eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZawiadomienie o otwarciu testamentu i nabyciu spadku, poświadczenie nieprawdy we wniosku... i takie tam (moje pytania na końcu) › Zawiadomienie o otwarciu testamentu i nabyciu spadku, poświadczenie nieprawdy we wniosku... i takie tam (moje pytania na końcu)
    From: Tomaszek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zawiadomienie o otwarciu testamentu i nabyciu spadku, poświadczenie
    nieprawdy we wniosku... i takie tam (moje pytania na końcu)
    Date: Thu, 27 Jul 2017 18:31:05 +0200

    Kilka dni temu otrzymałem z sądu zawiadomienie o rozprawie która
    odbędzie się w tym roku, na której zostanie odczytany testament po
    zmarłej w styczniu 2017 mojej babce od strony mojego ojca. Dla zmarłej
    spadkodawczyni jestem wnukiem. Do zawiadomienia dołączone zostały:
    - kserokopie wszystkich aktów zgonów, małżeństwa osób zainteresowanych,
    opłat sądowych itd. (moich tam nie ma)
    - wniosek o otwarcie testamentu złożony przez 2 córki zmarłej
    - testament, z którego wynika, że córki dostają mieszkanie w bloku po
    zmarłej po połowie.

    Struktura rodziny wygląda tak:
    zmarła była zamężna dwukrotnie i dwukrotnie rozwiedziona(mężowie nie
    żyją). Posiadała łącznie 4 dzieci.

    Z pierwszego małżeństwa jest:
    - brat A, zmarły w 1999r. Podobno posiadał potomstwo, nie jest to
    potwierdzona informacja
    - brat B, zmarły w 2009r. To był mój ojciec. W spadku pozostawił mi same
    długi, więc w ustawowym terminie 6 miesięcy odrzuciłem spadek u notariusza
    - córka A, żyje, uczestnik wniosku o otwarcie testamentu i nabycia spadku

    Z drugiego małżeństwa:
    - córka B, żyje, wnioskodawczyni o otwarcie testamentu i nabycia spadku.

    Córka B we wniosku napisała nieprawdę twierdząc, że ,,Córka A i Córka B
    nie są w stanie ustalić czy bracia mieli dalszych spadkobierców. Nie
    mają też wiedzy czy synowie posiadają potomstwo"
    Otóż jest to nieprawda, bo obydwie były na pogrzebie swojego brata a
    mojego ojca, o którym ich powiadomiłem, oraz powiadomiłem ich o tym, że
    ojciec miał wyłącznie długi, doradzając odrzucenie spadku(nie wiem czy
    to zrobiły czy nie).
    Tak więc szanowne ciotunie doskonale wiedzą o moim istnieniu:))) Zdjęcia
    z pogrzebu też są:)))

    Sąd w zawiadomieniu zobowiązał mnie do ustosunkowania się do wniosku
    Córki B w terminie 14 dni
    Zamierzam napisać coś takiego(__proszę__ o uwagi co zmienić, dodać,
    poprawić) - nie jestem prawnikiem, sam to ulepiłem:)))

    == początek pisma ==

    Dane osobowe, dane sądu, sygnatury itd., itp.

    Oświadczenie
    W odpowiedzi na zawiadomienie z dnia xx.xx.2017r., które otrzymałem do
    rąk własnych dnia xx.xx.2017r., ja niżej podpisany xxxxxxxxxx, urodzony
    xx.xx.xxxx.r., PESEL: xxxxxxxxxxx, syn xxxxxx i xxxxx (z domu xxxxxxxx)
    oświadczam co następuje:

