  • 1. Data: 2011-08-10 11:00:22
    Temat: Zapłata za sąsiadkę z mojego rachunku
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Sąsiadka jest starszą osobą i nie bardzo może chodzić po bankach płacić
    rachunki.
    Prosiła mnie, żebym zapłacił przez internet jej rachunki (gaz, woda,
    telefon) z mojego prywatnego konta w banku.
    Czy takie coś nie spowoduje jakichś kłopotów prawno-podatkowych?
    Jacek

  • 2. Data: 2011-08-10 11:18:49
    Temat: Re: Zapłata za sąsiadkę z mojego rachunku
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 10.08.2011 Jacek <n...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > telefon) z mojego prywatnego konta w banku.
    > Czy takie coś nie spowoduje jakichś kłopotów prawno-podatkowych?

    Nie, za to może spowodować je przyjęcie od niej pieniędzy na pokrycie tych
    przelewów. Ale jeśli będzie je Ci dawać w gotówce, to nikt się tym nie
    zainteresuje.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2011-08-10 11:20:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 10 Sie, 13:00, Jacek <n...@g...com> wrote:
    > Czy takie coś nie spowoduje jakichś kłopotów prawno-podatkowych?
    > Jacek

    Ja przez wiele lat mieszkając z babcią płaciłem rachunki z mojego
    konta, nazwiska mamy różne, nikt nigdy nie doczepił się do tego. Z
    tego co wiem, każdy wierzyciel ma swoje subkonto które jest sprawdzane
    pod kątem salda, nikogo nie interesuje skąd wzięła się na nim kasa,
    jak również tytuł przelewu oraz dane odbiorcy są nieistotne (robiłem
    kilka razy eksperyment). Tak więc od strony praktycznej mogę
    stwierdzić, że nic Ci nie grozi :>

    Pzdr.
    L.

  • 4. Data: 2011-08-10 11:30:18
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 10 Aug 2011 11:18:49 +0000, Samotnik napisał(a):

    > Nie, za to może spowodować je przyjęcie od niej pieniędzy na pokrycie
    > tych przelewów.

    To jeszcze poprosimy o wyjaśnienie -- dlaczego?

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2011-08-10 11:37:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 10 Aug 2011 11:30:18 +0000, Olgierd napisał(a):

    > To jeszcze poprosimy o wyjaśnienie -- dlaczego?

    Niektórzy twierdzą, że jest to depozyt nieprawidłowy. Ja się z nimi nie
    zgadzam.

    Problem może być jeśli ten przelew to będzie zapłata podatku. Według
    pewnego głośnego w swoim czasie wyroku sądowego nie można zapłacić
    podatku za kogoś.

  • 6. Data: 2011-08-10 12:05:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 10 Aug 2011 11:37:45 +0000, jureq napisał(a):

    > Niektórzy twierdzą, że jest to depozyt nieprawidłowy. Ja się z nimi nie
    > zgadzam.

    To jest nas (co najmniej) dwóch :)
    W ten sposób wywaliłoby się w ogóle możliwość rozliczania się z jakąś
    osobą za prowadzenie jej spraw (choćby bez zlecenia).

  • 7. Data: 2011-08-10 13:18:59
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości news:j1tqi9$d1p$1@news.onet.pl...

    > Niektórzy twierdzą, że jest to depozyt nieprawidłowy. Ja się z nimi nie
    > zgadzam.

    Przepraszam. A w takim razie.. Jesli ja mam konto w banku, i na to konto
    (tak hipotetycznie) wpływa moja emerytura, zony renta i tesciowaej
    emerytura. I z tego konta placimy wszystkie rachunki swoje i tesciowej
    (tesciowa jest chora, wymaga stalej opieki i mieszka u nas - jest tymczasowo
    zameldowana, a jej mieszkanie stoi puste), to też jakieś przestępstwo jest?
    Przecież urzedasow nie powinno interesowac, na jakie konto wplywaja
    pieniadze, i skad idze oplata. Co ich to obchodzi?

  • 8. Data: 2011-08-10 13:27:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/10/2011 6:00 AM, Jacek wrote:
> [...]
    > telefon) z mojego prywatnego konta w banku.
    > Czy takie coś nie spowoduje jakichś kłopotów prawno-podatkowych?

    dosyc spore.
    bez sie US doczepi ze palcisz za nia, a ona podatku od tego nie zapłaciła.
    Bo pewnie zwrot dostaniesz do reki gotowka tylko jak to potem udowodnisz
    w US.
    A pani bedzie miala do ciebie pretensje, ze przez ciebie i twoje pomysly
    ona teraz ma klopoty i na dodatek jeszcze dowala jej kare.

    natomaist bez problemu mozesz wziac od niej gotowke i zaplacic na poczcie.

  • 9. Data: 2011-08-10 13:28:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/10/2011 6:20 AM, Lisciasty wrote:

    > Ja przez wiele lat mieszkając z babcią płaciłem rachunki z mojego
    > konta, nazwiska mamy różne, nikt nigdy nie doczepił się do tego.

    To ze sie nie doczepil, nie znaczy, ze nie moze sie doczepic.
    A podstawy sie znajda.

    taaa
    a Urzad skarbowy?

  • 10. Data: 2011-08-10 13:30:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/10/2011 7:05 AM, Olgierd wrote:

    > To jest nas (co najmniej) dwóch :)
    > W ten sposób wywaliłoby się w ogóle możliwość rozliczania się z jakąś
    > osobą za prowadzenie jej spraw (choćby bez zlecenia).

    alez mozesz prowadzic, co nie znaczy, ze totaz nie podlega pod
    opodatkowanie np. w postaci innej czynnosci nie zwolnionej z podatku.
    szczegolnie wtedy kiedy najpierw placisz a potem idziesz po zwrot i to
    na dodatek ten zwrot masz kiepsko udokumentowany.