eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZbigniew Ziobro, nagana dla prokuratora ktory nie zastosowal aresztu › Re: Zbigniew Ziobro, nagana dla prokuratora ktory nie zastosowal aresztu
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zbigniew Ziobro, nagana dla prokuratora ktory nie zastosowal aresztu
    Date: Tue, 16 Jan 2007 19:51:16 +0100

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w wiadomości
    news:eoi4q8$kek$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy mozna wobec tego zalozyc ze Zbigniew Z. popelnil pzestepstwo publicznego
    > pochwalenia przekroczenia uprawnien przez prokuratora w tym zakresie?

    Nie, zdecydowanie nie.

    1) Z faktu, że Minister postanowił sprawdzić, czy działania prokuratora były
    właściwe nie wynika wcale, że te działania były niewłaściwe. Podniesione przez
    Ciebie argumenty będą przecież przedmiotem tego postępowania. Równie dobrze
    rozpatrujący może uznać, że prokurator miał rację. Oczywiście media o tym już
    nie napiszą, bo co to za news, że prokurator działał zgodnie z prawem?

    2) Prokurator nie jest organem decyzyjnym w sprawie tymczasowego aresztowania,
    toteż żeby nie wiem co, to przekroczyć swych uprawnień tutaj nie mógł. Wniosek
    rozpatruje już od dłuższego czasu sąd, więc wniosek prokuratora niczym tutaj nie
    skutkował.

    Ale przy okazji bardzo mi się nie podoba ręczne sterowanie prokuratorami przez
    Ministra. już kiedyż w tym państwie mieliśmy prokuratorów i sędziów, którzy
    wykonywali polecenia "z góry" i jak wiadomo niekoniecznie było to właściwe
    rozwiązanie. Dziwię się osobiście, że ten - właśnie ten - Rząd o tym nie
    pamięta.