  • 1. Data: 2004-12-08 18:16:49
    Temat: palenie w miejscu publicznym
    Od: oen <oen@[at].cut.it.gazeta.pl>

    Witam

    Mam male pytanie

    Czy w Polsce jest dozwolone/zabronione palenie tytoniu (papierosy,
    cygara, fajki) w miejscu publicznym? (przystanek autobusowy, normalnie
    na chodniku)?? szukalem w googlach ale nie moge znalezc??

    z gory dziekuje za odpowiedz.

    Pozdrawiam
    oen.

  • 2. Data: 2004-12-08 19:27:26
    Temat: Re: palenie w miejscu publicznym
    Od: "v-raptor" <v...@v...vr>

    Uzytkownik "oen" <oen@[at].cut.it.gazeta.pl> napisal w wiadomosci
    > Czy w Polsce jest dozwolone/zabronione palenie tytoniu (papierosy,
    > cygara, fajki) w miejscu publicznym? (przystanek autobusowy, normalnie
    > na chodniku)?? szukalem w googlach ale nie moge znalezc??

    USTAWA z dnia 9 listopada 1995 r.
    o ochronie zdrowia przed nastepstwami uzywania tytoniu i wyrobów
    tytoniowych.

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1996/0055.htm
    cyt. "Rada gminy moze ustalic, w drodze uchwaly, dla terenu gminy inne niz
    wymienione w ust.1 miejsca przeznaczone do uzytku publicznego jako strefy
    wolne od dymu tytoniowego

  • 3. Data: 2004-12-08 21:01:57
    Od: oen <oen@[at].cut.it.gazeta.pl>

> [...]
    > wymienione w ust.1 miejsca przeznaczone do uzytku publicznego jako strefy

    Jesli tak to:
    1) teoretycznie nie mozna palic na przystankach autobusowych na terenie
    miasta st. Warszawa.
    2) ---- || ---- na chodniku w Warszawie.

    Dlaczego straz miejska, policja, i (jesli istnieja) inne sluzby nie
    interweniuja w sprawie tych wykroczen??

    Pozdrawiam
    oen

  • 4. Data: 2004-12-08 21:13:46
    Od: "v-raptor" <v...@v...vr>

    > 1) teoretycznie nie mozna palic na przystankach autobusowych na terenie
    > miasta st. Warszawa.

    co do przystanku to sie zgodze, chociaz na gebe nie jestem w stanie
    stwierdzic co w Warszawie naskrobali na papier:)

    > 2) ---- || ---- na chodniku w Warszawie.

    watpliwa sprawa jezeli tyczy sie to samego chodnika, chociaz kto wie co tam
    naplodzili

    > Dlaczego straz miejska, policja, i (jesli istnieja) inne sluzby nie
    > interweniuja w sprawie tych wykroczen??

    warszawska policja chyba woli szukac kradzionych samochodow zamiast skrobac
    mandaty za 50 zl, bo z tego co czytam to troche im ich idze;
    co do strazy miejskiej moge sie zgodzic poniewaz to oni wlasnie sa od
    represji za tkz wykroczenia porzadkowe

  • 5. Data: 2004-12-09 22:47:28
    Od: Milczarek Piotr <m...@S...lublin.pl>

    v-raptor wrote:
> [...]
    > mandaty za 50 zl, bo z tego co czytam to troche im ich idze;
    > co do strazy miejskiej moge sie zgodzic poniewaz to oni wlasnie sa od

    Cóż za niesprawiedliwość, za spożywanie alkoholu w miejscu publicznym
    odrazu sąd grocki. No tak dalej faworyzujmy palaczy.

    m.
    --
    http://FreeBSD.Lublin.PL/~mieki/

  • 6. Data: 2004-12-10 07:55:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Milczarek Piotr wrote:

    > Cóż za niesprawiedliwość, za spożywanie alkoholu w miejscu publicznym
    > odrazu sąd grocki. No tak dalej faworyzujmy palaczy.

    Heh - jestem abstynentem. Ale łapanie każdego, kto sobie choćby piwko
    popija w miejscu 'publicznym' (przy czym już w 'ogródku piwnym' jest to
    legalne, choć ewentualni nieletni widzą wtedy picie alkoholu równie
    dobrze) uważam za pewne przegięcie (IMHO powinno to być legalne,
    natomiast znadjowanie się w miejscu publicznym po przekroczeniu pewnej
    liczby promili powinno być surowo karane, a delikwenci przymusowo
    odwożeniu do 'żłobka').

    Kusi mnie żeby skombinować skądć butelkę po piwie, napełnić ją sobie
    soczkiem/herbatą i demonstracyjnie pić na oczach jakiegoś patrolu ;->

  • 7. Data: 2004-12-10 19:11:22
    Od: d...@p...onet.pl

    >  > USTAWA z dnia 9 listopada 1995 r.

    > Jesli tak to:
    > 1) teoretycznie nie mozna palic na przystankach autobusowych na terenie
    > miasta st. Warszawa.

    czy mozna gdzies w internecie znalezc te ustawe, na ktora sie powolujesz?
    pozdr.

  • 8. Data: 2004-12-10 19:17:05
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    d...@p...onet.pl wrote:
    > czy mozna gdzies w internecie znalezc te ustawe, na ktora sie powolujesz?

    http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html

    KG

  • 9. Data: 2004-12-11 18:29:51
    Od: d...@p...onet.pl