  • 11. Data: 2004-11-02 11:47:45
    Temat: Re: Zazalenie na dzialanie prokuratury
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia 2 Nov 2004 10:18:49 +0100, wd <w...@p...fm> napisał:

    > To jest dopiero drugie postanowienie odmowne. Pierwsze to postanowienie o
    > umorzenie postepowania, drugie to odrzucenie zazalenia.
    > Czy przysluguje mi np. zazalenie do prokuratury krajowej, sadu
    > najwyzszego, trybunalu w Strasburgu?

    Jak drugie?
    postyanowienie o umorzeniu - podtrzymanie stanowiska przez prokuraturę
    nadrzedną - postanowienie sądu. Trzy stanowiska w tej samej sprawie.
    No, chyba, że się spóźniłeś z zażaleniem, wtedy tok instancji zostaje
    przerwany.

    Poza tym informuję, że w postępowaniu karnym regułą są DWIE innstancje.

    > Jezeli chodzi o demagogie to sytuacja jest taka, ze prokuratura daje
    > wiare przestepcy zamiast poszkodowanemu nie probujac nawet skonfrontowac
    > roznice w zeznaniach co stwierdza w uzasadnieniu umorzenia postepowania.
    > Zazalenie jest odrzucone bez uzasadnienia.

    Czyli uważasz, że z założenia pokrzywdzony ma rację? Niedawno mieliśmy tu
    ciekawą dyskusję, w której głośni wskazywano, że lepiej wypuścić
    przestępcę niż złamać zycie niesłusznie oskarzonemu.

    Aha, i jeszcze jedno. Napisz dokładnie co się w sprawie działo. I
    pamiętaj, że dla prawnika pojęcia oddalenie zażalenia i odrzucenie
    zażalenia oznaczają dwie zupełnie różne rzeczy.

    --
    Falkenstein

  • 12. Data: 2004-11-02 12:55:28
    Od: "wd" <w...@p...fm>

    Wydawnictwo komputerowe doloczylo na CD moj program bez jakiejkolwiek mojej
    zgody. Podczas przesluchania osoba odpowiedzialna oswiadczyla, ze rozmawiala ze
    mna telefonicznie i zgodzilem sie na zamieszczenie programu. Problem polega na
    tym, ze ja zadnej rozmowy nie prowadzilem poza wyslaniem maila z pytaniem o
    adres na ktory mam wyslac program oraz wyslaniem samego programu. Osoba ta
    stwierdziala, ze poza tym program mozna bylo pobrac z internetu z mojej strony.
    Na stronie umieszczony mialem jedynie opis programu, ktory chcialem wydac, z
    mysla o jego reklamie. To rowniez bylo klamstwo. Pomimo dwoch stanowisk
    calkowicie roznych mojego i osoby odpowiedzialnej za umieszczenie programu na
    plytce i rozpowszechnienie go w ok 30 tys egzemplarzy i pomimo, ze mozna bylo
    zweryfikowac prawdziwosc zeznan. Prokuratura dajac wiare drugiej stronie
    podjela postanowienie o umorzeniu sledztwa.

    Historia:
    1. JA: wniosek o sciganie
    2. prokuratura rejonowa - postanowienie o umorzeniu sledztwa, powod: nie nosi
    znamion przestepstwa
    3. JA: zazalenie na decyzje prokuratory rejenowej do prokuratury okregowej za
    posrednictwem prok. rejonowej
    4. sad rejonowy przekazuje do ponownego rozpatrzenia prokuraturze okregowej
    5. prokuratura okregowa o umorzeniu postepowania

    i co teraz?

  • 13. Data: 2004-11-02 13:18:52
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia 2 Nov 2004 13:55:28 +0100, wd <w...@p...fm> napisał:

    [ciach]
> [...]
    > okregowej za posrednictwem prok. rejonowej
    > 4. sad rejonowy przekazuje do ponownego rozpatrzenia prokuraturze

    Okręgowej? Na pewno okręgowej? Bo powinien przekazać rejonowej - jednym
    słowem sąd uchylił postanowieni i nakazał ponowne rozpatrzenie sprawy.
    Następnie winno nastąpić kolejna odmowa albo umorzenie, ponowne
    zaskarżenie i po drugiej decyzji negatywnej prokuratury okręgowej koniec
    wszystkiego. Art 55 Kpk

    --
    Falkenstein

  • 14. Data: 2004-11-03 10:16:05
    Od: "wd" <w...@p...fm>

    > Okręgowej? Na pewno okręgowej? Bo powinien przekazać rejonowej - jednym
    > słowem sąd uchylił postanowieni i nakazał ponowne rozpatrzenie sprawy.
    Racja. Rejonowej.

