 10:49:23
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

> [...]
    > to olej, gorzej jak masz male dzieci, to po jej smiercu bedziesz mial zabawe w

    U nas też niektóre banki mają taka usługę (imho fajny pomysł). Nie zależy mi na
    mieszkaniu. Nie mam dzieci, jestem jedynym spadkobiercą, ale powtarzam: na
    mieszkaniu mi nie zależy. Boję się tylko jednego: że jak bank jej zabierze
    mieszkanie, to będę ją musiał wziąć do siebie, a tego nie chcę. Poza tym podobno
    w przypadku bankructwa rodzica jestem zobowiązany do wypłaty alimentów. Tego też
    bym nie chciał. Tylko nie wiem, jak to dokładnie jest. Gdyby nie te dwa
    zagrożenia, to problem by mnie wogóle nie interesował, bo to w końcu problem
    banków.

    --
    Lukasz

  • 8. Data: 2007-11-29 10:52:45
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    > dochody. Banki mają to w d... i wygląda na to, że wogóle nie sprawadzają

    Powiedz jaki to bank :-). Bo coś chyba koloryzujesz. Owszem, 1000 czy 2000
    dostaniesz na "kwit z ZUS-u", ale nie wierzę że 70.000 dadzą Ci na piękne
    oczy. Akurat dwa tygodnie temu podpisałem umowę o kredyt hipoteczny. I nie
    było to łatwe, uwierz mi. A dochody były dużo większe niż średnia krajowa,
    zdolność bez najmniejszego problemu. Mój "macierzysty' bank odmówił mi, bo
    analityk dopatrzył się że w ciągu ostatniego roku płaciłem za dużo ub.
    zdrowotnego i uznał, że ani chybi spłacałem jakieś zaległości :-). A
    chodziło o coś innego, tylko nie chciałem się z nimi użerać. Poszedłem do
    Kredyt Banku i tam też sprawdzali baaardzo szczegółowo. Zapomniałem podać
    jakiegoś śmiesznego dopuszczalnego debetu 300 zł w PEKAO SA, a oni doszli.
    Poza tym BIK podał też jakiś mój poprzedni kredyt, któy jest spłacony, tylko
    tamten bank nie spieszył się z wykreśleniem mnie :-). Więc chyba coś
    ściemniasz z tym dawaniem na piękne oczy tak dużych kredytów...

  • 9. Data: 2007-11-29 10:56:08
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > A gdzie są te pieniądze? Już wydane?
    > Myślę, że trzeba je po prostu oddać.

    Nie rozumiem, co masz na mysli. Pieniędzy już nie ma. Kredyt remontowy poszedł
    prawie w całości na remont mieszkania (to ok.), ale bieżące kredyty są na
    bieżaco trwonione według zasady: starsza pani średnio raz na tydzień bierze
    kolejny kredyt, a następnie galop po sklepach (ciuchy, torebki itp.). W ten
    sposób wydaje dziennie kilkaset zł (a przychodu ma 700 miesięcznie). Później
    nastepny kredyt i tak w kółko od jakichś dwóch miesięcy. Widzę to jak na dłoni,
    bo wyciągi przychodzą do mnie.

    --
    Lukasz

  • 10. Data: 2007-11-29 11:04:05
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Powiedz jaki to bank :-). Bo coś chyba koloryzujesz. Owszem, 1000 czy 2000
    > dostaniesz na "kwit z ZUS-u", ale nie wierzę że 70.000 dadzą Ci na piękne
    > oczy.

    40 tys. to kredyt hipoteczny. Pozostałe, to : karta debetowa na 10 tys., którą
    bank wciska przy okazji takiego kredytu. Reszta, to drobne kredyty po 2000-3000
    brane w bankach typu Dominet.

    Zgadzam się z Tobą, bo moja żona pracuje przy kredytach w pekao sa. w porządnych
    bankach nawet przy małych pożyczkach sprawdzają w BIK-u, a tam jest wszystko:
    łącznie z zapytaniami kredytowymi. Natomiast mniejsze banki tego nie sprawdzają
    i starsza pani jest w stanie wziąć w wielu bankach małymi kroczkami w sumie
    niemałą kwotę.

    --
    Lukasz