    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zatrzymanie ?wiadka na 48 godzin przed rozprawą.
    Date: Thu, 04 Sep 2003 22:22:40 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@213.199.201.190

    Ben rzecze:
    > Doceniam twoją wiedzę z zakresu procedury sądowej w innych "normalnych"
    > krajach. Jeśli mógłbym cię poprosić o przykłady ustawodawstwa, o którym

    Holandia, Hiszpania, Kraje anglosaskie.

    > Problem polega na tym, że żyjemy w państwie złożonym z obywateli,
    > którzy muszą i powinni mieć pewne obowiązki.

    I tu wychodzi przeżarcie na wskroś totalitaryzmem.
    Nie odróżniasz już nawet OBYWATELSKICH obowiązków od zniewolenia.

    > I znów nie mogę się zgodzić. A na czym twoim zdaniem polega uzależnienie sądów
    > od policji. Co do kompetencji policjantów to bym się spierał, czy rzeczywiście
    > są aż tak ogromne.

    Na tym, że sędziowie podpisują wszystko jak leci co im położą na biurku
    prokuratorzy, na tym, że w konfrontacji obywatel-policjant ten pierwszy NIE MA
    żadnych szans.

    > Widzę, że jesteś typem anarchisty - twoja sprawa...

    Źle widzisz.

    > Zakładasz więc, że sędziowie w "normalnych" krajach są jasnowidzami, bo niby
    > jak bez przesłuchania danej osoby mogą sie przekonać o tym, czy powinna być

    A od kiedy to sędziowie przesłuchują?
    To policjant/prokurator prowadzący sprawę przesłuchuje i potem wie jakich świadków
    może przedstawić w sądzie, a których nie może bo nie chcą zeznawać.

    > Czy ty naprawdę uważasz, że ważniejsze jest twoje lenistwo niż ukaranie

    Jakie moje lenistwo!? Gościu miał SWOJE plany na ten dzień i najwyraźniej
    w tych planach nie było tracenia czasu na sąd. Proste? Proste.
    Ale jak widzę są ciągle ludzie, którzy uważają się za niewolników - i co gorsza
    innych takoż ! - i wydaje im się, że plany człowieka, który żadnego przestępstwa
    nie popełnił są gówno warte bo jakiś sędzia ma kaprys zobaczyć go na sali w roli
    świadka!
    Gore!

    > Na szczęście mam wrażenie, że twoja postawa jest odosobniona.

    Na nieszczęście raczej bo nigdy nie wyjdziemy z tego szamba zniewolenia w jakim
    żyją Polacy we własnym kraju :((

    > Idąc dalej tym tropem to urząd skarbowy mógłby tylko prosić o zapłacenie
    > podatku (odpowiedz oczywista), policjant mógłby tylko prosić pijanego kierowcę
    > o dmuchanie w balonik (odpowiedź oczywista), a nauczyciel mógłby tylko prosić
    > ucznia, żeby przyszedł do szkoły.

    Nie poszedłeś TYM tropem tylko przeskoczyłeś na zupełnie inną ścieżkę.

    > Ponieważ niestety zdarzają się ludzie o takich poglądach jak ty i twoj kolega
    > bardzo dobrze, że państwo ma wystarczająco dużo siły aby przywołać do porządku
    > (np. poprzez zatrzymanie świadka), bo bez dobrze rozumianego aparatu przymusu
    > kraj by się rozleciał

    Cóż :( Znowu mi tylko pozostaje wyrazić żal, że ciągle na tym świecie żyją
    ludzie, którzy mają się za niewolników i tak też traktują innych :(

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info