  • 31. Data: 2003-09-04 20:22:40
    Temat: Re: Zatrzymanie ?wiadka na 48 godzin przed rozprawą.
    Od: Arek <a...@e...net>

    Ben rzecze:
    > Doceniam twoją wiedzę z zakresu procedury sądowej w innych "normalnych"
    > krajach. Jeśli mógłbym cię poprosić o przykłady ustawodawstwa, o którym

    Holandia, Hiszpania, Kraje anglosaskie.

    > Problem polega na tym, że żyjemy w państwie złożonym z obywateli,
    > którzy muszą i powinni mieć pewne obowiązki.

    I tu wychodzi przeżarcie na wskroś totalitaryzmem.
    Nie odróżniasz już nawet OBYWATELSKICH obowiązków od zniewolenia.

    > I znów nie mogę się zgodzić. A na czym twoim zdaniem polega uzależnienie sądów
    > od policji. Co do kompetencji policjantów to bym się spierał, czy rzeczywiście
    > są aż tak ogromne.

    Na tym, że sędziowie podpisują wszystko jak leci co im położą na biurku
    prokuratorzy, na tym, że w konfrontacji obywatel-policjant ten pierwszy NIE MA
    żadnych szans.

    > Widzę, że jesteś typem anarchisty - twoja sprawa...

    Źle widzisz.

    > Zakładasz więc, że sędziowie w "normalnych" krajach są jasnowidzami, bo niby
    > jak bez przesłuchania danej osoby mogą sie przekonać o tym, czy powinna być

    A od kiedy to sędziowie przesłuchują?
    To policjant/prokurator prowadzący sprawę przesłuchuje i potem wie jakich świadków
    może przedstawić w sądzie, a których nie może bo nie chcą zeznawać.

    > Czy ty naprawdę uważasz, że ważniejsze jest twoje lenistwo niż ukaranie

    Jakie moje lenistwo!? Gościu miał SWOJE plany na ten dzień i najwyraźniej
    w tych planach nie było tracenia czasu na sąd. Proste? Proste.
    Ale jak widzę są ciągle ludzie, którzy uważają się za niewolników - i co gorsza
    innych takoż ! - i wydaje im się, że plany człowieka, który żadnego przestępstwa
    nie popełnił są gówno warte bo jakiś sędzia ma kaprys zobaczyć go na sali w roli
    świadka!
    Gore!

    > Na szczęście mam wrażenie, że twoja postawa jest odosobniona.

    Na nieszczęście raczej bo nigdy nie wyjdziemy z tego szamba zniewolenia w jakim
    żyją Polacy we własnym kraju :((

    > Idąc dalej tym tropem to urząd skarbowy mógłby tylko prosić o zapłacenie
    > podatku (odpowiedz oczywista), policjant mógłby tylko prosić pijanego kierowcę
    > o dmuchanie w balonik (odpowiedź oczywista), a nauczyciel mógłby tylko prosić
    > ucznia, żeby przyszedł do szkoły.

    Nie poszedłeś TYM tropem tylko przeskoczyłeś na zupełnie inną ścieżkę.

    > Ponieważ niestety zdarzają się ludzie o takich poglądach jak ty i twoj kolega
    > bardzo dobrze, że państwo ma wystarczająco dużo siły aby przywołać do porządku
    > (np. poprzez zatrzymanie świadka), bo bez dobrze rozumianego aparatu przymusu
    > kraj by się rozleciał

    Cóż :( Znowu mi tylko pozostaje wyrazić żal, że ciągle na tym świecie żyją
    ludzie, którzy mają się za niewolników i tak też traktują innych :(

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 32. Data: 2003-09-04 23:18:31
    Od: "Ben" <b...@o...pl>

    A kimże ty jesteś, że wydajesz takie oceny sędziom i prokuratorom?
    Niestety jeśli ktoś jest czymś przesiąknięty to mam wrażenie, że ty. Niestety
    od ciebie lekko zalatuje jakąś obsesją - trochę śmieszną a trochę tragiczną.

    I właściwie nic więcej nie chce mi się w tej sprawie pisac

    Ben
    PS I jeszcze jedno - chciałbym cie zobaczyć jak będąc WOLNYM człowiekiem
    staniesz kiedys przed sadem jako swiadek i pokazesz mu srodkowy palec. Może
    kiedyś jakiś mądry sędzia czy prokurator nauczy Cię trochę pokory

  • 33. Data: 2003-09-04 23:29:32
    Od: Arek <a...@e...net>

    Ben rzecze:
    > A kimże ty jesteś, że wydajesz takie oceny sędziom i prokuratorom?

    Obywatel, wolnym człowiekiem, który wydaje swoje osądy.
    Nie jestem niewolnikiem byś mógł się oburzać "kimże jestem".

    > Niestety jeśli ktoś jest czymś przesiąknięty to mam wrażenie, że ty.

    Masz rację - jestem do szpiku kości przesiąknięty odrazą do totalitaryzmów
    i panoszącej się władzy łamiącej prawa. Tą odrazę wyniosłem z komunizmu.
    I przez kilka lat po odzyskaniu wolności przez kraj, wydawało mi się,
    że idzie ku dobremu, ale niestety to był tylko sen, a przebudzenie z niego
    stopniowe, lecz niestety nie mniej potworne. :(
    Na to na co pozwala sobie władza, policja i inne odmiany tej hydry,
    nie pozwalała sobie nawet za komuny :(

> [...]