    1. Zapoznałem się z treścią dołączonych do w/w zawiadomienia kserokopii
    dokumentów w tym w szczególności:
    - ,,Wniosek o stwierdzenie nabycia spadku wraz z wnioskiem o otwarcie i
    ogłoszenie testamentu" z dnia xx.xx.2017r. złożony przez
    Wnioskodawczynię xxxxxxxxx, xxxxxxxx, zamieszkałą: ul. xxxxxxxx xxxxx
    xxxxx, xx-xxx (miasto), PESEL: xxxxxxxxxxx oraz Uczestniczkę xxxxxxxx,
    zamieszkałą: ul xxxxxxxxxxxxxxxx, xx-xxx (miasto), PESEL: xxxxxxxxxxx
    - ,,Akt notarialny Repertorium xxxxxx" - Testament zmarłej xxxxxxx (z
    domu xxxxxx) xxxxxxxx

    2. Jestem jedynym synem wymienionego we wniosku o stwierdzenie nabycia
    spadku xxxxxxxxxxxx, xxxxxxxxxxxxxx ,syna (z domu xxxxx) i xxxxxxx
    xxxxxxx zmarłego xx.xx.2009r. oraz xxxxxxxxx (z domu xxxxxxxx) Dołączam
    do tego oświadczenia kserokopię odpisu skróconego aktu mojego urodzenia.
    Zmarła spadkodawczyni była moją babką.

    3. O śmierci mojej babki dowiedziałem się w dniu xx.xx.2017r. w chwili
    otrzymania przedmiotowego zawiadomienia.

    4. Nie posiadam wiedzy o tym, czy istnieją inni spadkobiercy, poza
    wymienionymi we w/w wniosku o nabycie spadku.

    5. Jestem kawalerem i nie posiadam potomstwa, a więc zstępnych po mnie.

    6. O ile nie wystąpią zdarzenia losowe ode mnie niezależne, zamierzam
    się stawić w wyznaczonym terminie, i jeśli będzie taka konieczność,
    udzielę ewentualnych dodatkowych wyjaśnień.

    Z poważaniem
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    ZAŁĄCZNIKI:
    1. kserokopia odpisu mojego skróconego aktu urodzenia
    == koniec pisma ==

    Moje pytania:
    1. Czy mam prawo domagać się zachowku po zmarłej babce, jeśli
    przysługuje mi zachowek, to czy mam sam się o niego ubiegać czy przyzna
    mi go sąd?
    2. Czy odrzucenie przeze mnie spadku po moim ojcu ma znaczenie dla
    sprawy i czy ma znaczenie dla mnie?
    3. Czy w przypadku gdy moje kochane ciotunie przyjmą testament, przyjmą
    również __ewentualne__ długi po zmarłej z mocy ustawy? (z wiedzy
    posiadanej przeze mnie długów nie można zapisać w testamencie)
    4. Czy w przypadku przyjęcia przez ciotunie testamentu przestaje być
    kolejnym zstępnym dla zmarłej babki?
    5. Z wiedzy jaką posiadam wynika, że ciotunie nie odrzuciły spadku w
    przeciągu 6 miesięcy od śmierci matki, więc jak rozumiem __ewentualne__
    długi dziedziczą z mocy ustawowego dziedziczenia z dobrodziejstwem
    inwentarza? Nie sądzę, by były jakieś długi, a jak są to niewielkie,
    ale.... wolę na zimne podmuchać:))) Nie wiem czy jest możliwa sytuacja, w
    której one wezmą mieszkanie, a ja zostanę z jakimiś tam długami? :(
    6. Czy mam jakieś obowiązki wobec pozostałych ewentualnych spadkobierców?
    7. Co grozi ciotuniom:) gdybym podczas rozprawy sądowej przedstawił
    dowody, że wiedziały o moim istnieniu? Nie wiem jeszcze czy to zrobię
    (do rozprawy jeszcze ponad 3 miesiące, pomyślę nad tym) ale zachowały
    się paskudnie. Doskonale wiedzą że istnieje i wiedzą gdzie mieszkam:(

    Jakieś sugestie, o czymś nie wiem, o czymś zapomniałem?

    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i ewentualną pomoc.

    --
    t0maszek