1. Data: 2004-12-08 18:16:57
Temat:kto placi alimenty po smierci ojca??
Od:"Peter" <p...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam pytanko moze ktos wie kto placi alimenty po smierci ojca?? czy prawo
alimentacyjne przechodzi na rodzicow ojca??

2. Data: 2004-12-08 22:07:20
Temat:Re: kto placi alimenty po smierci ojca??
Od:"yonetta" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Peter" <p...@u...pl> napisał w wiadomości
> mam pytanko moze ktos wie kto placi alimenty po smierci ojca?? czy prawo
> alimentacyjne przechodzi na rodzicow ojca??
>
> prawo czy obowiązek alimentacyjny? Ojciec to zobowiązany, czy uprawniony?
Jedynie, gdy zobowiązany-art. 128 kodeksu rodzinnego, ale należy mieć na
uwadze możliwości majątkowe, zarobkowe zobowiązanego w dalszej kolejności-
dziadków, jak i usprawiedliwione potrzeby uprawnionego (dziecka, wnuczka)- w
kazdej sprawie konieczne jest rozważenie konkretnych okoliczności. pozdr.

3. Data: 2004-12-08 22:11:40
Od:"Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kazdej sprawie konieczne jest rozważenie konkretnych okoliczności. pozdr.

Pozwole sobie uscislic wypowiedz kolezanki, bo jest delikatnie mowiac
"zawila" i praeter tematu...otoz :

po smierci ojca mozesz ewentualnie wystapic o alimenty od jego rodzicow, a
dziadkow dziecka. Obowiazek ten - ustalony wczesniej wobec ojca, np. 250 zl
do 15. kazdego miesiaca - nie przechodzi na nich. Wytaczasz wiec powodztwo
wobec szczesliwych do tej pory dziadkow i sciagasz z ich emerytury
eweuntualnie renty. Oczywiscie dziadki moga byc niezadowolone i palac checia
zemsty...

Konrad

4. Data: 2004-12-08 22:35:28
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:cp7ue4$buf$1@atlantis.news.tpi.pl...

To ja sobie pozwolę jeszcze rozwinąć myśl podsuwając być może najprostsze
rozwiązanie. Skoro ojciec zmarł, to być może dziecku się należą alimenty od
ZUS, czyli renta rodzinna. W sumie to najprostsze mi się wydaje. Dopiero,
jak to nie przejdzie, to można kombinować.

5. Data: 2004-12-08 23:06:23
Od:"yonetta" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "zawila" i praeter tematu...otoz :
>
> po smierci ojca mozesz ewentualnie wystapic o alimenty od jego rodzicow, a

ewntualnie jest tu z pewnością na miejscu

> [...]
> do 15. kazdego miesiaca - nie przechodzi na nich. Wytaczasz wiec powodztwo
> wobec szczesliwych do tej pory dziadkow i sciagasz z ich emerytury

oczywiście o ile sad rodzinny nie oddali powództwa z uwagi na znikome
środki posiadane przez dziadków, którzy z ledwością wiążą koniec z koncem,
czy usamodzielnienie się dziecka, które pomimo podjęcia pracy zarobkowej
cały czas nim jest, nieprawdaż? Oczywiście okoliczności poddanej pod
dyskusję sprawy nie mają tu zasadniczego znaczenia. ..

Oczywiscie dziadki moga byc niezadowolone i palac checia
> zemsty...

tak słowo zemsta jest tu "ałkowicie na miejscu."