  • 11. Data: 2012-12-30 17:31:57
    Temat: Re: Zatrzymanie komputera przez prokurature
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    qwerty wrote:
    > Użytkownik "maruda" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Durnie to ci co zabrali komputer. Nie mogli wykręcić dysków twardych?

    Nie mogli, bo nie są ekspertami od srubek i nie maja odpowiednich
    certyfikatow potwierdzajacych ze potrafia to zrobic.

  • 12. Data: 2012-12-30 17:36:48
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-30 17:31, witek pisze:

    > Nie mogli, bo nie są ekspertami od srubek i nie maja odpowiednich
    > certyfikatow potwierdzajacych ze potrafia to zrobic.

    A sądzisz, że mają certyfikaty na dotykanie kabli z niebezpiecznym
    napięciem >42V~ ? :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 13. Data: 2012-12-30 20:09:06
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a) :

    > Ile mu przyznali? 5 tysięcy?

    Tak mi się też kojarzy.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 14. Data: 2012-12-30 21:26:47
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-12-30 20:09, Zbynek Ltd. pisze:

    > Tak mi się też kojarzy.

    za co te 5tys?
    bo nie za straty materialne, tu było inne odszkodowanie, pieniądze o
    których mówicie to odszkodowanie za zatrzymanie samego Kluski

  • 15. Data: 2012-12-30 21:56:16
    Od: Mateusz Bogusz <k...@o...pl>

    > za co te 5tys?
    > bo nie za straty materialne, tu było inne odszkodowanie, pieniądze o
    > których mówicie to odszkodowanie za zatrzymanie samego Kluski

    To ile oni go trzymali, kilka dni? Bo to jakieś drobne, za to co mu zrobili.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2012-12-31 02:20:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Gobzo" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Dokładnie - bo mogli sam dysk wykręcić
    > A czytałem że dochodzenie trwa 2 miesiące.

    A potem trzeba wydać postanowienie o przedłużeniu. Wąskim gardłem w takich
    sprawach są opinie biegłych. Natomiast co do zatrzymywania całego komputera
    zamiast dysku, to robi zatrzymuje sie go jako narzędzie przestępstwa. Bo
    gdyby chodziło o same dane, to przecież wystarczyłoby zrobić kopie
    zawartości dysku.

  • 17. Data: 2012-12-31 09:26:12
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu niedziela, 30 grudnia 2012 11:13:43 UTC+1 użytkownik Gobzo napisał:
    > Ile prokuratura może przetrzymywać komputer ( jest dochodzenie) - jakaś
    >
    > firma zgłosiła że kolega udostepnia ich materiały, ale to nie jest
    >
    > prawdą, bo opracował po swojemu.
    >
    > Ile takie coś może trwać? Na komputerze nie znajdą nic nielegalnego, a
    >
    > tylko swoje materiały które opracował.
    >
    > I czy prokuratura mogła za zarządac wydania komputera ?? Bo mi się
    >
    > wydaje że mogli nagrać tylko te materiały o ktorych mowa.
    >
    > Kolega prowadzi działalnośc i taka sytuacja go obciąza materialnie bo
    >
    > nie zarabia - czy pozniej moze się zwrócic o odszkodowanie za poniesione

> [...]

    Ale wiocha.

    Za wykorzystywanie zarobkowe materiałów jakiejś tam
    firmy należy się zapłata. Firma powinna tylko pokazać
    i udowodnić, że ktoś wykorzystuje zarobkowo jej materiały.

    Kompiuter powinno się rekwirować tylko w przypadku tworzenia
    sytuacji niebezpiecznych dla państwa (obywateli).

    Andrzej.

  • 18. Data: 2012-12-31 10:38:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Dec 2012, n...@t...net.pl wrote:

    > Ale wiocha.

    Zgadza się.

    > Za wykorzystywanie zarobkowe materiałów jakiejś tam
    > firmy należy się zapłata.

    Problem w tym, że to jest tylko pół prawdy.
    Naruszenie PA jest *również* zaliczone do celów kryminalnych,
    i teraz clou programu: prokurator przecież nie ma interesu
    w otrzymaniu zapłaty przez firmę (przypadki korupcyjne pomijam :P),
    za to aby statystyka mu pasowała chętnie by kogoś oskarżył.

    > Kompiuter powinno się rekwirować tylko w przypadku tworzenia
    > sytuacji niebezpiecznych dla państwa (obywateli).

    No i tak właśnie uznał wysoki sejm.
    Że to jest "sytuacja niebezpieczna".

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2012-12-31 10:50:22
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-30 16:14, Gobzo pisze:

    > Jak jest dochodzenie to podobno nie dłużej niż 2 miesiące, ale mogą
    > przedłużyć o miesiąc w razie wątpliwosci, tak gdzies wyczytałem

    Doświadczenie z jednej firmy, gdzie zrobiono taki nalot wskazuje, że
    może to być na lata jednak... później bitwa o odszkodowanie...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 20. Data: 2012-12-31 14:05:27
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-12-30 21:56, Mateusz Bogusz pisze:

    > To ile oni go trzymali, kilka dni? Bo to jakieś drobne, za to co mu
    > zrobili.

    Oczywiście, że drobne. I to jest skurwysyństwo urzędników, powinni ich
    za jaja powiesić. Ale fakt pozostaje faktem.
    Odszkodowanie za straty materialne wyniosło kilka milionów, nie pamiętam
    ile. Ale gdzieś doczytałem, ale czy to prawda? :)