    > Następnie winno nastąpić kolejna odmowa albo umorzenie
    Dostalem dwa pisma jedno z sadu rejonowego:
    1. przeslanie akt sprawy wraz ze stanowiskiem prokuratury okregowej do ponownego
    rozpatrzenia
    - i drugie zawiadomienie prokuratury okregowej:
    2. nie przychylil sie do zlozonego zazalenia na postanowienie prokuratury rejonowej

    Czyli powinienem jeszcze ostatecznie otrzymac odmowe z prokuratury rejonowej.
    I co wowczas? Mam 7 dni na zazalenie do prokuratury krajowej?
    Czy juz od teraz biegnie ten okres 7 dniowy?

    , ponowne
    > zaskarżenie i po drugiej decyzji negatywnej prokuratury okręgowej koniec
    > wszystkiego. Art 55 Kpk
    A co z prywatnym oskarzeniem na ktore mam miesiac?
    Ile to moze mnie kosztowac?
    Czy moge zlozyc jakies nowe wnioski dowodowe juz po ostatecznym umorzeniu
    dochodzenia?
    Jestem w stanie prawdopodobnie udowodnic, ze podejrzany sklamal w zeznaniach.
    Ale potrzebuje na to sporo czasu. Poza tym przebywam w tym czasie zagranica na
    delegacji i to znacznie utrudnia mi dzialanie.
    Czy to, ze listy z sadu i prokuratury wysylane sa na adres w Polsce a nie
    zagraniczny mimo, ze podawalem zmiane adresu pozwala mi na zaskarzenie decyzji i
    rozpoczecie wszystkiego od nowa juz w dogodniejszych dla mnie warunkach z
    Polski?

  • 15. Data: 2004-11-03 11:23:23
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia 3 Nov 2004 11:16:05 +0100, wd <w...@p...fm> napisał:

    > Racja. Rejonowej.

    No, i teraz robi się jaśniej

> [...]
    > ponownego rozpatrzenia
    > - i drugie zawiadomienie prokuratury okregowej:
    > 2. nie przychylil sie do zlozonego zazalenia na postanowienie

    A nie najpierw 2 a potem 1? Prokuratura okręgowa nie przychyla się do
    zażalenia po czym przekazuje sprawę sądowi. Sąd się przychyla i każe
    sprawę rozpznać jeszcze raz.
    Jeżeli tak było to sprawa jest w tej chwili w prokuraturze rejonowej.

    > Czyli powinienem jeszcze ostatecznie otrzymac odmowe z prokuratury
    > rejonowej.

    Albo postanowienie o wszczęciu.

    > I co wowczas? Mam 7 dni na zazalenie do prokuratury krajowej?
    > Czy juz od teraz biegnie ten okres 7 dniowy?

    Jezeli znowu rejon odmówi wszczęcia będziesz miał 7 dni na zażalenie do
    prokuratury okręgowej. Tak jak poprzednio. Tyle tylko, że jak tym razem
    decyzja odmowna prokuratury okręgowej będzie ostateczna. i pozostanie
    prywatny akt oskarżenia

    > , ponowne
    > A co z prywatnym oskarzeniem na ktore mam miesiac?
    > Ile to moze mnie kosztowac?

    Na pewno kaucję - kilkaset złotych i koszt adwokata, bo jest w takiej
    sprawie przymus adwokacki.

    > Czy moge zlozyc jakies nowe wnioski dowodowe juz po ostatecznym umorzeniu
    > dochodzenia?

    Możesz, bo będziesz prywatnym oskrazycielem. Znajdziesz się procesowo w
    pozycji prokuratora.

> [...]
    > zagraniczny mimo, ze podawalem zmiane adresu pozwala mi na zaskarzenie
    > decyzji i rozpoczecie wszystkiego od nowa juz w dogodniejszych dla mnie

    Sądy i prokuratura nie wysyłają korespondencji za granicę, a dokładniej
    czyni się to wyjątkowo w związku z problemami z uzyskaniem zwrotnego
    poświadczenia odbioru. Poza tym art 138 kpk nakłada na ciebie obowiązek
    wskazania adresu do doręczeń w kraju pod rygorem uznania za doręczone pism
    wysłanych pod ostatni wskzany adres w kraju.

    --
    Falkenstein

  • 16. Data: 2004-11-03 12:41:27
    Od: "wd" <w...@p...fm>