    > staniesz kiedys przed sadem jako swiadek i pokazesz mu srodkowy palec. Może
    > kiedyś jakiś mądry sędzia czy prokurator nauczy Cię trochę pokory

    Już nie raz pokazawałem i już nie raz mnie "uczyli". I za komuny i teraz.
    A ja im nieustannie odpowiadam, że zawsze miło jest odpocząć sobie
    i wyspać się wreszcie porządnie.

    Nie zmienia to jednak niczego, że ktoś może mieć inne plany, a to jak sobie
    pogrywają "stróże prawa" napawa tylko obrzydzeniem i odrazą do nich.

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 34. Data: 2003-09-04 23:31:00
    Od: Arek <a...@e...net>

    Ben rzecze:

    > A kimże ty jesteś, że wydajesz takie oceny sędziom i prokuratorom?

    Obywatelem, wolnym człowiekiem, który wydaje swoje osądy.
> [...]

    że idzie ku dobremu, ale niestety to był tylko sen, a przebudzenie z niego
    stopniowe, lecz niestety nie mniej potworne.
    Na to na co teraz pozwala sobie władza, policja i inne odmiany tej hydry,
    nie pozwalano sobie nawet za komuny. :(

  • 35. Data: 2003-09-05 08:46:48
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > Ben rzecze:
    >
    > Nie chodzi o użyteczność tylko chodzi o WOLĘ. Jak ktoś NIE CHCE być
    świadkiem

    Zrozum wreszcie clowieku, ze nie zalezy to od cieebie czy chcesz, czy nie
    chcesz.
    Albo jestes, albo nie i to jest FAKT.

    Ja np nie chce miec 168 lecz 175 cm zwzrostu. I nie zmienia to FAKTU, ze mam
    168.

    Wybacz, niejestes dla mnie autorytetem, chcetnie poslucham,
    co maja naprawde znajacy obce kraje ludzie do powiedzenia,
    w tej sprawie mozliwosci nie wzywania przez sad.

    Boguslaw

  • 36. Data: 2003-09-05 10:10:40
    Od: Arek <a...@e...net>

    Boguslaw Szostak rzecze:
    > Zrozum wreszcie clowieku, ze nie zalezy to od cieebie czy chcesz, czy nie
    > chcesz. Albo jestes, albo nie i to jest FAKT.

    Kurna!
    A Ty zrozum, że mówimy o byciu świadkiem na rozprawie, a nie o FAKCIE.
    I w normalnych krajach już dawno zrozumieli, że jak ktoś NIE CHCE być
    świadkiem to NIE MOŻNA go na niego wzywać bo
    1. jest obywatelem a nie niewolnikiem.
    2. Jeśli jest niewolnikiem to będzie kłamała albo "nie pamiętał", "patrzyłem w
    inną stronę" itd. itp.

    > Wybacz, niejestes dla mnie autorytetem, chcetnie poslucham,
    > co maja naprawde znajacy obce kraje ludzie do powiedzenia,
    > w tej sprawie mozliwosci nie wzywania przez sad.

    To po kiego mnie pytasz?

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 37. Data: 2003-09-05 10:31:24
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

  • 38. Data: 2003-09-05 10:46:43
    Od: Arek <a...@e...net>

    SDD rzecze:

    > Nie do konca masz racje. A co ze swiadkami obrony ?

    O świadkach obrony nie gadaliśmy, ale to obrona ich przedstawia.
    I też zeznają tylko ci, którzy chcą.

    > To Ty promujesz idee panstwa policyjnego dajac jedynie organom scigania
    > uprawnienie do sporzadzania listy swiadkow.

    Nie dawałem takich uprawnień.

    > Chcialbys, zeby sad jedynie realizowal dokladnie punkt po punkcie wytyczne,
    > jakie w aktach sprawy zawarl oskarzyciel.

    Nie nic takiego nie mówiłem.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 39. Data: 2003-09-05 14:49:15
    Od: Artur <a...@j...net>

    Pytanie bylo o przyklady ustawodawstwa. Łudzę sie jeszcze, ze
    dostrzegasz roznice.

    [...]
> [...]

    > nie popełnił są gówno warte bo jakiś sędzia ma kaprys
    > zobaczyć go na sali w roli świadka! Gore!

    Widze po raz kolejny, ze cala twoja pseudo-wiedza sprowadza sie do
    "chciejstwa pospolitego".
    Na poczatku piszesz, ze to "policjant/prokurator prowadzący sprawę
    przesłuchuje", zas kilka linijek pozniej, ze to "sedzia ma kaprys".
    W zwiazku z tym powstaje pytanie: czy ty w ogole wiesz o czym piszesz?

> [...]

    > tym świecie żyją
    > ludzie, którzy mają się za niewolników i tak też traktują innych :(

    Mnie tez jest przykro, ze usilujesz traktowac prawo wybitnie
    instrumentalnie.
    Doskonale znam powody, dla ktorych usilujesz glosic tego typu poglady i
    dlaczego bylo ci bardzo nie na reke bycie swiadkiem w sprawie pewnych
    magazynow wojskowych.
    Uwazam jednak, ze to nie jest wystarczajacy powod do takich twierdzen.

    A.

  • 40. Data: 2003-09-05 16:29:39
    Temat: Re: Zatrzymanie ?wiadka na 48 godzin przed rozprawš.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | W normalnym kraju nikt nikogo nie może zmusić by był ŚWIADKIEM.
    | Łapiesz?

    Wskaż kraj, w którym osoba wezwana w charakterze świadka w sprawie karnej
    nie ma obowiązku się stawić przed sądem i nie czekają ją żadne reperkusje
    prawne z tego tytułu.