  • 1. Data: 2004-10-29 10:10:53
    Temat: wymiana rur a kafelki w łazience
    Od: "Brydzia" <h...@g...pl>

    Kupiam mieszkanie spółdzielczo-własnościowe. Łazienka była już wykończona
    kafelkami z jedną ruchomą kafelką - z dostępem do rur, na których wiszą
    wodomierze. Okazało się, że spółzielnia będzie teraz wymieniać rury w
    pionach. Panowie ze spółdzielni chcą mi rozwalać kafelki. I teraz moje
    pytanie- czy jest jakiś przepis, że mogę się na to nie zgodzić, czy muszę a
    jezeli tak to kto mi zwróci koszty? Spółdzienia mówi, że te koszty ich nie
    dotyczą. No kurcze, ale miaszkanie mam własnościowe- chyba mam jakieś prawo?
    Wiadomo, że takich kafelek nie dostanę już nigdzie, a poza tym nie stać mnie
    na remont całej łazienki. Czy np. nie idzie obciąć tych rur jakoś tak aby nie
    rozwalić łazienki? Wkońcu dojście do rur jest.

  • 2. Data: 2004-10-30 00:27:07
    Temat: Re: wymiana rur a kafelki w łazience
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <clt4vd$6m9$1@inews.gazeta.pl>, Brydzia wrote:
> [...]
    > Wiadomo, że takich kafelek nie dostanę już nigdzie, a poza tym nie stać mnie

    Jeśli jesteś w stanie wykazać, że poprzedni właściciel wiedział lub
    powinien był wiedzieć o planowanym remoncie (a ciebie o tym nie
    poinformował), to możesz się tych kosztów domagać się od niego.

    > na remont całej łazienki. Czy np. nie idzie obciąć tych rur jakoś tak aby nie
    > rozwalić łazienki? Wkońcu dojście do rur jest.

    A to już chyba pytanie nie na tę grupę. Jednakowoż, nie wydaje mi sie aby
    wymiana rur w pionach była możliwa przez otwór wielkości jednego kafelka
    :)

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-11-02 06:28:48
    Od: Janusz <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    On Sat, 30 Oct 2004 08:27:07 +0800, Marcin Debowski wrote:
    > A to już chyba pytanie nie na tę grupę. Jednakowoż, nie wydaje mi sie aby
    > wymiana rur w pionach była możliwa przez otwór wielkości jednego kafelka

    Zalezy od wielkosci kafelek:) Ja mam dziure na niecale 2 kafelki
    (wymiar ok, 20 x 30 cm) i rurki wymienili :)
    Teraz wymieniaja na plastiki, wiec rurke mozna nagiac.

    Dlatego najlepiej porozmawiac z budowlancami, moze wystarczy odkuc 1-2
    kafelki i bedzie ok. Odkuc najlepiej samemu, wczesniej, i powoli, moze
    sie uda zrobic to bez uszczerbku na kafelkach.

    Pozdrawiam i zycze powodzenia,
    Janusz